برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی خواص سودمند فلاونوئیدهای چای word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی خواص سودمند فلاونوئیدهای چای word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی خواص سودمند فلاونوئیدهای چای word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی خواص سودمند فلاونوئیدهای چای word :

سال انتشار: 1378

محل انتشار: پنجمین کنگره تغذیه ایران

تعداد صفحات: 9

نویسنده(ها):

خدیجه رحمانی – دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذائی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی
حامد پورآرام – دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذائی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

چکیده:

فلاونوئیدها ترکیبات فنلی طبیعی هستند با فعالیت انتی اکسیدانی که به طور وسیع در سبزیها ، میوه ها وچای وجود دارد در شکل 1 ساختمان شیمیایی فلاونوئیدها نشان داده شده است و همانگونه که در شکل ملاحظه می شود تفاوت انواع فلاونوئیدها درحلقه C وجود دارد.
[شکل در متن اصلی]
امروزه بیش از 4000 نوع فلاونوئید شناخته شده است که مهمترین انها را از نظر رنگ وخواص و منابع به 6دسته تقسیم می کنند. جدول شماره 1 طبقه بندی این مواد را نشان می دهد.
[جدول در متن اصلی]
چای به عنوان دومین نوشیدنی رایج دنیا یکی از منابع مهم فلاونوئیدها در تغذیه انسان محسوب میشود. به طور کلی بیش از سه چهارم پلی فنلهای موجود در برگ چای را فلاونولها تشکیل می شدهد که جزء مواد بی رنگ بوده و زود به رنگ قهوه ای در می ایند شش نوع از این مواد به نامهای اپی کاتچین – گالوکاتچین – اپی گالوکاتچین – اپی کاتچین گالات و دی کاتچین تحت عنوان کاتچین ها در برگ چای وجود دارد.
در سال 1936 Ruszunuak , szent مشاهده نمودند که مخلوطی از فلاونوئیدها قابلیت نفوذناپذیری و شکنندگی مویرگها را کم می کنند و به این دلیل ویتامین P یا هسپریدین (hesperidin) انها پیشنهاد شد.
این مقاله اثر مصرف چای بر بیماریهای قلبی – عروقی – سرطان و نیز خواص ضد موتاژنی و ضد توموری آن را به استناد تحقیقات انجام شده در دنیا مورد بحث وبررسی قرار میدهد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید