برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان در word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان در word

مقدمه:  
تعاریف :  
اهداف ارزیابی عملکرد  
ویژگیهای  نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارامد :  
عوامل مؤثر بر ارزیابی عملکرد:  
مراحل ارزیابی عملکرد:  
روش های مختلف ارزیابی عملکرد:  
انتخاب اجباری:  
اشتباهات معمول در ارزیابی کارکنان:  
ارزیابی حد وسط یا بالعکس:  
روش های ارزیابی عملکرد کارکنان:  
نتیجه گیری :  
منابع :  

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان در word

1-آر.کی.جین،اچ.سی.ترایاندیس” مدیریت بر مدیریت ناپذیر” ترجمه ونشر مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی،چاپ دوم ، تهران

2-سعادت،اسفندیار ؛مدیریت منابع انسانی؛انتشارات سمت ، چاپ سوم ، تهران

3-دعائی، حبیب اله ؛مدیریت منابع انسانی؛چاپ پنجم،انتشارات بیان هدایت ،مشهد،

4-میر سپاسی ، ناصر ؛مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار؛چاپ نوزدهم ،انتشارات میر ، تهران

5-عباس پور ، عباس ؛مدیریت منابع انسانی پیشرفته؛چاپ دوم ،انتشارات سمت ،تهران

6- سید جوادین ، سیدرضا ؛ مدیریت منابع انسانی و کارکنان ؛انتشارات نگاه دانش، تهران

7- پیتر دراکر، مدیریت آینده، ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، موسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ اول، 1373، ص 352-

8- بصیر گروه مولفان، مدیریت بهره وری و کیفیت، ترجمه گروه مولفان، جلد 1، کارآفرینان ، چاپ اول،

9-مایکل آرمسترانگ ؛ مدیریت استراتژیک متابع انسانی ؛ترجمه محمد اعرابی و داود ایزدی ،چاپ دوم ،دفتر پژوهشهای فرهنگی ، تهران

10- انواری رستمی،علی اصغرو حسینی ، حمداله ؛ بررسی تحلیل الگو و ارزیابی عملکرد ؛ ،

11-خوشوقتی ، آرمین ؛ ارزیابی عملکرد کارکنان ؛ منبع : سایت راهکار مدیریت ،

12- مظلومیان، سعید ؛بررسی وضعیت ارزشیابی کارکنان در آموزش و پرورش؛ فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، شماره 30-29 ،

 

 مقدمه

ارزیابی عملکرد کارکنان فرایندی بسیار مهم واز حساسترین مسائل مسؤلان در سازمان می باشد . با وجود تلاش فراوان برای ارزیابی بهتر کارکنان توسط مسؤلان؛هنوز کارکنان راضی نیستند.شناخت کارکنان قوی و اعطای پاداش به آنها؛ ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد از راه ارزیابی درست عملکرد میسر است . مدیران کلاسیک ارزیابی را به منظور کنترل کار کارکنان انجام میدادند اما امروزه هدف ارزیابی راهنمایی وارشاد کارکنان برای مشارکت گروهی به منظور افزایش اثربخشی و کارایی سازمان است

(صنایع دفاع ،1381). نظام ارزیابی عملکرد باید به گونه ای طراحی شود که کارکنان را نسبت به بهبود عملکرد ودر نتیجه مشارکت در بهره وری ،اثربخشی و برتری سازمان برانگیزاند .در سازمانهای آموزشی به علت عدم تنظیم معیارها و شاخصهای عملکردی معلمان توسط متخصصان تعلیم و تربیت، ارزیابیهای موجود موجب نارضایتی معلمان شده است

تعاریف

 ارزیابی عملکرد :فرایندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصل معین و به طور رسمی ، مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد .(سعادت ،1379)

ارزیابی عملکرد فرایندی است : رسمی که کارگر را از بازخورد تشخیصی نتایج مثبت یا منفی عملکرد شغلی خود آگاه می کند . ( سینجر ) نقل از (آل آقا ،1378 )

ارزیابی به معنای سنجش مقدار و چگونگی بهره وری یک فرد و قضاوت در باره آن است .(آر،کی،جین) نقل از ( سرحدی ،1381 )

ارزیابی عملکرد عبارت است از: بررسی قوتها و ضعفهای مرتبط با کار یک فرد یا یک گروه در یک سازمان . (کاسیو،1998) نقل از (عباس پور،1384 )

ارزیابی عملکرد عبارت است از : روش رسمی تشخیص خصوصیات کارکنان بر اساس بازخور مثبت یا منفی از نتایج عملکرد افراد در چگونگی انجام وظایف می باشد .( سیدجوادین،1281 )

ارزیابی عبارت است از :سنجش نسبی عملکرد فرد در رابطه با نحوه انجام کار مشخص در یک دوره زمانی معین ، در مقایسه با استاندار انجام کار و همچنین تعیین استعداد و ظرفیتهای بالقوه فرد به منظور برنامه ریزی در جهت به فعلیت درآوردن آنها .( حاج شریف،1371 ) نقل از (دعائی،1381 )

ارزیابی عملکرد عبارت است از: سنجش و قضاوت در رفتارها ، شایستگی و لیاقت فردی در انتصابات شغلی.( قانون استخدام کشوری ،1368 )

اهداف ارزیابی عملکرد

تعیین بازدهی کار یا بهره وری (PRODUCTIVITY  )

تعیین کارآیی ( نسبت کار انجام شده به منابع مصروف )

اثربخشی (میزان موفقیت در تحقق اهداف یا انجام رسالتها )

طبقه بندی عادلانه کارکنان

تعیین افزایش مناسب دستمزد و مزایا ( سید جوادین ، میر سپاسی،سعادت، سینجر ،عباس پور )

شناسایی قابلیت های کارکنان(سید جوادین، سعادت ، حاج شریف ،عباس پور)

بهسازی عملکرد (عباس پور)

ایجاد نظام عادلانه ترفیعاتی  ( میر سپاسی)

ایجاد رغبت و علاقه کارکنان ساعی (میر سپاسی ،حاج شریف )

تعیین روائی آزمونهای استخدامی (میر سپاسی ، حاج شریف ،سعادت )

برنامه ریزی نیروی انسانی ( سعادت ،عباس پور )

آموزش و تربیت کارکنان (میر سپاسی ،سعادت ،سید جوادین ،سینجر، دعائی )

بهبود ارتباطات رؤسا، سرپرستان و کارکنان (سینجر ،عباس پور )

رعایت قوانین ارزیابی عملکرد (عباس پور ، سینجر )

ایجاد زمینه مشارکت گروهی کارکنان،همگرایی اهداف فرد و سازمان، رسیدن به برتری سازمانی ،پاداشهای مالی مناسب(آر.کی.جین وترایاندیس)

انواع مختلف دسته بندیها در خصوص ارزیابی عملکرد را نیز می توان به شرح ذیل بر شمرد: ( انواری رستمی ، خدادادی حسینی )

دسته بندی اول: ارزیابی عملکرد سازمانی، ارزیابی عملکرد مدیریت، ارزیابی عملکرد مدیران، ارزیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی عملکرد سیستمها و فرایندهای سازمانی، ارزیابی عملکرد طرحها و;.. در این دسته بندی، موضوع ارزیابی مبنا قرار می گیرد

دسته بندی دوم:  ارزیابی داخلی (که در آن توسط تیم ارزیابی منتخب داخلی به امر سنجش، ارزشیابی و قضاوت در خصوص عملکرد می پردازد و ارزیابی خارجی (که در آن توسط تیم ارزیابی منتخب خارجی و مسقلی به امر سنجش، ارزشیابی و قضاوت در خصوص عملکرد می پردازد)

دسته بندی سوم: ارزیابی جامع عملکرد (که در بر گیرنده تمامی ابعاد عملکردی سازمان است) و ارزیابی نسبی عملکرد (که امکان مقیسه نسبی عملکردها را در طی دوره زمانی و یا با سایر همتاها و رقبا فراهم می نماید)

ویژگیهای  نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارامد

تعدادی از ویژگیهای مهم نظام ارزیابی عملکرد کارامد عبارتند از:

روشن و مشخص بودن معیارها و شاخصهای ارزیابی  (Specific)

قابلیت سنجش و اندازه گیری شاخصهای ارزیابی (Measurability)

قابل حصول بودن اهداف و انتظارات در موعد یا مواقع مقرر  (Attainable)

معطوف به نتیجه و فرایند بودن نظام ارزیابی (Result-process Oriented)

معطوف به زمان بودن ارزیابی (Time-related)

بطور کلی، نگاه حاکم بر ارزیابیها می باید به گونه ای باشد که مشورت دهنده و تسهیل کننده عملکرد سازمان باشد، معطوف به رشد وتوسعه و بهبود عملکرد باشد، ، رشد و ارشاد و توسعه ظرفیت ارزیابی شونده را مد نظر خود قرار دهد، مبتنی بر گفت و گو و اصول خود استانداردگذاری و خودارزیابی باشد و همچنین معطوف به آینده و مبتنی بر آینده نگری باشد

معیارهای ارزیابی عملکرد جهت حصول اطمینان از انجام مطلوب ارزیابی:

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید