برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 مقاله معماری ماریوبوتا در word دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله معماری ماریوبوتا در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله معماری ماریوبوتا در word

مقدمه:  
خانه های شخصی  
مجتمع‌های مسکونی  
ساختمانهای مذهبی  
ساختمان‌های اداری  
طراحی‌ها  
منابع و مآخذ  

مقدمه

ماریوبوتا ، معماری که اکنون دهه ششم از زندگی خود را، در شروع چاپ اول این کتاب آغاز کرده است در کشور کوهستانی سوئیس دوران کودکی و تحصیلات دوره متوسطه خود را گذرانده است. وی بیشتر سالهای کسب علم و تجربه تخصصی خود را در ایتالیا طی کرده و افکار و اندیشه‌های او با توجه به کسب تجارب عملی که در ابتدای راه با کار در دفتر لوکوربوزیه و پس از آن آشنایی با معمار بزرگ دیگری چون لویی‌کان تکمیل گشته ، بیشتر مشتق از معماری سبک بین‌المللی که محدود به زمان و مکان نمی‌گردد، می‌باشد

هر چند شکل‌گیری افکار و عقاید وی فرسنگ‌ها از ایران فاصله داشته ولی استفاده او از احجام خالص، ترکیبات هندسی متنوع ، معماری گویا و قدرتمند او و استفاده از مصالحی چون آجر و گهگاه سنگ و بلوک سیمانی و درون‌گرایی منبعث از شخصیت ذاتی وی باعث شد تا پروژه‌ای که شاید قطره‌ای از دریای بیکران علم و هنر بوتا، این معمار بزرگ را ارائه دهیم

خانه های شخصی

خطوط قوی که به وضوح بر مقطع فرمی سایه روشن در برابر محیط پیرامونش، تأکید دارند. سطوح بواسطه  هندسه‌ای که نور را منعکس می‌کنند، مجسم شده‌اند. سایه کنج، شما را به درون سرپناهش فرا می‌خواند و از داخل منظره‌های بسیاری را که از دیدن آن محروم شده‌ایم، توسط خطوط ساده‌ دیوارها ، قوس‌ها و ستونها شکل می‌دهد. حتی اگر به طور تصادفی با یک ساختمان که ماریو بوتا طراحی کرده است برخورد کنیم محال است که حس عمیق به تک تک‌مان دست ندهد و شاید از خود در مورد این حس سؤال کنیم و در پی آن به درکی عمیق از پیچیدگی یک نشان سده ، حاصل از نظم ترکیبی برسیم که به نظر می‌رسد منشأ آنها ترکیبی از مصالح متنوع باشد

از فاصله‌ای دورتر خطوط هندسی به وضوح ، احجام اولیه را که خطوط بیرونی بنا را در مقابل منظره طبیعی پشت، سایه روشن کرده است جدا می‌سازد و از حضوری خبر می‌دهد که هم غیر قابل انتظار است و همزمان در جایگاه آن ریشه دوانیده و از زمانهای دور، زمان و شیوع هر ناهنجاری و آینده تمدن زمین را تعریف می‌کند

هر زمان که ماریو بوتا منطقه‌ای را برای خانه‌ای جدید در نقطه‌ای بر می‌گزید، توجه شایانی به سایت مبذول داشته و ملهم از علم به ساکنین قدیمی آن نقطه می‌باشد که ما قادر به وصف این حس وفاداری نمی‌باشیم. گذشتگان همواره با بهره‌گیری از فرم‌های خالص هندسی همانند مکعب، استوانه و مثلث متساوی‌الاضلاع نوعی تضاد با طبیعت را نشان داده و با بکارگیری مصالحی که هر گونه دخل و تصرف مالکانه و انعکاس بیرونی متضاد با آهنگ طبیعت را رد می‌کند،‌ حضورشان را در طبیعت دارای نشان ساخته‌اند

اشکالی که به واسطه آنها می توان به « شخصیت قدیمی چیزهای نو» شکل بخشید که نشانگر زبان ترکیبی ماریو بوتا می‌باشد و در بیش از چهل پروژه ساختمانی طی سی سال آن را به خوبی اعمال کرده است. یک مطالعه تحقیقاتی که ریشه آن را تا اعماق تاریخ معماری می‌توان برد، اشکال و عناصر برگرفته از سنت روستایی ، در کنار الگوی اصلی و نشانه‌های معاصر معماری را به نمایش می‌گذارد و ما را راهنمایی می‌کند تا همانگونه که خودش یادآور می‌شود، در هر یک از ساختمان‌هایش گذشته خودش ، گذشته دیگران ، خاطره نیروهای تبارگرایانه، اسرار اعجاب‌انگیزی که در ورای تاریکی زمان حرکت می‌کند را بشناسیم. بدین ترتیب، تم خانه‌های شخصی، فرصتی بشمار می‌روند برای بازبینی ارزشهای سکنی گزینی ، از منشأ سنتی آن گرفته تا نقاط ضعفی که در دستان مدنیت ماست

مجتمع‌های مسکونی

برجی استوانه‌ای با آجر قرمز که در بالای آن ردیفی از گشودگیهای دایره‌ای، دور تا دور آن قرار گفته و در وسط آن یک بریدگی عمیق وجود دارد که گشودگیهای بزرگ شیشه‌ای را در داخل نشان می‌دهد

تصویری توتم‌وار[1] با ایجاد مجموعه‌ای پایدار و سمبل‌وار از منطق گسترش در سطح ، صرف‌نظر کرده است

مجموعه‌ای است با بازار بی‌نام و نشان که همواره مطیع شرایط پیش آمده بوده که در طرح تابع نظم و قواعد محلی و نیروهای نظری بازار می‌باشد، جائیکه ساختمانها به صورت انبوه وجود دارند مانند ناحیه‌ای در مرکز شهر لوناگو. باید توجه داشت که اولین مجموعه آپارتمانها ماریو بوتا حاصل طرحی می‌باشد که بیش از بقیه طرحهایش روی رد گسترش شهرها تأکید دارد و با فرض تفاوتی بنیادی نسبت به ساختمانهای پیرامون به آنچه در کارهایش در رابطه با خانه‌های شخصی و ماهیت معماری منظر اطرافش مشاهده می‌شود ، بیشتر نمایان است

عجیب نیست که بوتا استودیوهایش را در این ساختمانهای جدید قرار داده، دو طبقه آخر زیر سقف ضربی استوانه‌ای را به خود اخـــتــصاص داده، جائی که به نــظــر می‌رسد وی سعی داشته نقطه‌ای با موقعیت مناسب، گشوده به سمت شهر داشته باشد. تم این ساختمانهای آپارتمانی بی‌گمان معرف یک عنصر شهری برای عناصر تجربه شده در مبحث مسکن‌گزینی می‌باشد

مع هذا ، به نظر نمی‌رسد که بوتا اعتنایی به محدودیتهای این شرایط داشته باشد که اساساً توسط تداوم بخشیدن به مدلهای ساختارشناسی و نمادشناسی ، دارای نشان شده‌اند و نه قسمتی از نمای شهری متداوم را شکل می‌دهد و نه گروه برگرفته از شهر قدیمی که فاقد ویژگیهای قابل شناسایی باشند

در کنار رد گسترش شهرها برای جایز شمردن تخریب محیط پیرامون شهری، طرح بوتا مخالفت با طرحی را تقویت می‌کرد که خودش را در نماد شناسی مطرح نمی‌ساخت، همانگونه که خود را در دگردیسی حجم سنجی و ابعاد ساختمانهایش نیز مطرح نمی‌کرد

در قسمت داخلی این واحدها، شرایط سکونت ، نقشی نداشته بلکه تنها در اصلاح پروژه به عنوان گزاره‌ای همچون یک عنصر اساسی از لحاظ کیفی و ویژگی، بکار رفته است. نماد شناسی محل سکونت ، حضور موارد مورد بحث در خانه‌های شخصی و خلق فضاهای تردد به مثابه فیلترهایی و اهمیت آنها بدون توجه به مکان‌ قرارگیری منزل به عنوان بهترین را ورود نور خورشید و راه خروج به بیرون را مطرح کرده است، عناصر ابداعی را می‌توان در رابطه با واحد مسکونی و سازه به عنوان یک کل و بین ساختمان و شهر، پیدا کرد

با تأکید بر سادگی ذاتی که ویژگی بلوک آپارتمانی شهری می‌باشد، تغییرات جزئی ولی اساسی را می‌یابیم که ساختمان به طور اجتناب‌ناپذیری به شهر و تاریخ گسترش آن و عوامل فرهنگی که نمایاننده آن می‌باشند، وارد می‌سازد

1 Totem : در میان برخی قبایل بومی ، حیوان یا شیئی که نماد قبیله بوده و با تبار آن بستگی دارد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید