گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری در word دارای 98 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری در word
فصل اول
تاریخچه و معرفی کارخانه
روش تولید
اهداف اصلی شرکت
معرفی قسمتهای مختلف
موقعیت جغرافیایی و ساختمانی
مساحت های زمین شرکت
آمار کل پرسنل و مقاطع تحصیلی کارگران
امور مهندسی
کنترل کیفیت کابل
آزمایشگاه کنترل کیفیت
کنترل مراحل تولید
تولیدات شرکت کابل مسین
فصل دوم
تعریف برنامه ریزی نگهداری وتعمیرات (نت)
هدف ازpmچیست؟
اهداف و مقاصد :
نیاز مبرم صنایع به pm درکارخانجات
برنامه روانکاری
تاریخچه روانکاری در شرکت کابل
انواع روانکاری:
شرح وفرایند تولید محصولات شرکت
Tpm چیست؟
Tpm بر5 اصل استوار است:
اهداف کلی TPM
الف): توسعه شرایط مطلوب برای کارگران بعنوان یک سیستم انسان_ماشین
ب)بهبود کیفیت محیط کار
ارزیابی TPM واثرات آن
فصل سوم
تابع قابلیت نگهداری
زمان خوابیدگیDown Time
الف(زمان ادارک Realisation Time
ب)زمان دستیابی ِACCESS TIME
ج ) زمان تشخیص Diagnosis Time
د)زمان تدارکprocurement Time
ه) زمان تعویض Repiacement pime
و (زمان تسجیل chekout Time
ز) زمان تنظیم Aedgustment pim
ویژگیهای طراحی و قابلیت نگهداری
الف ) دستیابی Access
منابع و مأخذ:
ب ) سیستم های اخباری Aiarm systems
ج ( سیستم های تشخیص Disgnosis systems
د( تنظیم adjustment
ه ) مدار بندیCiruitry
و ) اتصالات Connections
ز( تمایز Identification
ج) نقاط آزمونtest points
قابلیت نگهداری در پیمانهای صنعتی
دیدگاه های مسئله Main trance
از نظر فنی :
از نظر مالی :
از نظر مدیریتی :
سیستم نگهداری Dawntim
تعاریف سیستم نگهداری
هزینه های نگهداری :
خط مشی های نگهداری :
خط مشی های بلند مدت
فصل چهارم
کاربرد آمار در برنامه ریزی نت
هیستو گرام فراوانی
قابلیت اطمینان سیستمهای و مدلسازی
انواع سیستم ها عملیاتی
ـ سیستم های یک مرحله ای
ـ سیستم های عملیاتی پیوسته
سیستم های قطع و وصل شونی -
ـ سیتسم فیمابین
انواع سیستم ها از نظر خصوصیات
1-سیستم های سری
2-سیستم موازی
کاربرد سیستمهای عمومی موازی
نتیجه
بهینه سازی تشکلها
میزان شکست Failure rate
میزان شکست با تابع نهایی
میزان شکست با تابع نرمال
میزان شکست با تابع فوق نمایی
میزان شکست با تابع ویبال
تغییرات میزان شکست
فصل پنجم
ساختمان کابلهای برق و تلفن
1-هادی:
2- عایق
از خصوصیات دیگر عایق های مورد مصرف عبارتند از:
تابیدن و کابل کردن سیم ها
طول تاب
غلاف میانی
زره
غلاف
فصل ششم
شاخصهای مربوط به قابلیت اطمینان در کارخانه کابل سین
قابلیت اطمینان ماشین
1- دستگاه کشش بزرگ
انواع سیستمهای عملیاتی در شرکت
پیشنهادات
منابع و مأخذ:
بخشی از منابع و مراجع پروژه گزارش کارآموزی تعمیرات و نگهداری در word
1-اصول برنامه ریزی مهندسی تعمیرات و نگهداری
نویسنده سید محمد حسینی
2-مهندسی تعمیرات و نگهداری
نویسنده نظام الدین فقیه
3-نت خود کنترلی –TPM
نویسنده، مهندس دردانه داوری
4-برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات
نویسنده، علی حاج شیر محمدی
تعریف برنامه ریزی نگهداری وتعمیرات (نت)
الف)نگهداری :مجموعه فعالیت هایی که بطور مشخص ومعمولا بصورت برنامه ریزی شده و با هدف جلو گیری از خرابی ناگهانی ماشین آلات وتجهیزات و تاسیسات انجام گرفته وبا این کار قابلیت اطمینان ودر دسترس بودن آنها را افزایش می دهیم فعالیتهای نگهداری لقب می دهیم
ب)تعمیرات:شامل مجموعه فعالیتهایی است که برروی یک سیستم ویا وسیله که دچار خرابی ویا کارافتادگی گردیدهانجام میدهیم تا آن را بصورت آماده و قابل بهره برداری گردانده ودر جهت انجام وظیفه ای که به آن محول گردیده است آمادهاش سازیم
هدف ازpmچیست؟
مراحل ایجاد برنامه :از جایی شروع کرده اید که هیچ سیستم نت نداریم وبیشتر زمان تعمیرات،در تعمیرات اضطراری معروف می شود.فرایندی را در نظر بگیریدکه مانند بالا رفتن از پله است بنابرین مرحله پیاده کردن یک pm را می توان بصرت زیر نشان داد
اهداف و مقاصد
اصلی ترین هدف،همان بهینه کردن توانائیهای ماشین آلات به منظور رسیدن به حداکثر تولید وکاهش فرسایش وخرابی آنهاست.دستیابی به اهداف دیگری نیز در کنار رسیدن به هدف اصلی،مد نظر میباشد عبارتنداز
1 ایجاد آرشیو ومدارک فنی به عنوان بانک اطلاعات کارخانه
2 بررسی آنالیزفنی امور اقتصادی نگهداری وتعمیرات انجام شده
3 کاهش هزینه های انرژی
4 ایجاد زمان توقف کمتر در مقابل تولید بیشتر که در نتیجه قیمت تمام شده محصول را کاهش میدهد
5 کاهش هزینه های تعمیرات تکراری ومتوالی ودر نتیجه استفاده بهتر از قطعات یدکی ونیروی انسانی
6 پایین آوردن هزینه های تولید به دلیل بالا بودن زمان کار ماشین آلات
7 تهیه دستورالعمل های ایمنی وحفاظت فنی دراجرای سیستم نگهداری وتعمیرات به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی
نیاز مبرم صنایع به pm درکارخانجات
هر برنامه ریزی pm مسلماً نتیجه سودآوری در کل برای کارخانه دارد اگر چه داشتن چنین سیستمی به هزینه های در حال حاضر کارخانه می افزاید. بسیاری از صاحبان صنایع در ابتدا فکر این امر بودند ولی بعداً خود مشوق لزوم چنین سیستمی در کارخانه شدند
در عمل مسلماًpm نمیتواند یک درمان کلی برای تمام نواقص ومشکلات ناشی از عدم کارکرد مرتب ماشین ویا کم کردن هزینه های تعمیرات باشد. ولی اعمال و فعالیتهایی که pm دارد می تواند در امتزاج با سایرفعالیتها، ترکیبی را بوجود آورد که باعث کاهش هزینه ها وپایین آمدن خرابیهای ماشینها میگردد. آموزش وکنترل کارها، اندازه گیری، گزارش نویسی از وضعیتها وانبارداری موثر ومفید از عوامل مهم pm بشمار میروند
برنامه روانکاری
تاریخچه روانکاری در شرکت کابل
روانکاری یا tribology) ) به عنوان علم تسهیل حرکت نسبی سطوح در تماس با یکدیگر تعریف شده اند وسابقه آن از زمان پیدایش چرخ واستفاده از گردش آن به دور محور،به منظور حرکتی روان ،بر می گردد
عدم روانکاری صحیح ماشین آلات علاوه بر آنکه باعث تقلیل راندمان مکانیکی و پایین آوردن بازده زمانی ماشین میشود،منجربه فرسایش بیش از حد ،فرسودگی واز کار افتادگی زود رس نیز میگردد
شرکت کابل مسن بیشتر از روغنهای شرکت نفت بهران وشرکت پارس استفاده می نماید
انواع روانکاری
روانکاری به 5 بخش مجزا تقسیم می شود
شستشوی مخازن روغن پس از تخلیه روغن
شستشوی فیلترهای روغن
تصفیه روغن
تعویض فیلتر
تعویض روغن
موارد 1،2و3سرویسکاری ادواری (مرحله اول) وموارد4و5 سرویسکاری طولانی است
شرح وفرایند تولید محصولات شرکت
اصولاً فرایند تولید برای کابل ها وسیم ها به یک شکل می باشد، که به توضیح فرایند تولید چند محصول می پردازیم
هادی :شامل مفتول های نازک مسی در سیم قابل انعطاف و شامل تک مفتولی یا مفتول های منظم تابیده شده در سیم غیر قابل انعطاف می باشد
سیم(عایق): هادی که توسط پوششی (عایق)احاطه شده باشد
طبق تعریف اداره استاندارد 4 گروه یا CLASS برای هادی ها تعریف شده است
CLASS 1 : هادی های تک مفتولی گرد
CLASS2 : هادی های تابیده شده منظم
CLASS3 : هادیهای قابل انعطاف (افشان)
CLASS4 : هادیهای قابل انعطاف (بسیار افشان)
گروههای 1و2 ویژه کابلهای نصب ثابتند و گروههای 3و4 برای استفاده در کابل ها و بندهای قابل انعطاف در نظر گرفته شده اند . گروه 4 قابلیت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به گروه 3 دارد
Tpm چیست؟
Tpm که امروزه سخن به میان می آید، روشی جهت نگهداری وتعمیرات کارخانجات است
Tpm در دهه 70 میلادی ودر کارگاههای تولیدی ژاپن مطرح واز آن زمان تاکنون پیشرفتهای چشمگیری داشته است .اخیراً حتی برنامه های کامپیوتری گو ناگونی تحت سر فصلTPM درکارخانجات و شرکت ها نوشته شده است
Tpmیک استراتژی است که طی آن کلیه افرادی که مستقیما ًدر امر تولید درگیر هستند می پذیرندکه باید به تولیدی با عیوب صفر،ازکارافتادگی صفروحوادث صفر دست یابند
Tpm بر5 اصل استوار است
استفاده از تجهیزات با حداکثر میزان کارایی وقابلیت اجرایی
برقراری یک سیستم جامع تعمیرات ونگهداری موثر برای تمام عمر کاری تجهیزات
در گیر کردن تمام واحدهای مربوطه ،از واحد برنامه ریزی وتولید گرفته تا واحد نگهداری وتعمیرات در امر نگهداری وتعمیرات پیشگیری
مشارکت کلیه کارکنان در تمامی ساختار سازمانی از مدیریت تراز اول گرفته تا کارگران خط تولید
ایجاد انگیزه از جانب مدیریت از طریق تشکیل گروههای کوچک مستقل به منظور ترویج TPM
اهداف کلی TPM
دوهدف اصلی TPM شامل موارد زیر است
الف): توسعه شرایط مطلوب برای کارگران بعنوان یک سیستم انسان_ماشین
دو نکته اصلی باعث شرایط مطلوب سیستم انسان_ماشین خواهد بود
تجهیزات را به شرایط نرمال وعملی مطلوب بازگردانیم
تجهیزات رادر شرایط نرمال وعملی مطلوب نگهداری کنیم
ب)بهبود کیفیت محیط کار
TPM به طور جدی به بهبود کیفیت محیط کار تاثیر می کندبطوریکه تجهیزات و محل کار باید همیشه پاک وتمیز باشد واین حرکت تحت فعالیت 5S می باشد که موارد زیر را شامل می شود
اولین S(SEIRI): اقلام غیر ضروری را شناسایی وآنها را از محیط دورکن
دومین S(SEITON): اقلام ضروری رابا نظم مخصوصی که به آسانی در دسترس قرار گیرند مرتب کن
سومین S(SEISO) : همه چیز راتمیز وپاکیزه کن
جهارمینS(SEIKETSU):استاندارد3S قبلی را حفظ کن
پنجمین S(SHITSUKE): افراد را برای پیروی از مقررات ودیسیپلین خوب خانه داری هدایت کن
ارزیابی TPM واثرات آن
افزایش قابلیت اطمینان وتعمیر پذیری تجهیزات ،برای رسیدن به کیفیت وبهرهوری بالا
آموزش اپراتورهای مستعد
اهتمام در رقابت با حریفان، با تولید محصولات جدید وشتاب دادن به سرعت توسعه
بالا بردن ارزش افزوده هر یک از کارکنان، بهبود تکنولوژی ساخت محصولات جدید و ارتقا آن به تولید اتوماتیک
ایجاد محیط کاری امن و خوشایند از طریق در گیر کردن آنها در امور
فصل سوم
تابع قابلیت نگهداری
عامل مهمی که در طرح ریزی برنامه تعمیرات و نگهداری موثر است به زمانهای مورد نیاز جهت تعمیر و سرویس دستگاههای و یا تعویض مربوط می گردد که آن را زمان سرویس خواهیم نامید
همانگونه که زمان از کار افتادگی بندرت می تواند مقطوع و معین باشد زمان سرویس نیز بر حسب ماهیت متغییر سرویس مورد نیاز معمولاَ جنبه آماری به خود میگیرد. فرض کنیم تابع چگالی احتمال طول زمان های سرویس t به صورت m(T)=/m(T)dt
به عبارت دیگر قابلیت نگهداری یک وسیله برابر است با احتمال ترحض آن وسیله از حالت ازکارافتادگی در مدت زمان معینT ضمن رعایت اصول و روش های قابل تجویز
غالبا تابع احتمال نهایی بیانگر مناسبی باری توزیع زمان های سرویس است یعنی بصورت m(t)=ye
که در این رابطه y متوسط تعداد سرویس های ارائه شده در واحد زمان است
به بیان دیگر متوسط طول زمان سرویسy/1 خواهد بود
در غالب برنامه ریزیهای تعمیرات و نگهداری مدل مورد استفاده جهت بیان زمان های سرویس همان تابع توزیع خواهد بود
چنانچه متوسط طول زمان سرویس را با O نشان دهیم قابلیت نگهداری بصورت زیر بیان میشود
m(T)=1-eTe
معمولا قابلیت نگهداری یک وسیله به ویژگیهای طراحی آن بستگی می یابد
قابلیت استفاده AvcuLabiLitg
قابلیت استفاده یک وسیله A به صورت زیر تعریف میشود
زمان کارکرد/زمان کارکرد+زمان سرویس=A
چنانچه فرض کنیم زمان های خرابی و سرویس دستگاه از تابع توزیع نمایی تبعیت نمایند
زمان کارکرد دستگاه همان متوسط فاصله زمانی از کار افتادگی T و زمان سرویس نیز خواهد بود
A=T/T+O
قابلیت استفاده نسبت زمان کارکرد وسیله به مجموع زمان را بیان می دارد
ومعرف احتمال دسترسی به دستگاه می باشد و بر عکس احتمال عدم دسترسی به دستگاه یا عدم قابلیت استفاده مکمل این احتمال خواهد بود و با A نشان می دهیم
زمان خوابیدگیDown Time
زمان خوابیدگی یک دستگاه یعنی فاصله زمانی از لحظه کارافتادگی تا هنگامی که دستگاه مجددا عملکرد عادی خود را از سر گیرد بعضا با زمان سرویس یکسان فرض می شود
زمان خوابیدگی می تواند از عناصر مختلفی تشکیل یا به که به شرح زیر مورد بررسی قرار
خواهیم داد
الف(زمان ادارک Realisation Time
عبارت است از فاصله زمانی از لحظه از کار افتادگی تا وقتی که به عدم کارکرد دستگاه پی برده شود این مدت زمان بستگی به نوع دستگاه و کارکرد آن حضور یا عدم حضور انسان در کنار آن و یا وجود سیستم های خبر دهنده دارد
بدیهی است که این مدت را نمی بایست جزء زمان تعمیر محسوب نمود
ب)زمان دستیابی ِACCESS TIME
عبارت است از فاصله زمانی از لحظه ادراک تا زمان دستیابی تعمیر کاران به دستگاه به منظور تعیین نقص و شروع عملیاتی تعمیراتی بنابراین هر نوع اقدام مربوط به بازکردن ویا پیاده کردن دستگاه برای پی بردن به نقص تعمیراتی می تواند جز این مدت قلمداد گردد
ج ) زمان تشخیص Diagnosis Time
عبارت است از مدت زمان لازم جهت بازبینی آزمایش ، تجربه و تحلیل نتایج تشخیص نقص فنی ، تسجیل صحت تشخیص و سرانجام تصمیم گیری نسبت به روش و نحوه رفع نقص بدیهی است که این مدت زمان بستگی به بغرنجی دستگاه ابزار تشخیص و مهارت تعمیرکاران خواهد داشت
د)زمان تدارکprocurement Time