برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 تجربیات دبیر درس تربیت بدنی در word دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجربیات دبیر درس تربیت بدنی در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه تجربیات دبیر درس تربیت بدنی در word

چکیده
مقدمه
تجربیات یک معلم تربیت بدنی         
اهداف برنامه تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه        
تاثیر تمرینات ورزشی         
یادگیری، محصول مدیریت کلاس          
چند تجربه دوران تدریس     
ایجاد انگیزه در دانش آموزان    
منابع     

بخشی از منابع و مراجع پروژه تجربیات دبیر درس تربیت بدنی در word

1- تربیت بدنی و بازپروری برای رشد و سازگاری معلولین؛ اف فیت ،هالیس؛ ترجمه منشی طوسی، تقی؛ انتشارات آستان قدس رضوی؛

2- تربیت بدنی کودکان عقب مانده ذهنی؛ آیچستد کارل، ولاوی، باری؛ پژوهشکده کودکان استثنایی تهران؛

چکیده

درس حرفه و فن یک درس عملی و کتبی است به همین خاطر برای ارزشیابی دانش آموز طیبعتاً مشکلاتی به وجود می آیدو ما معلمان این رشته در طول سال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم در حالیکه در بین بعضی از مسئولین و مدیران محترم اینگونه جا افتاده که حرفه و فن جزء درسها ی اصلی به شمار نمی آید و از اهمیت اجرای صحیح آن در مدارس غافل هستند . من در این تحقیق به صورت خلاصه و کوتاه به اهمیت جایگاه این درس و به بعضی از مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم اشاره کرده ام که امید دارم مسئولین آموزش و پرورش به این موضوع بیشتر توجه کنند تا انشا الله در آینده نیرو های جوان و کارامد چرخه این اجتماع را به دست بگیرند

قابل ذکر است که با وجود مشکلات زیاد ما معلمان هستیم که باید بتوانیم در هر زمان و هر مکانی که هستیم و با کمترین امکانات به هدف اصلی این در س که پرورش تفکر و خلاقیت و کشف استعدادها و مهارتهای دانش آموزان می باشد برسیم . و به تفاوتهای فردی دانش آموزان نیز توجه داشته باشیم

به امید روزی که در جامعه ما هر مقطعی و هر درسی به جایگاه اصلی خود برسد. و بدانیم که تمام دروس برای پیشرفت دانش آموزان عزیز ایرانی نیاز است و همه ی آنها مکمل یکدیگر می باشند

 مقدمه

با سلام و درود به ارواح پاک شهدا و شادی روح مطهر حضرت امام خمینی و استاد گران قدر شهید مرتضی مطهری چه دوست داشتنی و عزیز آنان که برای آرامش دیگران از خویش می گذرند. چه خوب و صبورند مردان و زنانی که از خواب شیرین شبانگاه چشم می پوشند تا مردم خوابی آرام داشته باشند. چه عزیز و محبوبند دست هایی که مهربانی می شناسند و گرمای محبت به قلب ها  می دهند و امید به آینده را روشن نگاه می دارند و چه بسیار مردان و زنان گمنامی که عاشقانه و دلسوزانه تلاش می کنند و صادقانه و پر شور برای آبادانی و پیشرفت این کشور می کوشند. اینک می توان پرسید که در مقابل این همه گذشت و ایثار و فداکاری چه باید کرد؟ آیا آماده اید که در آینده ما نیز همچون این مردان و زنان، گام هایی در راه سعادت و شادکامی و بهبود زندگی دیگران برداریم

تجربیات یک معلم تربیت بدنی

ما بعنوان مربیان تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه بر تکنیکهای فردی که در طول کار با دانش آموزان خود بعنوان تجربه های باارزش به آنان دست پیدا کرده ایم ، باور داریم برخی صفات عمومی برایمان متصور است اگر آنهارا سر لوحه کار خود قرار دهیم ، در زندگی حرفه ای خود موفق خواهیم بو د. در نوشتار زیر به برخی از این تکنیکها ا شاره خواهیم کرد

1- مهمترین ویژگی معلم تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه، رسیدن به مرحله بالای بلوغ عاطفی است. بدین صورت که او باید بتواند با مشکلات و شرایط شغلی خود بدون نیاز به درگیری عاطفی سازش داشته و بر دانش آموزان خود تاثیر گذاشته و آنها را در رسیدن به سازگاری کمک کند

2-برد باری و شوخ طبعی از خصوصیات بارز معلم موفق است. کسانی که با معلولین سروکار دارند باید از هریک از این دو خصوصیت سهم قابل ملاحظه ای داشته باشند، زیرا پیشرفت این گونه اطفال غالبا خیلی به کندی صورت می گیرد. در عین حال زمانی که نتایج ساعت ها کار نمایان می شود، برای معلم و دانش آموز رضایت بسیار خوبی به همراه خواهد داشت

3-خلاقیت یکی دیگر از صفات مهم مربی تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه است؛ ابداع شیوه های جدید و ایده برای ساخت ابزارهای کار آمد تر تغیر شکل و تطبیق ابزار موجود نمونه خلاقیت می باشد

4-اطلاعات تخصصی ( داشتن اطلاعات در زمینه موضوعات درس تربیت بدنی، درک کامل از طبیعت بدن انسان و واکنش بدن درمقابل تمرینها ، مهارت در بازیهای تفریحی و روانشناسی یادگیری، مشکلات و ناتوانیهای ناشی از معلولیتهای مختلف ) از جمله ضرورت دانسته های یک معلم تربیت بدنی این دانش آموزان می باشد

* اهداف برنامه تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه

هدف برنامه های تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه این است که از طریق فعالیتهای انتخابی در برنامه های طراحی شده به دانش آموز کمک کند تا به حداکثر رشد در موارد زیر دست یابند

آمادگی بدنی

مهارتها در اعمال حرکتی پایه

انواع مهارتهای ورزشی برای شرکت در تمرین و ورزش ها به منظور پر کردن اوقات فراغت

گرایش برای بهبود مداوم وضعیت بدن

آگاهی دانش آموز از ماهیت معلولیت و محدودیت هایش همزمان با آن تاکید بر پرورش استعدادها و توانایی های دیگرش

احساس ارزش و بها به دانش آموز به عنوان یک فرد بدون در نظر گرفتن معلولیت او

آگاهی بدنی برای هر دانش آموز معلول به اندازه هر کودک سالم ضروری و حائز اهمیت است. هر چند امکان دارد سطح آمادگی میسر برای کودک معلول بسیار پایین تر از دانش آموز عادی باشد، اما می توان کارایی بدنی را با فعالیت های منظم درحد تحمل دانش آموز بالا برد. قدرت، تحمل، انعطاف پذیری و برگشتن به حالت عادی پس از تمرین، همه عواملی هستند که در آمادگی بدنی نقش مهمی دارند. نتیجه یک برنامه خوب تنظیم شده تربیت بدنی، رشد صحیح این عوامل و در نتیجه پرورش بدنی مستعد و کارآمد خواهد بود

شناخت بدن عبارتست از آگاهی از موقعیتهایی که بدن در فضا اشغال می کند و نیز چگونگی حرکت بدن در محیط برای اشغال فضای جدید. لازمه چنین شناختی، پرورش احساس حرکت یا آگاهی از موقعیت قسمت های مختلف بدن نسبت به سایر قسمت هاست. هماهنگی و حرکت صحیح قسمت های مختلف بدن برای انجام حرکت معین و ادراک عمق و فضا ( تشخیص اندازه فضایی است که بدن از آن عبور می کند و نیز فاصله بدن تا مکانی است که بدن به سمت آن در حال حرکت می باشد. ) رشد شناخت بدن، فرد معلول را قادر می سازد تا نسبت به مفاهیم کلی حرکت، تصور بهتری پیدا کند و در نتیجه بتواند حرکاتی را برگزیند که در یک وضعیت معین به بهترین و موثر ترین شکل، آنها را بصورت موفقیت آمیز اجرا کند

*تاثیر تمرینات ورزشی

تمرینات ورزشی در پیشگیری از برخی از بیماریها نیز موثر است. شواهد نشان می دهد بیماری های شریان قلبی و زخم اثنی عشر و بیماری های قند در افراد کم تحرک بیشتر عارض می شود تا افرادی که تحرک دارند. بحران های عصبی که بر اثر هیجان ها و ا ضطراب ها بوجود آمده و فرصت بروز و ظهور نداشته باشند، معمولا سبب پاره ای بیماری های ارتوپدیک نظیر سفت شدن عضلات گردن، دردناک شدن شانه ها و پشت و سردرد های هیجانی می شود. اگر برای فرد معلولی که توانایی شرکت در فعالیت های جسمانی را دارد امکان شرکت در این فعالیت ها فراهم نشود، وی برای ابتلا به این دردها آمادگی بیشتری خواهد یافت


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید