برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 مقاله خلاصه ای از تاریخ پاراگلایدر در word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خلاصه ای از تاریخ پاراگلایدر در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله خلاصه ای از تاریخ پاراگلایدر در word

خلاصه ای از تاریخ پاراگلایدر:  
پاراگلایدر در ایران:  
.‏پاراگلایدر در آینده:  
معرفی سایت های پرواز موجود در ایران:  :‏  
سـایـت پـروازی.  
نـوع پـرواز  
دستــرسـی .  
سـایـت پـروازی  
نـوع پـرواز.  
دستـرســی  
سـایـت پـروازی  
نـوع پـرواز  
دستـرســی .  
سایت پروازی لواسان کوچک  
دسترسی  
سایت آموزشی تلو  
محل دسترسی  
انواع پاراگلایدر:  
چگونه بال مناسب را انتخاب کنید؟  
هواشناسی در پرواز:  
لوازم و شرایط مورد نیاز جهت یک پرواز عادی:  
رشته های پرواز پاراگلایدر:  
از مشهورترین خلبانان آکرو به ذکر چند نفر اکتفا می‌نمائیم:‏    
رکوردهای جهانی:‏ ‏  
مایک کونگ کیست ؟  
کاسپـر هینــی فاتــح ایکـــس آلـــپ  

خلاصه ای از تاریخ پاراگلایدر:

توسعه و گسترش ورزش پاراگلایدر مانند بیشتر هواپیماها در ابتدا کند و آهسته بود، ولی در رابطه با پاراگلایدر اینطور نیست چون بعد از مدتی نمادی از تلفیق ذوق ورویاها، باعث شد نظرات وتجارب گوناگون پروازی کنار هم جمع ودست به دست هم داده تا بتوانند این ورزش با شکل کنونی اشت را به مرحله ظهور برسانند البته آغاز کار این عمل چندان خوب و آسان نبود و آن مانند سایر صنایع هوائی در ابتدا کاربرد نظامی پیدا کرد .در جنگ جهانی ،من مسئول توسعه وتحقیقات علوم نظامی وفن آوری دررابطه با تسلیحات از جمله زیر دریایی بودم در آن زمان تنها مشکل ما عدم دسترسی به نوآوری و حیات فنی خوب امروزه علوم الکترونیک درهدایتهای آبی وکارائی کم ابزارها در صنعت بود که پیشرفت امور را کاهش می داد دراین زمینه بدانید اگر ضمن کار نتوانید مسیر را بیابید عدم توانائی در جهتت یابی چندان عمل ساده ای نیست دراین مواقع برای نجات و رهائی از مخمصه بایستی به خود اعتماد به نفس داده و شجاعت را حفظ کنید بدین جهت برای ایجاد عزم راسخ در رویارویی با مشکلات مهارت یدک کشی بال وچتر نجات بر پشت خلبان در ارتفاع گسترش یافت.متاسفانه مانسبت به دیده بان تنهای مستقر در سکوی چوبی بزرگ بالای دکل کشتی فقط می توانیم تصور کنیم که در آنجا لذت می برد ولی  درآن دوران میان دریا وقتی که  چشمان وی او را از نزدیک شدن دشمنان آگاه ساخته و به اعلام خطر وامی داشت مواقعی بود که باعث هیجان و شیرجه زدن وتقلای وی در آب می شد بنابراین متوجه می گردیم که عامل ترس در پرواز شجاعت واعتماد به نفس خلبان را از بین می برد
بعد از اولین جنگ جهانی تمرین یدک کشی برروی زمین بوسیله چترهای نجات رایج و درآلمان وهلند رشد محسوسی در کارها را حاصل ساخت جنگ جهانی دوم اینگونه تمرینات خاتمه یافت ولی بعد از پایان آتش این جنگ خانمان برانداز بیشتر از یک هزار پایگاه هوائی دراروپا وامریکا تعطیل شد این امر باعث گردید مکانهای رها شده پرواز هواپیماها فضاهای مناسبی برای عملیات روز افزون یدک کشی چترهای نجات گردد.تامقصد هنوز راه بسیاری در پیش بود اما به هر حال موضوع بکارگیری چترهای نجات ضرورت استفاده از قوه نیروی کشش جهت تولید نیروی برآ را به وجود آورد ولی گذشته از این در عملیات تمامی آنها قابلیت هدایت خوبی نداشتند بطوری که عمل رها سازی طناب چندان مثمر ثمر نبود. پس از مدتی  چترهای پیشرفته تری ظهور کردند این نوع چتر جدید با سبکی جدید با ساختمانی دوکی شکل وتحت فرمان طراحی شده بود که بخشهای میانی بزرگتر آن جهت پیشروی به سمت جلو وتولید نیروی برآ و به دست آوردن سرعت به شکل خاصی بریده و درآورده شده بود آنها تااواخر سالهای 1950توسط شرکت های سازنده چترهای نظامی رواج داشتند و این امر باعث شد ورزش چتر بازی تغییر اساسی یافته وعملیات یدک کشی با آن به کار گرفته شود.چترهای پیشرفته بر خلاف نوع مرسوم که حرکت  نزولی تقریبا عمودی را داشتند به ازای هر 30سانتیمتر افت با 2/5پا پیشروی به سمت مقابل می سریدند که به علت سرعت کم و وجود نیروی کششی شرائط مطمئن و بی خطری را در عملیات حاصل می ساخت و این عامل باعث گردید سواری با چتر توسط قایق بر فراز آسمان سواحل زیبای جهان فرصت خوبی برای تفریح گردشگران در استفاده از تعطیلاتشان گردد. گام بعدی تکامل توسط سازمان هوائی ناسا برداشته شد آزمایشات آنان در غالب ساخت موشک راه گشایی شد تا امکان طراحی های گوناگون در زمینه چترهای قابل هدایت ازجمله بالهای روگالو فراهم گردد این تحقیقات خیلی زود به شکل جدید بالهای مثلثی و چترهای دارای هوای کوبشی ادامه یافتند و عامل محرکی در پیدایش ورزش جدید پاراگلایدر گشتند.سرانجام یدک کشی با چترهای از نوع کوبشی عامل تحریک گروهی شد که اتحادیه هوانوردی انگلستان را اوایل سالهای 1970در کوتاهترین مدت تشکیل دهند و چون طبیعتا با همان حالت یدک کشی و طی مسیر ثابتی د رارتفاع کارمی کردند ورزش خود را هوانوردی تحت فرمان نامیدند به هر حال رقابت درزمینه شجاعت و توانائی های فردی خیلی زود باعث تصویب آئین نامه و قوانین پروازی و لزوم اجرای آن را باعث گشت و شناوری در آسمان و سرازیری به سمت زمین برای بالا بردن مهارتهایشان ترغیب ساخت. مشکل کار با اینگونه وسائل که به بال یا چترهای چهار ضلعی معروف بودند این بود که سرعت آنها در حین عملیات نسبتا بالا و عمل فرود را دچار نقض می ساخت طوری که احتمال آسیب دیدن هر دو قوزک پا حتمی می شد که این عامل باعث کنجکاوی و تحقیق بیشتری در دستیابی به ویژگی های خوب عملیاتی گردید.د رانگلستان جان هاربو و آندره کرولی پس از اینکه با چند آزمایش و اجرا بوسیله دویدن توانستند از روی شیب به پروازدر آیند و مبادرت به ساخت چتر نجات چهار ضلعی نمودند اما تا صورت واقعی پیدا کردن پاراگلایدر امروزی هنوز راه بسیاری در پیش بود ولی این آزمایشات اولیه جان هاربو را به یکی از اولین خلبانهای آزمایشی و سپس سازنده و مربی پاراگلایدر مبدل ساخت شاید نام اولین شخصی که با موفقیت توسط اندام پا عملیات پاراگلایدر را اجرا کرد در گذران تاریخ فراموش شده باشد به هر حال طولی نکشید که جسارت و ماجراجوئی آنها را در یافتن شیبی که بتواند خواسته هایشان را ارضاع کند به انجام آزمایشات متعدد پروازی واداشت به همین دلیل بود که دراواسط سال1980 آئین نامه و قوانین پروازی وضع شد و تولد ورزش جدید را خبر داد که آن آغاز پرواز پاراگلایدر بود

پاراگلایدر در عصر حاضر:


امروزه ما در آموزش و روش عملیات با پاراگلایدر تجربه و آشنایی زیادی پیدا کرده ایم پیشگامان نخستین در اجرای پرواز جهت دوری از درختان و سایر عوارض ناخوشایند می بایستی برای پایداری مشکلات بسیاری را پشت سر گذارند که در حال حاضر برای کمک به پیشروی شما در پرواز و ایجاد تحسین تماشاگرانی که برای خلبان ورزیده ابراز می کنند مدارس و باشگاه هایی دائر شده است تنها راه معقول برای لذت بردن از پرواز شرکت در کلاسهای معتبر است تا در مهارتهای اولیه تسلط یافته و گواهی نامه سطح مقدماتی از اتحادیه پاراگلایدری امریکا را کسب نمایید این مرکز هماهنگ کننده امنیت و امور پروازهای ورزشی در قاره امریکای شمالی است و مرکزی برای ارائه اطلاعات قابل دسترس و مفید درباره مربی میزان آموزش مجوز تاسیس باشگاه امکانات مرسوم ارتباطی و قوانین این رشته ورزشی جهت افراد علاقه مند می باشد.در اروپا نقش مردمی ساختن ورزش های هوائی را پاراگلایدر به عهده گرفته است که بی شک به طور یکسان در سراسر جهان گسترش خواهد یافت در حال حاضر اکثر دوستداران پرواز از ارتفاعات بلند پس از طی مسیرهای طاقت فرسا و رسیدن به بالای کوه برای پایین آمدن از قلل مرتفع مانند فوجی در ژاپن و اورست در هیمالیا پاراگلایدر را به کار برده اند. گستردگی امکانات برای یک خلبان مبتدی پاراگلایدر فراوان است که شامل آموزش و فروش وسائلی  در رابطه با صعود ،فرود ،اوجگیری،پروازهای آموزشی دو نفره،عکس برداری هوائی، یدک کشی و برگزاری مسابقه برای رقابت ها می باشد

 پاراگلایدر در ایران:

این ورزش از سال 1992 میلادی (1372 . ش) توسط حسن سعیدی و اُبهی به ایران راه پیدا کرد. این دو، که از گذشته در رشته هنگ گلایدر تجربه داشتند، (هنگ گلایدر از دهه 1970 در ایران وجود داشت) و در هواپیمایی کشوری کار می‌کردند، دوره آموزش کایت موتور دار ، را در کشور استرالیا گذراندند و در این سفر با وسیله جدیدی به نام پاراگلایدر آشنا شدند.در هنگام بازگشت به ایران، با دو دستگاه پاراگلایدر، به ایران وارد کردند‌ و آموزش این ورزش را، البته با وسایل و لوازم قدیمی، آغازکردند.‏ ‏طی این مدت علاقمندان به فراگیری پاراگلایدر، افزایش یافتند. بین سال‌های 1993 . میلادی / تا 1995 . میلادی /‏ توریست های خارجی آشنا با پرواز پاراگلایدر طی پرواز روی سایت با خلبانان ایرانی آشنا شده و تجربیات خود را در ‏اختیار آنها قرار می دادند.تا آن زمان فضای پروازی در ایران گستردگی زیادی نداشت، پس از آن فرهاد میر آخوری که آموزش پرواز را در آمریکا دیده بود در سال 1994 میلادی ‏(4 -‏ ‏1373 ش ) به این ورزش جنبه علمی می‌دهد. ولی پرواز در ایران با این وسیله هم‌چنان به معنای سُرِش ساده بود. طی این مدت (تا سال 1995میلادی)تعداد خلبانان و مربیان بیشتر می شود. البته مربیان اکثراً در سطح مبتدی تدریس می‌کردند

پاراگلایدر در آینده:


هیچ کس نمی تواند به عاقبت دلخواه یک ورزش یا کاری یقین کامل داشته باشد بنابراین برای ما هم این چنین است به هر حال با بهره جوئی از تجربیات ساخت و فن آوری دیگرورزشهای هوائی مثل هواپیمای یک باله بی موتور ، بالهای مثلثی  و پرنده های فوق سبک که آنچنان شهرتی ندارند شاید بتوانیم تصویر خوبی از آینده این ورزش داشته باشیم بدون شک پیشرفت روز افزون صنایع هوائی کارایی بال ما را افزایش می دهد و درمیان تنوع و گوناگونی طرح های شگفت انگیز و ساختهای هوایی امروزی و بالهای تکامل یافته و نو ظهور که با خصوصیتهای ویژه ای طراحی شده اند بهره های فراوانی خواهیم برد.شاید رمز موفقیت در پیشرفت خلق و سائل بهتر تولید نیروی برآ یا بال هایی به مراتب کوچکتر با طراحی جهت افزایش سرعت در آنها می باشد تا امنیت پروازمان را بالا برده و بتوانیم در جریان باده های زیاد به آسودگی ادامه مسیر دهیم .نکته قابل توجه دیگردر ساختمان این وسیله وسعت زیاد با حجم کم و جلیقه صندلی مخصوص هدایت است که خلبان درمحل نشیمن می تواند با تغییر محل ثقل خود به وسیله تحریک بندهای تعلیق اصلی جلوی یا عقبی زاویه حمله را عوض کند تمام این ابداعات بطور کامل آزمایش خود را گذرانده ودر ساخت بالهای امروزی به بهترین شکل اعمال شده اند که این سعی و کوششها خود نوید دهنده تغییرات و تکامل بیشتر آنان در آینده است نمونه های دیگری که امکان پیشرفت و توسعه بیشتری برای آنان وجود دارد نمونه بالهایی است که جهت بالا رفتن درمحوطه وسیع از نیروی موتور مستقر در پشت خلبان پاراگلایدر و روش های مختلف یدک کشی استفاده می کنند که شاید تا به حال به فکر کسی نرسیده باشد و بسیار واضح است این ورزش تابه دست آوردن نهایت ایمنی به رشد خود ادامه خواهد داد. پروازهایی می توانند به نحو مطلوب میسر گردند که منطبق بر قوانین هوائی باشند اگر خلبان پاراگلایدر در مورد آنها بی توجهی کند و حریم هوائی مناطق خاص یا مکانهای عمومی را به واسطه حرکات ناشیانه رعایت ننماید خودمان را چسبیده به بال بر روی زمین خواهیم یافت لذا برای جلوگیری از این گونه حوادث بایستی نکات ایمنی و رایج هوائی را دنبال کنیم و برای داشتن پروازی خوب و مستقل خودمان را با آن قوانین هماهنگ و در آسمان رعایت نمائیم

آشنایی بیشتر با پاراگلایدر:

ممکن است به ورزش پاراگلایدر هنوز تا اندازه ای ظن و گمان بد داشته باشید که آیا این تفریح خطرناک است یا خیر؟ آ یا د روضعیت مناسب جسمانی قرار دارید؟ آیا دارای وسیله مناسب پروزای هستید؟ که طبیعتا اینگونه سئوالات برای اطمینان، معقول و عادی هستند.عامل خطرناک در بیشتر رشته های ورزشی، اضطراب و تصورات بیش از حد فشارهای روانی قبل از شروع رقابتها هستند.واقعیت این است اگر شما در مسیر عزیمت برای پرواز باشید ممکن است بخاطر فشارهای روانی قبل از کار مشکل پیدا کنید پس می توان گفت الان شما در حال پرواز هستید که دچار آشفتگی شده اید به هر حال مااین حقیقت را که فن هوانوردی به طور کلی حرکات ناشیانه یا بی پروا و احمقانه را پذیرا نیست از نظر پنهان نمی داریم و برای خلبانانی که سخت به فکر انجام عملیات مخاطره آمیز در آسمان هستند تکرار بسیار عبارت خوب و مفید ورزش پاراگلایدر، آن اندازه اینکه شما بخواهید سالم است را توصیه می کنیم چون اگربخواهید می توانید کمترین خطر را در پروزا داشته باشید.لوازم فیزیکی ورزش پاراگلایدر چندان زیاد نیست و وزن اقلام آن کمتر از یک کیف گلف است و نیروی لازم حمل آن نیز کمتر از توپهای فوتبال است یقینا در دوره آموزشی برای عملیات لازم است به بالای تپه بروید و پرواز را با عزمی راسخ انجام داداه و به محوطه پائین درمحل فرود برسید فراموش نکنید زمان اجرای عملیات را یادداشت نمائید چون اگر سختی انجام این مراحل را بتوانید تحمل کنید تمامی آنها نشانگر این است که قادر به عملیات هستید. همیشه این سوال مطرح است که آیا همه می توانند پرواز کنند یا نه ؟ جواب خیر است چون ورزش پاراگلایدر ویژگی خاص خود را دارد که اگر عوامل سه گانه در آن تغییر کنند جهت یابی فضائی مقدور نخواهد بود زیرا اکثر مردم در جرات و جسارت و اعتماد به نفس چه کم و چه زیاد توانایی کافی را ندارن د و دچار ضعف هستند آدم بسیار خجالتی هیچگاه اراده گام نهادن بر پهنه آسمان را نمی تواند پیدا کند برای اینکه ویژگی جسارت هیچگاه با نیروی احساس هماهنگی ندارد و عدم اراده مانع تربیت یک خلبان قدرتمند و توانا است و شخص دارای چنین وضعیتی نباید در عرصه ورزش پاراگلایدر وارد شود. به هر حال در اکثر فضاهای باز و مناسب عملیات پاراگلایدری می تواند بی خطر و جالب باشد ما به شما پیشنهاد می کنیم شک و دودلی را کنار بگذارید و به اجتماع خلبانان شناور در آسمان که به ورزش رنگارنگ ما رونق بخشیده اند بپیوندید و لذت ببرید

 

معرفی سایت های پرواز موجود در ایران:

به علت سابقه کم رشته پاراگلایدر در ایران و نیز نبودن امکانات کافی، هنوز بسیاری از نقاط ایران که احتمالاً مناسب پرواز هستند بررسی نشده اند. در این جا به معرفی شهرها و نقاطی در اطراف آنها که قابلیت پرواز با پاراگلایدر را دارند بسنده می‌کنیم. باشد که با تلاش بیشتر اطلاعات گسترده تری در اختیار علاقمندان قرار دهیم.‏
در حال حاضر سایت های قابل پرواز و مناسب گلایدر در ایران عبارتند از:‏

نـوع پـرواز

در این سایت پرواز های معمولی و عموما برای تفریح و سرگرمی صورت می گیرد و هیچ محدودیت فصلی نیز برای پرواز وجود ندارد . در زمستانها که سایتهای دیگر پر برف هستند ، این سایت بهترین مکان برای پرواز به شمار می رود

دستــرسـی
برای رسیدن به محل پرواز وانت هایی در پایین سایت مستقر هستند که در قبال دریافت وجه ، شما را به بالای سایت می رسانند

سـایـت پـروازی امـامـزاده هـاشـم
در جاده هراز ، پس از عبور از آبعلی به گردنه ای می رسیم به نام امامزاده هاشم . اغلب خلبانان زبده و با تجربه این سایت را برای پرواز انتخاب می کنند . میسر امامزاده تا آنتن  برای خلبانانی که خواهان تمرین در  پروازهایی با مسافت طولانی هستند این سایت بسیار مناسب است

نـوع پـرواز
پرواز ترمال در این سایت به وفور انجام می شود ولی در بعد از ظهرهای تابستان ، پرواز ترمو دیواره که گاه ساعتها به طول می انجامد بسیار دلپذیر است . پرواز های فرا منطقه ای نیز در این سایت به راحتی انجام پذیر است

دستـرســی
تمامی جاده به غیر از مسافت خیلی کوتاهی آسفالت است . دسترسی به این سایت با هر نوع خودرویی امکان پذیر است . از اواسط آبان ماه به علت بارش برف با ده دقیقه پیاده روی می توان به بالای سایت رسید

سـایـت پـروازی آبـسـرد

سایت آبسرد یکی از بهترین سایتهای پروازی تهران است . وجود دشت وسیعی در روبروی منطقه پرواز زیبایی منطقه را دو چندان کرده است . بلند شدن از ارتفاع 500 متری و 700 متری در این منطقه امکان پذیر است

نـوع پـرواز
معمولا در این سایت پروازهای ترمال و ترمو دیواره انجام می گیرد . ندرتا پرواز دینامیک نیز صورت می گیرد

دستـرســی
تمامی جاده از دماوند تا ده چنار شرق آسفالت می باشد ، فقط مسیری که به سمت دریاچه تار می رود خاکی است . برای رسیدن به بالای این سایت وجود خودرو دو دیفرانسیل الزامی است . با خودروی سواری نیز می توان بالا رفت که عموما ترجیح می دهند این کار را انجام ندهند . در سایت آبسرد با بارش اولین برف سنگین مسیر برای عبور و مرور خودرو ها بسته می شود

سایت پروازی لواسان کوچک


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید