مقاله بررسی مدلهای کسب و کار در word دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی مدلهای کسب و کار در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله بررسی مدلهای کسب و کار در word
مدل کسب و کار چیست؟
تعاریف مدلهای کسب و کار
• مشتری کیست؟
• ارزش مشتری چیست؟
چشم انداز تاریخی
مدل جدید کسب و کار
مدل کسب و کار برای بخش اصلی نوآوری در پروژه ها
ساختار یک مدل کسب و کار
منابع استراتژیک
ارتباط مشتریان
شبکه ارزش
یک مدل کسب و کار موفق
شرکت وال مارت
شرکت دل
علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار
نکته نهایی
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله بررسی مدلهای کسب و کار در word
1 BUSINESS MODELS، By A V Vedpuriswar، Published in ‘Gurukul’، (Vol.5، No.3، December 2003) the quarterly journal ofState Bank Academy، Gurgaon
2. Derek F Abell، “Defining the Business: The starting point of Strategic Planning، ” Prentice Hall، 1980
3 Clayton M Christensen، “Why Great Companies Lose Their Way، ” Across the Board، October 1998، pp. 36 –
4. N. Venkataraman and John C. Henderson، “Real strategies for virtual organizing، ” Sloan Management Review، Fall
مدل کسب و کار چیست؟
Business Model: شیوه ای که شرکت، بنگاه یا سازمان برای تولید سود و سرپا نگه داشتن خود انتخاب می کند. مدل کسبوکار بیان می کند که چگونه سازمان برای تولید محصول یا ارائه خدمت ایجاد ارزش افزوده میکند. (Value Chain)
تعاریف مدلهای کسب و کار
تعریف مدل کسب و کار غالبا با دشواری همراه است زیرا در زمینه های متفاوت کسب و کار معانی متفاوتی از آن برداشت می شود و ارائه یک تعریف یکسان در همه کسب و کارها مقدور نیست.این نقصان در تعریف مدل های نوین کسب و کار الکترونیک بیش از سایر حوزه ها احساس می شود
"مدلهای کسب و کار در حوزه وب، از مفاهیمی هستند که بیشترین بحث و تبادل نظر و کمترین درک و اتفاق نظر روی آنان صورت گرفته است." (مایکل راپا)
مدل کسب و کار ابزاری برای تامین منافع مشتری و منافع بنگاه و کسب در آمد
مدل کسب و کار (shogian، 2008) به بیان ساده عبارت از متدی است که شرکت در فعالیتهای تجاری در پیش گرفته و با کسب درآمد ثبات خود را حفظ می نماید. در این مدل با توجه به منابع در دسترس و نیاز مشتری، پیشنهادی برای عرضه ارزش مورد نظر مشتری ارائه شده و منافع و درآمد نصیب شرکت می سازد. به تعبیری دیگر "مدل کسب و کار چگونگی کسب درآمد توسط بنگاه را با مشخص کردن جایگاه آن در زنجیره ارزش مشتری تشریح می کند."
شکل یک – اهداف یک مدل کسب و کار مدل کسب و کار یک سیستم است مدل کسب و کار (businessdictionary، 2008) توصیف ابزارها (means) و زوشهایی (methods) است که یک بنگاه بکار می گیردتا به سودی (revenue) که در طرح و نقشه بنگاه است برسد.مدل کسب و کار –کسب و کار را بعنوان یک سیستم در نظر می گیرد وسپس به این سوال پاسخ می دهد که چگونه پول بدست بیاوریم تا زنده بمانیم و رشد کنیم؟ مدل کسب و کار یک پروسس است مدل کسب و کار (gobignetwork، 2008) روش یا پردازشی (process) که بوسیله آن یک کسب و کار تولید پول می کند یا روشی که یک کسب و کار از فراورده ها یا سرویسهای خود ارزش اقتصادی تولید می کند. مدل کسب و کار دامنه ای وسیع از مدلهای رسمی و غیر رسمی مدل کسب و کار (wikipedia، 2008) یک دامنه وسیع از مدلهای رسمی و غیر رسمی را توصیف می کند که توسط بنگاههای اقتصادی برای توصیف جنبه های متنوع کسب و کار استفاده می شوند از جمله اهداف (purpose) – استراتژی (strategies) – زیر ساختها (infrastructure) – ساختار سازمانی (، organizational structures) و سیاستها (policies). شکل دو – دامنه یک مدل کسب و کار مدل کسب و کار تبدیل کننده طرحها و ایده ها به ارزشهای اقتصادی است مدل کسب و کار (ayandeh، 2008) طرح ها و ایده های سازمان را به ارزش های اقتصادی تبدیل می کند. مدل کسب و کار نشان می دهند که یک شرکت چگونه با تعیین کردن جایگاه در زنجیره ارزش کسب درآمد می کند که شامل موضوعات مختلفی در باره کسب و کار می باشد که عبارتند از کارآفرینی، استراتژی ها، مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، عملکرد ها و بازاریابی است. مدل کسب و کار توصیف ارزش ارائه شده از شرکت به مشتریان است مدل کسب و کار (، 2008اوستروالدر و پیگنیور) توصیفی است از ارزشی که یک شرکت به یک یا چند بخش از مشتریان ارائه می دهد. طرحی است از شرکت و شبکه همکاران آن برای ایجاد، بازار یابی و تحویل ارزش و سرمایه های ارتباطی به منظور ایجاد جریاناتی که منجر به کسب درآمد های مثبت (سود) و با ثبات می شوند مدل کسب و کار توصیفی از منابع درآمدی است. (تیمرز، 2008) طراحی کالا، خدمات و جریانهای اطلاعاتی شامل توصیفی از بازیگران مختلف کسب و کار و نقشهای آنها، توصیفی از مزایای بالقوه برای بازیگران مختلف کسب و کار و همچنین توصیفی از منابع درآمدی است مدل کسب و کار طرح اولیه بحرکت در آوردن یک ساختار است مدل کسب و کار (realestate، 2008) تئوری – طرح اولیه و ساختاری است که برای بحرکت درآوردن یک کسب و کار از آن استفاده می شود
مدل کسب و کار توصیف ارتباط عرضه کنندگان و مشتری است مدل کسب و کار (، 2008ویل و ویتال ( توصیفی از نقشها و ارتباطات ما بین مصرف کنندگان، مشتریان، هم پیمانان و عرضه کنندگان یک شرکت است که جریانات اصلی تولیدی، اطلاعاتی و مالی و همچنین منافع اصلی شرکا را مشحص می کند. مدل کسب و کار روشی برای ساختار دهی جریانات هزینه ای و در آمدی است مدل کسب و کار (، 2008هاوکین) توصیفی است از ارتباطات تجاری ما بین یک شرکت تجاری و کالا ها و خدماتی که آن شرکت در بازار فراهم می کند. به طور خاص مدل کسب و کار روشی برای ساختار دهی جریانات هزینه ای و در آمدی است. مدل کسب و کار نحوه پاسخ دهی کسب و کار به دنیای واقعی را بیان می کند مدل کسب و کار (، 2008اپلگت ( توصیغی از یک مجموعه کسب و کار که ساختار، روابط بین عوامل ساختاری و همچنین نحوه ی پاسخ دهی آن کسب و کار به دنیای واقعی را بیان می کند. مدل کسب و کار با طرح چند سوال اساسی شناسایی می شود
• مشتری کیست؟
• ارزش مشتری چیست؟
• چگونه می توان ارزش لازم را با هزینه ای مورد قبول به مشتری ارائه کرد؟
• چگونه می توان حاشیه امنیت مطمئنی در برابر رقیب ها ایجاد کرد؟
مدل کسب و کار طرح ها و ایده های سازمان را به ارزش های اقتصادی تبدیل می کند. مدل کسب و کار نشان می دهند که یک شرکت چگونه با تعیین کردن جایگاه در زنجیره ارزش کسب درآمد می کند که شامل موضوعات مختلفی در باره کسب و کار می باشد که عبارتاند از کارآفرینی، استراتژی ها، مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، عملکرد ها و بازاریابی است
توضیح ساده تر اینکه یک مدل کسب و کار توصیح می دهد که یک کسب و کار چگونه می تواند برای خود جایگاهی در زنجیره ارزش پیدا کند و چگونه می تواند به ثبات لازم برسد تا درآمدزایی کند