تحقیق شبکه های اجتماعی و اثرات آن در word دارای 78 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق شبکه های اجتماعی و اثرات آن در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقیق شبکه های اجتماعی و اثرات آن در word
مقدمه
موضوع تحقیق
اهمیت و ضرورت بررسی مطلب
فرضیه
متغیرها
قلمرو زمانی
قلمرو مکانی
روش تحقیق
جامعه آماری
آمار جهانی
جامعه آماری
روش جمع آوری اطلاعات
حقیقت دیگری درباره این شبکه ها
ده تهدید شبکه های اجتماعی
راههایی برای حفظ امنیت اعضای خانواده در اینترنت
تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی الکترونیکی
شبکه های اجتماعی گرایشی جدید در بازاریابی الکترونیکی
آیا شبکه های اجتماعی تجارت الکترونیک را بهبود می بخشد؟
گراف و آنالیز ارتباطی در Over stock
شبکه های اجتماعی و تجارت الکترونیک
چرا ایجاد ارزش مهم است
مدل نیروهای پنجگانه پورتر
جمع بندی
پیشنهادات
پیشنهادات به محققین بعدی
منابع و ماخذ
بخشی از منابع و مراجع پروژه تحقیق شبکه های اجتماعی و اثرات آن در word
1 - حبیبی محمدحسین ، هنجارهای حقیقی و ناهنجاری های مجازی ، 1390 ، ج 1 ، انتشارات دانشگاه تهران
2 – اروانه ، پدرام ، نقش شبکه های اجتماعی در جوامع به اصطلاح مدرن ، 1391 ، جلد 1 ، انتشارات هرمزان
3 - اسکات جان ، تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی ، 1991 ، انتشارات لندن (سیج) ، ترجمه فرشته نیکوفر
4 – واسرمن ، استنلی و کاترین فاوست ، تحلیل شبکه های اجتماعی : روش ها و برنامه های کاربردی ، 1994 ، کمبریج ، انتشارات دانشگاه کمبریج ، ترجمه ایرج منتظری
5 – ویکی پدیا ، فیس بوک ، به روز رسانی مهر ماه
6 – شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری استراتژیک در صنعت گردشگری ، دنیای اقتصاد ، 21 آبان ، 1392بازبینیشده در 15 سپتامبر
7 – عضویت در شبکه های اجتماعی در ایران جرم نیست اما دورزدن فیلتر جرم است ، بیبیسی فارسی
8 – طلاق فیسبوکی ، مجله تصویری کلیک ، 30 دیماه
مقدمه
در دنیای امروز، شبکههای اجتماعی نقش بسیار مهمی در روابط مردم سرتاسر جهان ایفا میکنند . به طوری که به جزیی جداییناپذیر از زندگی بیشتر مردم تبدیل شدهاند . این در حالی است که اساس پیدایش این شبکه ها تسهیل و کوتاه نمودن مسیر ارتباطی میان افراد جامعه تلقی می گردد . در ایران نیز این پدیده نه چندان نوظهور روز به روز بر خیل مشتاقان خود می افزاید . شاید در گذشته نه چندان دور افراد شناخت کمی نسبت به ماهیت و چگونگی استفاده از این شبکه ها داشتند ، اما این روزها در زندگی روزمره شاهد آن هستیم که طیف متفاوت مردم راجع به این شبکه ها با هم صحبت و تبادل اطلاعات مینمایند . طبقات مختلف در جامعه از زن و مرد ، جوان و پیر، باسواد و بیسواد ، از آن حرف میزنند . عدهای بسیار مخالف آنها بوده ، وجودشان را باعث مضرات اجتماعی و فساد اخلاقی برای طبقات جامعه دانسته و مایل به بستن ، تعطیل و فیلتر کردن آنها هستند و در مقابل ، عدهای دیگر آنها را مظاهری از تمدن جدید شمرده ، وجود آنها را برای پیوستگیهای اجتماعی مفید ، بلکه لازم میدانند . فراگیر شدن استفاده از این پدیده ، پیامدهای مثبت و منفی بسیاری را بر زندگی ما القاء نموده و در مواردی نیز تبعات گریز ناپذیری را بر ما تحمیل داشته است . تا آنجائیکه بعضا اصطلاحات مرسوم در این شبکه ها بخشی از فرهنگ محاوره افراد جامعه ما را تشکیل میدهند . در این تحقیق کوشیده ایم تا تاثیرات مثبت و منفی استفاده از این شبکه ها را بر روحیات افراد بررسی نموده و نتایج حاصله را به بوته نقد بنهیم
موضوع تحقیق
بررسی تاثیرات شبکه های اجتماعی و اثرات آن
اهمیت و ضرورت بررسی مطلب
شبکههای اجتماعی فضایی آنلاین هستند که بر ساخت و بازتاب روابط اجتماعی میان افراد تمرکز میکنند ؛ افرادی که در این فضا به تبادل علایق و فعالیتهایشان میپردازند . شبکههای اجتماعی علاوه بر شکلدهی جدید به عرصه و فضای تعاملات رودرروی اجتماعی و کنشهای میان فردی ، نقش مهمی هم در نحوه انجام تعاملات شغلی و تجاری ایفا میکنند . در بحث از آسیبشناسی شبکههای اجتماعی ، نکتهی حائز اهمیت ، ریسک بسیار بالای این گونه شبکهها از لحاظ آسیبهای اجتماعی و فرهنگی میباشد . شبکههای مختلف اجتماعی با صدها میلیون کاربر در سالهای اخیر توجه مهاجمان سایبری را نیز بیش از هر هدف دیگری به خود جلب کردهاند . کاربران ساعتهای بسیاری را برای چت کردن با دوستانشان و چک کردن صفحه شخصی در شبکههای اجتماعی صرف میکنند . در واقع چک کردن صفحه شخصی ، مطالعهی به روزرسانیهای دوستان مختلف و نظر دادن روی عکسها و فیلمهای دیگران ، به عادتی ناخودآگاه تبدیل شده است که در کوتاه مدت تمرکز افراد بر امور جاری زندگی و یا فعالیتهای شغلی را تحت تاثیر خود قرار میدهد . در برخی مطالعات که هزینههای فیس بوک را بر اقتصاد مورد واکاوی قرار داده اند نیز این هدر رفت سرمایه خود را نمایانتر ساخته است . در عصر ترافیک و انواع آلودگیهای محیطی و اخلاقی ، وجود این نوع تکنولوژیها به انسان راحت طلب بهانه میدهد که دیگر به سمت صلهرحم در عالم فیزیکی و متن جامعه گام برندارد . روابط مجازی در شبکههای اجتماعی ، به تدریج روابط رودرروی افراد را کمرنگ کرده و این امر به انزوای اجتماعی و در نهایت عدم جامعهپذیری صحیح در روند اجتماعیشدن افراد منجر خواهد شد . این محیط میتواند با ارائه امکانات جدیدتر رابطه بشر را روز به روز با دنیای خارج کمتر کند و نقش انسانیش را در جامعه کمتر و کمتر نماید . امروزه اعتیاد در استفاده از شبکههای اجتماعی اینترنتی به معضلی برای نهاد خانواده در سراسر جهان تبدیل شده است . گسترش روزافزون شبکههای اجتماعی در میان کاربران اینترنت ، نیازمند بررسی رفتارهای فردی و اجتماعی انسانهاست
فرضیه
استفاده از شبکه های اجتماعی بر سلامت روحی و روانی افراد تاثیر مستقیم دارد
متغیرها
- متغیر مستقل : شبکه های اجتماعی اینترنتی
- متغیر وابسته : سلامت روحی افراد جامعه
- متغیر مزاحم : آموزش ، آگاهی ، جنسیت ، سن ، تحصیلات و ;
- متغیر کنترل گر : شهر تهران – تمامی افراد جامعه
روش تحقیق
در این تحقیق از روش توصیفی و میدانی (موردی) توامان استفاده شده است
جامعه آماری
محدوده آماری این تحقیق یک جامعه 100 نفره متشکل از مردان و زنان و طیف سنی نا همگون (بالای 17 سال) و به دور از هر گونه محدودیت و شرطی به لحاظ ویژگی های فردی و گروهی از قبیل سطح تحصیلات ، وضعیت اقتصادی ، غنای فرهنگی و ;. می باشد
روش لایه ای تصادفی غیر نسبی مبنای گزینش نمونه های آماری بوده است
آمار جهانی
تحقیقاتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که به خصوص فیسبوک یکی از دلایل دعواهای زناشویی و متارکه است، اما اکنون برپایه تحقیقی که سایت طلاق آنلاین در انگلیس انجام داده است به نظر می رسد که این شبکه اجتماعی حداقل در این کشور به یکی از دلایل اصلی طلاق تبدیل شده است . این سایت که به زوجینی که قصد طلاق دارند ، سرویسهایی را ارائه می کند در این بررسیها دریافته است که یک سوم موارد طلاق به دلیل فیسبوک است . مولفان این تحقیق که بر روی 5 هزار درخواست طلاق مطالعه کرده اند در این خصوص توضیح دادند : فیسبوک به یک ابزار اولیه ارتباطات تبدیل شده است . درحقیقت پستهایی که افراد بر روی پروفایلهای خود می نویسند می تواند زندگی زناشویی آنها را به خطر بیندازند . همچنین دادگاه نیز قصد دارد از این پستها به عنوان یک منبع مستند دلیل طلاق استفاده کند . روابط بر روی این شبکه اجتماعی با یک پیام معمولی آغاز می شود اما در دراز مدت می تواند به ماجرایی تبدیل شود که ازدواج فرد را در یک موقعیت مخاطره آمیز جدی قرار می دهد . براساس گزارش دیلی تک ، برپایه ارقام موجود ، فیسبوک در 33 درصد از موارد درخواست طلاق به عنوان دلیل ذکر شده است که این رقم در سال 2009 برابر با 20 درصد بود . همچنین تحقیقات منتشر شده درباره پیامدهای اجتماعی فیس بوک نشان می دهد که پیام ها و عکس های غیراخلاقی که در سایت فیس بوک از سوی کاربران منتشر می شوند باعث بالا رفتن آمار طلاق در کشور آمریکا شده است . تحقیقات جدیدی که توسط دانشکده حقوق مارتی مونیال آمریکا صورت گرفته است نشان می دهد که 80 درصد درخواست های طلاق به استناد موارد غیراخلاقی که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود بوده است . این تحقیقات هم چنین نشان می دهد که تنها در کشور آمریکا از هر پنج نفر که طلاق می گیرند 1 نفر به علت عکس ها و پیام های غیر اخلاقی و غیر خانوادگی در فیس بوک بوده است . هم چنین تحقیقات حاکی از آن است که محیط های اجتماعی متاسفانه باعث تغییرات اخلاقی بسیاری شده و آن ها را به سوی کارهای نامناسبی که پیش از ارتباط با این شبکه ها انجام نمی دادند ، کشانده است . رابطه با چندین نفر در عین داشتن خانواده و دور شدن از توجه به همسر و یا شوهر و فرزندان چه از سوی مردان و چه از سوی زنان نمونه هایی از این تغییرات است . در میان شبکه های اجتماعی ، فیس بوک به عنوان یکی از پرطرفدارترین سایت های اجتماعی بیشترین سند را در اختیار وکلا برای دادخواست طلاق قرار داده است . سهم منفی فیس بوک در این امر 66 درصد ، مای اسپیس 15 درصد و توییتر پنج درصد است . سایر شبکه ها جمعا 14 درصد در وقوع حادثه تلخ طلاق نقش دارند . طبق تازهترین آمار، تعداد کاربران شبکه فیسبوک از مرز یک میلیارد نفر گذشته است . آمارها نشان میدهد به دلیل افزایش استقبال از این شبکه اجتماعی ، در برزیل و هند نیز تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزایش تصاعدی یافته است . کشورهایی همچون برزیل ، مکزیک ، اندوزی ، آرژانتین و فیلیپین قسمت اعظم کاربران فیس بوک را به خود اختصاص دادهاند ؛ نیمی از مردم آمریکا یعنی 149 میلیون نفر عضو فیس بوک هستند و اندونزی نیز با 37 میلیون کاربر در رده دوم بیشترین کار بر فیس بوک قرار دارد . آمار کاربران ایرانی هم از 2 میلیون کاربر حرفه ای تا 12 میلیون نفر کاربر گذری برآورد می شود