برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 مقاله اصول تئوری جایگاه مرکزی و اثرات تفریحات جهانگردی در word دارای 43 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اصول تئوری جایگاه مرکزی و اثرات تفریحات جهانگردی در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله اصول تئوری جایگاه مرکزی و اثرات تفریحات جهانگردی در word

چکیده:  
مقدمه:  
روش های مطالعه:  
پرسشنامه:  
آنالیز و انتخاب آمار:  
یافته های مطالعه:  
نتایج مرکزیت:  
بحث:  
منابع:  

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله اصول تئوری جایگاه مرکزی و اثرات تفریحات جهانگردی در word

Barkley, D., M. Henry, S. Bao, and K. Brooks 1995 How Functional Are Economic Areas Tests for Intra-regional Spatial Association Using Spatial Data Analysis. Papers in Regional Science 74:297–316

Barkley, D., M. Henry, and Y. Kim 1999 Industry Agglomerations and Employment Change in Non-metropolitan Areas. Review of Urban and Regional Development Studies 11:168–186

Barnes, W., and L. Ledebur 1998 The New Regional Economies. Thousand Oaks: Sage

Bergman, E., and E. Feser 1999 Industrial and Regional Clusters: Concepts and Comparative Applications

The West Virginia University Regional Research Institute . Cai, L. 2002 Cooperative Branding for Rural Destinations. Annals of Tourism Research 29:720–742

Charlotte Chamber of Commerce 2004 Demographics and Trends >

Chen, Y., and Y. Zhou      2004 Multi-fractal Measures of City-size Distributions Based on the Three  Parameter Zipf Model. Chaos, Solitons and Fractals 22:793–805

Crompton, J. 1999 Measuring the Economic Impact of Visitors to Sports Tournaments and

Special Events. Ashburn: National Recreation and Park Association

Daniels, M., and W. Norman 2003 Estimating the Economic Impacts of Seven Regular Sport Tourism Events. Journal of Sport Tourism 8:214–222

Daniels, M., W. Norman, and M. Henry 2004 Estimating Income Effects of a Sport Tourism Event. Annals of Tourism Research 31:180–199

Delpy, L. 1998 An Overview of Sport Tourism: Building Towards a Dimensional Framework. Journal of Vacation Marketing 4:23–28

Dennis, C., D. Marsland, and T. Cockett. 2002 Central Place Practice: Shopping Center Attractiveness Measures, Hinterland Boundaries and the UK Retail Hierarchy. Journal of Retailing and Consumer Services 9:185–199

Derudder, B., and F. Witlox., 2004 Assessing Central Places in a Global Age: On the Networked Localization Strategies of Advanced Producer Services. Journal of Retailing and Consumer Services 11:171–180

Dillman, D. 2000 Mail and Internet Surveys: The Tailored Design Method (2nd ed.). New

York: Wiley

Dwyer, L., P. Forsyth, and R. Spurr., 2004 Evaluating Tourism’s Economic Effects: New and Old Approaches. Tourism Management 25:307–317

Freshwater, D., 2000 Rural America at the Turn of the Century: One Analyst’s Perspective. Rural America 15(3):2–7

Fujita, M., P. Krugman, and A. Venables., 1999 The Spatial Economy: Cities, Regions and International Trade. Cambridge: The MIT Press

Gelan, A. 2003 Local Economic Impacts: The British Open. Annals of Tourism Research

30:406–425

Gibson, H., C. Willming, and A. Holdnak, 2003 Small-scale Event Sport Tourism: Fans as Tourists. Tourism Management 24:181–190

Gorman, J., and K. Calhoun., 1994 The Name of the Game: The Business of Sports. New York: Wiley

Gratton, C., S. Shibli, and R. Coleman., 2005 The Economics of Sport Tourism at Major Sports Events. In Sport Tourism Destinations, J. Higham, ed., pp. 233–247 Oxford: Butterworth- Heinemann

Gursoy, D., and K. Kendall 2006 Hosting Mega Events: Modeling Locals’ Support. Annals of Tourism Research 33:603–623

Hendricks, W., ed. 1997 Advances in the Economics of Sport. Greenwich: JAI Press

Henry, M., D. Barkley, and S. Bao 1997 The Hinterland’s Stake in Metropolitan Growth: Evidence from Selected  Southern Regions. Journal of Regional Science 37:479–501

Higham, J. 1999 Commentary – Sports as an Avenue of Tourism Development: An Analysis of Positive and Negative Impacts of Sports Tourism. Current Issues in Tourism

2:82–90

Higham, J., and T. Hinch, 2002 Tourism, Sport and Seasons: The Challenges and Potential of Overcoming Seasonality in the Sport and Tourism Sectors. Tourism Management

23:175–185

Kim, N., and L. Chalip, 2004 Why Travel to the FIFA World Cup Effects of Motives, Background, Interest, and Constraints. Tourism Management 25:695–707

King, L. 1984 Central Place Theory. Beverly Hills: Sage

Lee, C., and T. Taylor, 2005 Critical Reflections on the Economic Impact Assessment of a Mega-event: The Case of 2002 FIFA World Cup. Tourism Management 26:595–603

Leeworthy, V., P. Wiley, D. English, and W. Kriesel, 2001 Correcting Response Bias in Tourist Spending Surveys. Annals of Tourism Research 28:83–97

Lindberg, K., T. Andersson, and B. Dellaert, 2001 Tourism Development: Assessing Social Gains and Losses. Annals of Tourism Research 28:1010–1030

MacDonald, K., and T. Rudel, 2005 Sprawl and Forest Cover: What is the Relationship Applied Geography 25:67–79

Malizia, E., and E. Feser, 1999 Understanding Local Economic Development. New Brunswick: Center for Urban Policy Research

Marcouiller, D., K. Kim, and S. Deller, 2004 Natural Amenities, Tourism and Income Distribution. Annals of Tourism Research 31:1031–1050

McKercher, B., and C. Fu, 2006 Living on the Edge. Annals of Tourism Research 33:508–524

Melia´n-Gonza´lez, A., and J. Garc´a-Falco´n 2003 Competitive Potential of Tourism in Destinations. Annals of Tourism Research 30:720–740

Mihalik, B., and L. Simonetta, 1998 Resident Perceptions of the 1996 Summer Olympic Games: Year II. Festival Management & Special Event Tourism 5:9–18

Miller, R. 1998 Regional and Interregional Input-output Analysis. In Methods of Interregional and Regional Analysis, W. Isard, I. Azis, M. Drennan, R. Miller, S

Saltzman and E. Thorbecke, eds., pp. 41–134 Aldershot: Ashgate

Miller, R., and P. Blair, 1985 Input–Output Analysis: Foundations and Extensions. Englewood Cliffs: Prentice Hall

Minnesota IMPLAN Group. 1999 IMPLAN Professional Version 2.0: User’s Guide, Analysis Guide, Data Guide. Stillwater: MIG Incorporated

Morgan, N., and A. Pritchard, 2004 Meeting the Destination Branding Challenge. In Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition, N. Morgan, A. Pritchard and R. Pride, eds., (2nd ed.) pp. 60–78 Oxford: Butterworth-Heinemann

Nakamura, D. 2004 Council Approves Altered Stadium Deal. The Washington Post(

December):A1–A

Nakamura, D., and T. Heath, 2006 D.C. Called in Default of Deal on Ballpark. The Washington Post(21 July):B1–B

North Carolina Department of Commerce, 2003 Charlotte Regional Partnership>

Park, S., and J. Petrick, 2006 Destinations’ Perceptions of Branding. Annals of Tourism Research 33:262–265

Porter, M. 1990 The Competitive Advantage of Nations. New York: The Free Press

Porter, P. 1999 Mega-sports Events as Municipal Investments: A Critique of Impact Analysis. In Sports Economics: Current Research, J. Fizel, E. Gustafson and L. Hadley, eds., pp. 61–74 Westport: Praeger

Reese, L. 1997 Do Leadership Structures Matter in Local Economic Development In Dilemmas of Urban Economic Development: Issues in Theory and Practice, R. Bingham and R. Mier, eds. pp. 224–240 Thousand Oaks: Sage

Ritchie, B. 2004 Exploring Small-scale Sport Event Tourism: The Case of Rugby Union and

the Super 12 Competition. In Sport Tourism: Interrelationships Impacts and Issues, B. Ritchie and D. Adair, eds., pp. 135–154 Clevedon: Channel View

Russo, A. 2002 The ‘‘Vicious Circle’’ of Tourism Development in Heritage Cities. Annals

of Tourism Research 29:165–182

Smith, A. 2005 Reimaging the City: The Value of Sport Initiatives. Annals of Tourism

Research 32:217–236

South Carolina Department of Parks, Recreation and Tourism 2005 South Carolina Tourism Regions

Standeven, J., and P. DeKnop, 1999 Sport Tourism. Champaign: Human Kinetics

Stoeckl, N., R. Greiner, and C. Mayocchi 2006 The Community Impacts of Different Types of Visitors: An Empirical Investigation of Tourism in North-west Queensland. Tourism Management 27:97–112

Stynes, D., and O. Propst, 2002 Money Generation Model: Version 2 >

چکیده

 ابتکارات و مقدمات تفریحات جهانگردی می تواند کمک کند به اساس صادرات اکثر جوامع که دارای احتمال مساوی از میزبانی می باشند. هدف از این مطالعه استفاده تئوری مکان مرکزی بعنوان اساس و پایه برای درک بهتر موقعیت های آینده که موثر است در واردات اقتصادی و مرتبط است با مسابقات سرگرمی. اثرات اقتصادی توسط دو میزبان ( بصورت همکاری و مشارکت) مسابقات ورزشی بوسیله دو استان مجاور در ایالات مختلف که آنالیز شده است. شهرستان های کوچکتر بعنوان یک بازتاب گردشگری نادرست و وارونه بصورت عمده فعالیت ها ی ورزشی را انجام می دهند. در حالیکه مکان های بزرگتر دو برابر اثر اقتصادی از این رویداد نفع می برند. نواحی اقتصادی محلی و علامت همکاری نیز مورد بحث قرار گرفته است


مقدمه

در حالی که گردشگری بعنوان یک پدیده جدید محسوب نمی شود ولی در سالهای اخیر بعنوان یک استراتژی توسعه اقتصادی در حال افزایش توجهات می باشد ( Crompton 1999; Daniels, Norman and Henry 2004;Delpy 1998; Gelan 2003; Higham and Hinch 2002; Lee and Taylor 2005). سرمایه گذاری خصوصی و دولتی از مناطق بزرگتر وابسته به پایتخت گرفته تا مناطق داخلی دورافتاده کشور مورد توجه می باشد. علاوه بر این نشان و علامت سرگرمی و ورزشی به منظور بازاریابی و بعنوان اینکه آن وسیله ای باشد در جهت تسهیلات اقتصادی محلی مشاهده می شود ( Kim and Chalip 2004). مسابقات ورزشی در جوامع میزبان به منظور مهمانی، پذیرایی و برای بالا بردن مباهات و تفاخر جامعه می باشد و همچنین در جهت تحریک و تهییج مخارج می باشد. انگیزه ابتدایی بدلیل اثرات اقتصادی استفاده شده برای رویدادهای قانونی و معتبر و تعیین دوام و ادامه آنها می باشد. در حالی که عامل اصلی بعنوان یک نکته مورد توجه  در زمانی که قدرت فعالیت های گردشگری بعنوان یک کلیت مورد بررسی قرار می گیرد، توضیح داده شده است ( Yuan, 2001). اگرچه گردشگری ورزشی – تفریحی در یک ناحیه معین می تواند منجر به پیشرفت صادرات گردد، هیچکدام از جوامع احتمال مساوی بعنوان میزبانی در یک مسابقه ورزشی ندارند

در موارد جمعیت میلیونی همچون المپیک ها، جام قهرمانی و جام جهانی، انتخاب محل و پایگاه مسابقات محدود است به لزوم مهارت فراساختاری و سرمایه گذاری عمومی که ممکن است یا ممکن نیست در منافع دراز مدت برای جوامع میزبان بعنوان اثرات اقتصادی معنی دار نتیجه شود که بندرت از رویداد های همچون این موارد حاصل می گردد (Gratton, Shibi and Coleman 2005; Gursoy and Kendall 2006; Higham 1999; Mihalik and Simonetta 1998;Porter 1999).  این تحقیق برای اکثر جوامع  حایز اهمیت بوده و این تحقیق حاکی از آن است که منفعت کمی از مالکیت یک تیم ورزشی تخصصی برای افزایش افتخار جامعه بدست می آید. البته در صورتی که استادیوم ساخته شود و هزینه های سرمایه گذاری شده عمومی باشد (Gorman and Calhoun 1994; Hendricks 1997). به عنوان مثال انجمن  DC واشنگتن از طریق برگزاری یک دوره مسابقات پایان ناپذیر و دایم منجر به ایجاد جلسات تفرقه انداز در جهت پیگیری برای رسیدن به موافقت و پیمان بر روی یک صورت حساب سرمایه گذاری استادیوم می گردد که در انتها تصمیم به بکارگیری یک تیم حرفه ای بیس بال می شوند ( Nakamura 2004; Nakamura and Heath 2006)

 دامنه و آستانه علت پایین آمدن سفارشات تجارت و بازاریابی همچون پمپ بنزین ها را توضیح می دهد که این پمپ بنزین ها در مکان هایی قرار گرفتند در حالی که سفارشات زیاد تجارتی همچون میزان بالای خرده فروشان و هتل داران که تنها در شهرهای بزرگ هستند منجر به افزایش اندازه شهر و منجر به تقویت تاثیرات همچون حضور کالاهای مخصوص و سرویس های مخصوص که باعث جذب افراد تحصیل کرده می گردد و منجر به توسعه فراساختاری برتر می شود (Barkley, Henry and Kim, 1999)

تعدادی از مکان های کوچکتر که شهرهای بزرگتر را محاصره کرده اند حداکثر دستیابی به بالاترین سفارش کالاها و سرویس ها که مورد نیاز است را دارا می باشند. دستاورد آن توزیع بر اساس اندازه شهرهای پیش بینی شده روی اپتیمم کردن فضایی می باشد ( Chem and Zhou 2004; Derudder and Witlox 2004). تئوری مکان مرکزی پیشنهاد می کند که موقعیت فعالیت های اقتصادی بعنوان یک رویداد غیر تصادفی می باشد و از نظر بالاترین سفارشات بطور مثال مراکز شهری بعنوان بزرگترین تنوع در کالاها و سرویس ها می باشند (Barnes and Ledebur 1998)

نواحی وابسته به پایتخت ( از جمله شیکاگو، لندن، نیویورک، پاریس، توکیو و سانفرانسیسکو) از اعمال و تلاش فراوان و انتقال خبره ها و سیستم های جوامع منفعت برده اند

این گرایش برای فعالیت های اقتصادی به منظور گروهی شدن در مکان های مخصوص اشغال شده توسط شهرها یا مکان های شهری دیگر می باشد(King, 1984) که ایجاد کرده اند و شناخته شده اند بعنوان یک اثر انباشتگی و تراکم

ساختار سلسله مراتب تئوری مکان مرکزی زمانی که توضیح می دهد مکان فعالیت اقتصادی را همیشه حفظ نمی شود ( Fujita, Krugman and Venables 1990)

عوامل موثر دیگر شامل منطقه بندی قوانین، برتری تکنولوژی، گروه های صنعتی، امتیازات و برتری های جغرافیایی همچون بنادر ساحلی، توزیع منابع طبیعی و تمایز کالا یا سرویس ها ( Dennis et al, 2002; Deradder and Witlox 2004; Mac Donald and Rudel 2005) تراکم صنعت اتفاق می افتد در نواحی غیر نزدیک به پایتخت ( Barkley et al, 1999). در فعالیت های گردشگری مقاصدی همچون هاوایی موفق هستند علی رغم مکان های دور و پرت که بدست آوردن کالا ها یا سرویس ها مشکل می باشد. مکان هایی همچون این ها دارای منابع طبیعی و تنظیمات جامعه ای هستند که در مراکز شهری غیر موجود هستند، اکثر شهر های بزرگ در معرض عوامل زیان آوری همچون آلودگی، تراکم جمعیت و جنایات می باشند ( Wang, 1999)

علی رغم این تاثیرات منفی، نواحی نزدیک پایتخت ادامه می دهند تا غالب شوند بعنوان مرکز اصلی فعالیت های توریستی

توضیحات معین بدلیل حوزه قضایی در یک ناحیه اغلب متفاوت است در پتانسیل توسعه توریستی و بطور خودکار این چارچوب  اجازه می دهد به طراحان تا اشاره کنند به مقصد نهایی به خصوصیات مشابه در حالی که استراتژی توسعه برنامه ها در حال شکل گیری است (Malizia and Feser 1999)

مکان های مرکزی دارای یک امتیاز رقابتی در شرایط توسعه جدید خود و درک منابع اقتصادی در ابتکارات صادرات می باشند ( Bergman and Feser 1999; Porter 1990)

بنابراین می توان فرض نمود که دو مقصد مشخص از لحاظ سیاسی بعنوان همکار میزبان یک رویداد محرک – صادرات ( همچون یک دوره مسابفات ورزشی قهرمانی)، موفقیت های بزرگتر روی تئوری مکان مرکزی سلسله مراتب سکو ها برای درک منافع اقتصادی بیشتر از مسابقه می باشد، مگر اندازه گیری های خاصی انجام شود به منظور همسانی درآمد

روش های مطالعه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید