برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 تحقیق بررسی علل دزدی در کودکان ، نوجوانان و جوانان در word دارای 46 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق بررسی علل دزدی در کودکان ، نوجوانان و جوانان در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقیق بررسی علل دزدی در کودکان ، نوجوانان و جوانان در word

مقدمه

تعاریف

تاریخچه بزهکاری

خصوصیات شخصیتی فرد بزهکار

علل و عوامل مؤثر در بزهکاری اطفال و نوجوانان

الف: عوامل اجتماعی

محیط داخلی و خانوادگی

تایر رفتار والدین بر روی اطفال

ب: عوامل فردی (علل جسمی و روحی)

عوارض والدین

علل و عوامل شخصی

ج: محیط اجتماعی (خارجی به معنی اخص)

سینما و تلویزیون

مطبوعات و نشریات

پارکها و اماکن عمومی

د: علل و عوامل غیر مستقیم و استثنایی

طلاق و جدایی والدین

علل و عوامل موثر در طلاق

بزهکاری در جوامع شهری و روستایی

پیشگیری و درمان

اقدامات مفید و سودمند دولتها در روسپیگیری بزهکاری

منابع و مآخذ

بخشی از منابع و مراجع پروژه تحقیق بررسی علل دزدی در کودکان ، نوجوانان و جوانان در word

1-بزهکاری اطفال و نوجوانان: دکتر جاوید صلاحی
2-بزهکاری جوان: رضا علومی
3-بزهکاری نوجوانان: ویلیام کواراسوس
4-رواشناسی جنایی: دکتر سعید حکمت، چاپ اول، تهران، مهرماه 1349
5-رشد و شخصیت کودک: پاول هنری ماسن و دیگران، ترجمه مهشید یاسائی
6-فرهنگ علوم رفتاری: علی اکبر شعاری نژاد، انشارات امیر کبیر، تهران 1346
7-بزهکاری کودکان و نوجوانان: محمود منصور، گروه روانشناسی تهران، نشر کتابهای ؟؟؟ تهران 1351
8-کمک گرفتن از یک سری رساله‌ها و پایان نامه های دانشجویان دانشکده های علوم اجتماعی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی و موسسه روانشناسی دانشگاه تهران
9-اصول روشهای راهنمایی و مشاوره: حسن پاشا شریفی ، سید مهدی حسینی

مقدمه

از آفات اجتماعی که مخصوصا پس از جنگ جهانی قرن حاضر موجب متلاشی شدن خانواده ها و سرگردان شدن کودکان ستمدیده‌ای شده است که بر اثر کمبود مواد غذایی در زمان جنگ یا سالهای پس از جنگ و نداشتن سرپرست و حامی به پرتگاه دزدی و بی‌عفتی و بدبختیهای دیگر اجتماعی سوق داده شده‌اند و موجب افزایش بزهکاری در میان اطفال، نوجوانان و بالاخره جوانان گردیده است

از طرف دیگر، تمدن ماشینی نیز، نابسامانیها و ضایعات انسانی فراوانی را بار آورده که از آن جمله، از هم گسیختگی روابط اجتماعی است که علیرغم کلیه تمهیدات و اقدامات دولتها این از هم گسیختگی روابط، به بزهکاری نوجوانان ختم می‌گردد

امروزه یکی از مسائلی که روز بروز بیشتر مورد توجه روانشناسان و افرادی که به نحوی به مساله بزهکاری نوجوانان سر و کار دارند قرار می‌گیرد. تاثیر و نفوذدر پیدایش رفتارهای خارج از قاعده و تهاجم آمیز نوجوانان است. به دلایل بسیاری که مهمترین آن جدایی روحی و جسمی افراد خانواده از یکدیگر می‌باشد، کودکان و نوجوانان امروزی ساعات بیشتر و ایام زیادتری از دوران طفولیت خویش را در محیط مدرسه می‌گذرانند و در پاره‌ای از موارد اصولا مدرسه برای تعدادی از پدران و مادران امروزی به صورت پانسیون کم خرج و بی ضرری در آمده که به ایشان فرصت می‌دهد تا آزادانه از زیر بار مشکلات فرزندان خود شانه خالی کنند

نکته تاسف انگیز تنها در این خواهد بود که مدارس آن چنان که در بسیاری از ممالک در حال توسعه مشاهده می‌گردد آماده پذیرایی وظیفه دشوار خویش نباشند و از همه مهمتر این که این مسئولیت را آن چنان که باید و شاید نشناسند و در چنین مواقعی خواهد بود که به قول روانشناس معروف «کارل گرسین»: «در بسیاری از  موارد، مدارس خود عامل ارتکاب نوجوانان به بزهکاری خواهند بود.»

در بسیاری از موارد، نوجوانان به دلیل برنامه نامناسب تحصیلی و محیط سرد و غم انگیز مدرسه، عادت به شکست را به عنوان یک خصوصیت فردی و ارثی می‌پذیرند و با چنین ضعف و نقصان بزرگی پا به جهان بزرگسالان می‌گذارند. معمولا نوجوانن اولین قدم خویش را به عالم بزهکاری با فرار از مدرسه، بر می‌دارند و این خود چیزی است که اگر مدرسه تنها عامل ارتکاب آن نباشد در پیشگیری و درمان آن می توان نقش موثرتری را ایفاء نماید. وقتی نوجوان عالم خارج از مدرسه و محیط اجتماع را بر چهار دیواری مدرسه ترجیح می‌دهد،‌بدون شک برنامه مدرسه، برای این جوانان گیرایی و جذابیت کافی را ندارد

از اواخر قرن نوزدهم به بعد روانشناسان، روانپزشکان و قضات و حقوقدانان متخصص در امر ارتکاب جرم. ناحیه اطفال و نوجوانان جهت بافتن علل و انگیزه‌های آن مشغول بوده‌اند، در این مورد، دو تن از اساتید حقوق جزای فرانسه چنین می‌نویسند: «اگر قبول کنیم که برای تامین سلامت افراد، پیشگیری مرض از معالجه آن بهتر است، باید قبول کنیم که از نظر حفظ مصالح اجتماعی پیشگیری از جرم نیز بهتر از مجازات مجرم خواهد بود.»

هر کشوری آداب و رسوم ، فرهنگ، اخلاقیات و مبانی اقتصادی و زیر بنای اجتماعی خاص، منحصر به فرد خود را دارد

با توجه به این نکات ممکن است که اصلا بزهکاری در یک سرزمین غیر از آنچه که در سایر کشورها معمول است، تلقی گردد و زمینه و تسهیلاتی در ارتکاب جرم وجود داشته باشد که در کشورهای دیگر این زمینه موجود نباشد، مثلا در ایالات متحده آمریکا به واسطه وسعت کشور، حاصلخیزی خاک، تسهیلات فنی، و ثروت سرشار تراستها و کارتلها، زمینه کانگستریسم خیلی بیشتر از کشورهای اروپایی و یا شرقی فراهم است

از همه اینها گذشته ، حداقل سنی برای آن که نوجوانان، مسئول به حساب آیند و یا حداکثر سنی برای فرد بزهکار، «نوجوان» به حساب آید در سرزمین‌های مختلف متفاوت است، از این رو در بعضی کشورها گروههای وسیعی در زمره «؟؟؟ بزهکار» به حساب می‌آیند . در صورتیک ه در سرزمین دیگر اینگونه افراد جز «بزهکاران بزرگسال» محسوب می‌شوند

بدین جهت اصولا نمی توان یک مقایسه منطقی در مورد بزکاری نوجوانان در شرق زمین با کشورهای غربی به عمل آورد

بزهکار در اصطلاح علوم روانی و تربیتی امروز، به طور کلی به افرادی گفته می‌شود که حداقل یک مشکل تربیتی، برای جامعه ، پلیس، کارگردانان دستگاههای قضایی به وجود آورده باشند. البته بزهکاری این افراد دارای مراحل شدت، ضعف فراوان می‌باشد، مثلا از یک دزدی کوچک از مدرسه و … شروع می‌شود و به انواع بزهکاریها، سرکشی علیه قانون،‌انجام اعمال و جنایاتی مانند قتل نفس، عمل منافی عفت، ولگردی، سرقت و دزدی و … و نظایر اینها منتهی می‌گردد جوان بزهکار، به هر کودک یا جوانی که سلوک و رفتارش از عرف اجتماعی خارج باشد به طوری که برای خود و جامعه‌اش خطرناک باشد هر کودکی که با نظام حکومت مخالفت کند یا از اوامر خانواده، معلم و اولیای امور سرپیچی کند گفته می‌شود

توجه زیادی که امروز به بزهکاری جوانان معطوف می‌شود فقط تا حدودی به این دلیل است که بزهکاری مقدمه جرم و یا تهدید برای ایمنی و مالکیت شخصی است علت دیگر آن ترس از این است که جامعه در انتقال ارزشهای مثبت اجتماعی به جوانن خود با یک شکست روبرو می‌شود و به عبارت دیگر بزهکاری غافلگیر کردن در خود جامعه تلقی می‌شود

آموزگاران باید با بردباری اگر با چنین مواردی روبرو شده، برخورد نمایند

با صبر و بردبباری تمام مصائب و سختیها حل خواهد شد

با استفاده از سوره لقمان قرآن کریم

و وصیت و سفارش حضرت علی(ع) به فرزندش امام حسن (ع)

تاریخچه بزهکاری

بزهکاری نوجوانان، مسئله نو و جدیدی برای دنیای ما نیست. تاریخچه وجود آن را می‌توان حتی تا سال 306 قبل از میلاد تعیین نمود در میان اولین قوانین رومیها، مواردی را می‌توان یافت که خاص اطفال دزد وضع گردید

در دوران قدیم کسانی که بر خلاف مقررات اجتماع خود رفتار می‌کردند افرادی خبیث و غیر قابل ترحم می‌دانستند و مردم برای در امان ماندن از غضب الهی و نابودی، متهم را به شدیدترین مجازاتها محکوم می‌کردند

در صورت وقوع جرم از طرف کسی، اقوام و دوستان وی نیز در امان نبودند و حتی به جرم قاتل بودن پدری، فرزندانش را نیز به قتل می‌رساند و این گونه عدالت را اجراء می‌کردند

اما در اثر تحولات اجتماعی و نفوذ احکام اسلامی، قانون قصاص جای انتقام را گرفت و حدی برای مجازاتها قرار دادند که این قانون قصاص در قوانین روم و یونان و مصر و … وجود داشت. در این قانون قصاص به کودکان و اطفال نیز در امان نبودند، اما با پیشرفت تمدن، سن اطفال و میزان مسئولیت آنان در ارتکاب جرایم مورد توجه قرار گرفت و در قوانین کیفری، مجازات اطفال بزهکار، خفیفتر از مجازات بزرگسالان پیش بینی شد. با ظهور حضرت مسیح، عقاید اخلاقی فلاسفه آمیخته با افکار مذهبی مسیح گردید و رحم و نیکوکاری که یکی از اصول مذهب مسیح است سبب شد که مبلغان مسیحی به فکر اصلاح و تربیت بزهکاران و هدایت و حمایت اطفال بی‌پناه کوشا باشند. در اجرای روشهای اصلاحی و تربیتی در سال 1602 در شهر آمستردام هلند اولین زندان تربیتی جهت اطفال بزهکار افتتاح شد. در سال 1667 در شهر فلورانس ایتالیا اولین زندان انفرادی جهت نگهداری اطفال تاسیس گردید


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید