برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تاثیر روشهای مختلف مصرف منگنز بر عملکرد کاه و دانه و غلظت و مقدار کل منگنز اندام هوایی گندم در یک خاک شور word دارای 3 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر روشهای مختلف مصرف منگنز بر عملکرد کاه و دانه و غلظت و مقدار کل منگنز اندام هوایی گندم در یک خاک شور word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر روشهای مختلف مصرف منگنز بر عملکرد کاه و دانه و غلظت و مقدار کل منگنز اندام هوایی گندم در یک خاک شور word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر روشهای مختلف مصرف منگنز بر عملکرد کاه و دانه و غلظت و مقدار کل منگنز اندام هوایی گندم در یک خاک شور word :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: نهمین کنگره علوم خاک ایران

تعداد صفحات: 3

نویسنده(ها):

محمدهادی میرزاپور – عضو هیات علمی بخش خاک و آب قم
امیرحسین خوشگفتار – استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان
رضا وکیل – محقق بخش خاک و آب قم
پیمان کشاورزی – عضو هیات علمی بخش خاک و آب خراسان رضوی

چکیده:

در شرایط شور، جذبعناصر غذایی ممکن است به دلیل کاهش حجم ریشه و رابطه ضدیتی بین عناصر غذایی و یون های سمی، کاهش یابد. بر اساس نتایج برخی تحقیقات کاهش جذب عناصر کم مصرف در شرایط شور، ناشی از جذب بیشتر عناصری مانند کلسیم، منیزیم و سدیم است. از این رو، محلول پاشی عناصر کم مصرف برای برطرف کردن نیاز گیاه در این شرایط توصیه شده است. در آزمایشی، شوری موجب کمبود منگنز در جو شد و با فازودن منگنز به محیط کشت محلول، تحمل به شوری جو افزایش یافت. به نظر می رسد ترکیب نمک برغلظت منگنز در اندام هایی گیاه تاثیر گذار باشد به طوری که محلول های نمکی غنی از کاتیون های دو ظرفیتی باعث افزایش و محلول های غنی از کاتیون های یک ظرفیتی سبب افزایش غلظت منگنر در اندام هوایی می شود. مقایسه روش های مختلف کاربرد عناصر کم مصرف در مزارع گندم کشور نشان داده که روش مصرف خاکی و یا روش توام مصرف خاکی و محلول پاشی، مناسب ترین روش در شرایط غیر شور میباشد. اما اطلاعات محدوددی پیرامون نقش منگنز و مقایسه روش های مختلف کوددهی آن در شرایط شور وجود دارد. هدف از اجرای این تحقیق بررسی اثر بخشی روش های مختلف مصرف منگنز بر رشد، عملکرد و ترکیب شیمیایی گندم در یک خاک شور می باشد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید