برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی میزان سرب، روی و کادمیوم در خاک ریزوسفر و برگ درخت کنوکارپوس Conocarpus erectus در غرب بندرعباس word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان سرب، روی و کادمیوم در خاک ریزوسفر و برگ درخت کنوکارپوس Conocarpus erectus در غرب بندرعباس word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان سرب، روی و کادمیوم در خاک ریزوسفر و برگ درخت کنوکارپوس Conocarpus erectus در غرب بندرعباس word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان سرب، روی و کادمیوم در خاک ریزوسفر و برگ درخت کنوکارپوس Conocarpus erectus در غرب بندرعباس word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: چهارمین همایش ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار
تعداد صفحات: 10
نویسنده(ها):
معصومه ناصری بازیاری – دانش آموخته کارشناسی ارشد شیمی تجزیه ، دانشگاه علوم و تحقیقات فارس
غلامحسین شفیعی – دانشیار گروه شیمی فیزیک ، دانشکده علوم پایه ، دانشگاه علوم و تحقیقات فارس

چکیده:
گیاهان به علت استفاده از آب، خاک و هوا در تغیر شرایط بوم شناختی مشارکت مهمی دارند. و می توان از آنها برای پاکسازی بوم نظام های آلوده به انواع آلایندها نظیر فلزات سنگین استفاده نمود. درخت کنوکارپوس به علت مقاومتش در برابر درجه حرارت های بالا و کم آبی بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می کند. در این پژوهش، میزان تجمع فلزات سنگین Pb)، Zn وCd) در ریزوسفر و برگ کنوکارپوس، تعیین ارتباط بین مقدار عناصر در خاک با میزان آنها در برگ و فاکتورهای خاک نظیر (بافت، pH) در صنایع غرب بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت. غلظت عناصر بعد از هضم اسیدی توسط دستگاه جذب اتمی قرائت شد. و براساس نتایج، میانگین غلظت فلزات سنگین در ایستگاه های مختلف در خاک و برگ به ترتیب سرب 6/834 و45/51 ، روی 3930 و 8/622 وکادمیوم 2/171 و 825/6 میلی گرم بر کیلوگرم اندازگیری شد. با بررسی آماری توسط نرم افزار SPSSرابطه بین غلظت عناصر در خاک با غلظت آنها در برگ معنی دار گزارش شده است (05/0P< ) پس تصور می شود که گیاه کنوکارپوس توانایی جذب و انباشت (Pb، Zn و(Cd را در بخش هوایی خود دارد. با توجه به اینکه بعد از آب و هوا، خاک مهمترین جز محیط زیست تلقی می شود. و آلودگی خاک پدیده نامطلوبی است که تندرستی انسان را به چالش می کشاند. لذا هدف از این پژوهش بررسی غلظت فلزات سنگین و تأثیر صنایع غرب بندرعباس (توانیر،پالایشگاه نفت،کارخانه روی، فولاد و آلومینیوم المهدی) به آلودگی خاک و گیاه به عناصر سنگین است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید