برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 تحقیق کودک مضطرب و گوشه گیر در word دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق کودک مضطرب و گوشه گیر در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقیق کودک مضطرب و گوشه گیر در word

چکیده     
مقدمه     
روش کار    
کودکان مضطرب و گوشه گیر    
کودکان مضطرب    
اضطراب در کودکان    
نشانه های وجود اضطراب در کودکان    
والدین چگونه می توانند اضطراب کودک خود را از بین ببرند؟    
خود کودک برای رهایی از اضطراب چه می تواند بکند؟    
نگرانی والدین    
مقابله با مشکلات خانوادگی    
اختلالات اضطرابی    
اضطراب جدایی    
ترس از مدرسه    
پنج گام موثر    
گوشه گیری    
عوامل موثردرگوشه گیری و اضطراب    
راههای شناخت گوشه گیری و اضطراب (علائم و نشانه ها)    
راههای مقابله با اضطراب و گوشه گیری    
راهکارها جهت رفع مشکل اضطراب و گوشه گیری کودکان:    
درمان گوشه گیری    
روش های ایجاد اعتماد بنفس در کودکان    
خط مشی مثبت اندیشیدن را تعلیم دهید    
به کودک کمک کنید تا جبران کند    
برقراری انضباط به وسیله احترام    
به مسایل کلاسی او توجه کنید    
از حمایت افراطی اجتناب کنید    
بحث و نتیجه گیری    
فهرست و منابع    

بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقیق کودک مضطرب و گوشه گیر در word

1 مهریار ، بهداشت روانی  ، ص 292              2 مهریار،ص

2شفیع آبادی ، عبد اله، راهنمایی و مشاوره کودک ، ص

3 شفیع آبادی ، عبد اله، راهنمایی و مشاوره کودک ، ص 96و

4 امینی ، ابراهیم ، اسلام و تعلیم و تربیت، ص

چکیده

هدف ما از نوشتن این مقاله آشنا شدن با کودکان مضطرب و گوشه گیر و چگونگی برخورد با آنها و آشنا شدن با علائم و نشانه های کودک گوشه گیر که از جمله به تعداد روز های غیبت کودک از مدرسه ، غیبت از کلاس ، میزان نمرات درسی و بهره هوشی ، میزان سازگاری کودک و معلم و میزان پذیرش دوستان و همسالان اشاره کرد.که از این میان ارتباط متقابل همسالان ، محبوبیت و شایستگی اجتماعی و رشد و سازگاری بیشتر نمود می کند . همچنین توصیه هایی برای معلمان و خانواده ها و چگونگی برخود با آنها و تفاوت نداشتن آن ها با دیگران و هر چه درک ما از کودک گوشه گیر و مضطرب  افزایش پیدا کند به تدریج خواهیم توانست  راه های موفقیت آمیزتری برای کار با این کودکان پیدا کنیم و در نهایت به این کودکان بیشتر کمک برسانیم

واژه های کلیدی : کودکان مضطرب و گوشه گیر، شیزوفرنی

مقدمه

درباره درمان  : کودکان مضطرب و گوشه گیر ، اصل بر افزایش و تقویت روابط همسالان است . برای این کار می توان در دوره پیش دبستانی از قصه گویی و ارائخ مدل استفاده کرد . تقویت رفتار مثبت نیز موثر واقع می گردد . می توان با آموزش ، تمرین و تکرار توسط خود کودک و نیز با کمک مربی به این امر رسید .اما هر چند که در این امر موفق باشیم ،نباید بهره گیری از آموزش از طریق همسالان را نادیده بگیریم  ، چرا که همسالان  بهترین مدل برای کودک می باشد . همسالان پیش از این در محیطی که رفتار مربوط در آن روی داده بوده اند و می توانند پیامد های طبیعی برای آن موقعیت فراهم آورند تا رفتار مورد نظر در طی زمان اداوه یابد. کودکان محبوب و غیر محبوب را می توان از واکنش مثبت به همسالان ، توانایی پذیرش دیدگاه های دیگران و مهارت در برقراری روابط متقابل متمایز کرد

 

 

روش کار

در این مقاله از کتاب و منابع اینترنتی و نشریات استفاده شده است

کودکان مضطرب و گوشه گیر

کودکان سرمایه های ارزشمند و سازنده آینده جامعه هستند. آموزش و پرورش در دوره کودکی که زمان شکل گیری شخصییت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات است، آینده فرد و جامعه را بنا می نهد و مسیر حرکت مملکت را مشخص می‌سازد، توجه به مسائل و مشکلات کودکان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود و غفلت در رفع مشکلات آنان، خسارت جبران ناپذیری به بار می آورد

دوره سوم کودکی سنین 6تا12 سالگی را شامل می شود به دوره دبستان معروف است آغاز آموزش رسمی کودک در این دوره خواندن و نوشتن و حساب کردن را می آموزد. علاقمند است کارهایش را خوب انجام دهد، کودک است محتاطانه عمل می کند، اعتماد به نفس دارد و می خواهد هر کاری را خودش انجام دهد. رشد جسمانی در این دوره کندتر از دوره قبل است. در دوره دبستان دختران اندکی بلندتر و سنگین ترند .در رشد جسمانی کودکان دبستانی تفاوتهای کمی و کیفی وجود دارد. ازنظر سلامت، احتمال پوسیدگی دندانها و پیدایش بیماریهای نظیر روماتیسم قلبی، دیابت، فلج و انواع حساسیتها افزایش می یابد. سلامت جسمانی در سازگاری عاطفی و اجتماعی کودک موثر است و بیماریهای طولانی موجب گوشه گیری و اضطراب می شود.[1]


کودکان مضطرب

بسیاری از والدین نمی دانند چگونه از اضطراب و نگرانی فرزندان خود بکاهند. در گذشته دوران کودکی دورانی بدون دغدغه و شادی بخش بود ولی اکنون در بیشتر خانواده ها این طور نیست

بسیاری از والدین نمی دانند چگونه از اضطراب و نگرانی فرزندان خود بکاهند. در گذشته دوران کودکی دورانی بدون دغدغه و شادی بخش بود ولی اکنون در بیشتر خانواده ها این طور نیست. کودکان هر روز با اخبار ناگوار تلویزیون و روزنامه ها بمباران می شوند. اگر بتوانید بدون اینکه فرزندتان صحنه های خشن و ناراحت کننده را ببینند به همراه او برنامه های تلویزیون را تماشا کنید آدم خوش شانسی هستید!

امروزه بسیاری از والدین با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. اگر خود شما هم درگیر مشکلات نباشید به احتمال قوی در میان همسایه ها و یا همکلاسی های فرزند خود شاهد چنین مشکلاتی هستید. وقتی بزرگسالان دچارمشکل می شوند معمولا توجهی به تأثیرات آن بر روی کودکان ندارند

خواندن ذهن کودکان و نوجوانان کار بسیار دشواری است ولی والدین می توانند در برطرف کردن احساسات منفی کودکان نقش مهمی داشته باشند

اضطراب در کودکان

کارشناسان براین عقیده اند که در سال های اخیر اضطراب در میان کودکان افزایش یافته است و این امر می تواند افسردگی و گرایش آنها به موادمخدر را به همراه داشته باشد

در ضمن اضطراب کودکان، ابتلای آنها به بیماری های مختلف را به دنبال خواهد داشت

امروزه و با توجه به تغییرات زندگی انسان، استرس به یکی از مهم ترین مشکلات جوامع مدرن بدل شده است که علاوه بر این که در میان بزرگسالان از شیوع خاصی برخوردار است، یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل مشاوره های پزشکی با روانشناسان کودک است. مطمئناً استرس و اضطراب در کودکان بسیار جدی تر و خطرناک تر از بزرگسالان خواهد بود. زیرا کودکان به اقتضای سن خویش توانایی و مهارت مقابله با این پدیده و غلبه بر آن را ندارند. در واقع استرس نوعی پاسخ به تغییرات عاطفی یا فیزیکی ایجاد شده در محیط و شرایط زندگی کودک است که می تواند با توجه به سن، موقعیت زندگی و شخصیت کودک به گونه های مختلف بروز پیدا کند. عوامل به وجود آورنده استرس در کودکان به دو دسته عوامل داخلی نظر دارو، حساسیت به سر و صدا، تغییر درجه حرارت بدن، خستگی و عوامل خارجی مانند جدایی والدین، تغییر مکان زندگی یا مدرسه، خشونت، توقعات بیش از حد دیگران، ترس از دکتر ،تقسیم بندی می شوند. بعضی اوقات عوامل استرس زا در زندگی کودک بسیار ساده و البته تأثیرگذار هستند به گونه ای که معمولاً توجه والدین را برنمی انگیزانند. به عنوان مثال گاهی حتی جدایی طولانی مدت از یک فرد عزیز مثل پدربزرگ، مادربزرگ و معلم می تواند منشأ اصلی اضطراب کودک باشد. پژوهشگران رفتار کودک در مقابله با این پدیده را به 4 مرحله تقسیم بندی می کنند: 1) زنگ خطر و عکس العمل فیزیکی 2) ارزیابی موقعیت و تلاش برای درک شرایط موجود 3) جستجو برای پیدا کردن روش های مناسب برای انطباق پیدا کردن با شرایط موجود یا تحمل وضع پیش آمده 4) به کار بستن یک یا چند روش برای غلبه بر وضع موجود

گریه کردن، عرق کردن کف دست، رفتارهای تهاجمی، سردرد، شکم درد، رفتارهای بعدی(کشیدن مو، دندان قروچه کردن، جویدن ناخن)، شب اداری، بهانه جویی، گریه کردن بی مورد، از دست دادن اشتها و راندمان پایین درسی از جمله مهم ترین عوارض ناشی از استرس هستند. اما از آن جایی که کودکان نسبت به علائم این پدیده و تغییرات حاصل از آن آگاهی ندارند، نمی توانند به درستی والدین خود را نسبت به شرایط و وضعیت خویش مطلع کنند. علاوه بر نقش کودک در بهبود شرایط موجود، والدین و معلمین نیز می توانند تأثیر مهمی در فرآیند حل این مشکل داشته باشند

[1] –   امیتی،ابرهیم ،اسلام وتعلیم وتربیت ،انتشارات انجمن اولیائ ،زمستان74


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید