مقاله اسباب بازی کودکان در word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اسباب بازی کودکان در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله اسباب بازی کودکان در word
مقدمه :
ویژگی های بازی کودکان :
2) ویژگی های درمانی بازی :
3) ویژگی اجتماعی بازی :
عوامل موثر در بازی کودکان :
اسباب بازی :
نیاز کودکان به بازی :
میل به داشتن هم صحبت و عروسک بازی :
تفاوت منحصر به فرد عروسک در میان اسباب بازی :
نقش اسباب بازی های عروسکی در تخلیه انرژی و باز توانی :
نقش عروسک در ایران :
نقش عروسک در کشورهای دیگر :
کار کردهای مختلف عروسک بازی :
2) کار برد بازی سازی ادراکی بازی عروسکی :
3) کار کرد آموزشی عروسک بازی :
نقش عروسک بازی در رشد و تکامل کلامی کودک:
جایگاه عروسک در میدان گفتگوی کودک :
نقش عروسک بازی در پرورش خلاقیت کودکان :
بازیهای عروسکی ورشد اجتماعی :
رابطه ی کودک با عروسک و رشد اجتماعی :
وضعیت برتری کودک به عروسک :
نقش عروسک بازی در بهداشت روانی کودکان :
نیاز به دوست داشتن و دوست بودن در عروسک بازی :
نقش کار کردهای عروسک در بهداشت روانی کودک :
کاهش فعالیت های ضد اجتماعی و بازیهای عروسکی :
منابع :
بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله اسباب بازی کودکان در word
مولف : باقری مژگان
نام کتاب : نقش بازی و اسباب بازی در آموزش کودکان
نام کتاب : نقش بازی های عروسکی در شخصیت کودکان
مقدمه
بازی یک فعالیتی طبیعی ، لذت بخش و دلخواه برای کودک می باشد ، ولی با تاسف بزرگترها این حقیقت را حدی تلقی نمی کنند
در صورتی که بازی هدفدار و منطقی می تواندروابطی صمیمی ، گرم ، عمیق را با کودکان برقرار کند و در جهت رشد و تربیت آنان گام برداشت
گامهایی که دریچه ی لطافت بازی ، شروع شده و به دنبال خیال و رویا ها و ابعاد احساسی عاطفی و شناختی کودکان خاتمه می یابد به همین دلیل پرداختن به بازی خصوصاً بازیهای عروسکی بررسی نزدیکترین زاویه شخیت کودک می باشد بی اعتنایی به این پدیده ، نادیده گرفتن بسیاری از جلوه های روحی و روانی شخصیت کودک خواهد بود از آنجایی که والدین اولین آموزگاران کودک خود می باشند وظیفه پدران و مادران است که بهترین و جالب ترین روش های آ«وزشی را بیا بند تا بتوانند کودک خود را به طور صحیح و متناسب با رشد جسمی و ذهنی او آموزش دهند او را راهنمایی کنند و به شکل گیری مشاهدات و تجربیات کودک کمک نمایند
از این رو آنها باید همانند یک مربی آگاه و ورزیده ، مسائل را به زیان کودکانه و باروانی و سادگی و بدون پیچیده گی به او بیاموزند و در این راه در برابر ناتوانیهای کودک صبور بوده و توانایی های او را ستوده و تقویت کند
ویژگی های بازی کودکان
ا) ویژگی جسمانی بازی : ضمن بازی ، کودک می دود ، از پله ها بالا و پایین می پرد ، خم و راست می شود ، رکاب می زند و ;. در تمام این حالات کودک از عضلات و اندامهای مختلف کمک می گیرد و این عمل سبب تقویت آنها می شود . بازی مکانیسم های داخلی بدن مانند تنفس ، گردش خون ، اعصاب ، هضم ، جذب و دفع و ;; تنظیم می کند
2) ویژگی های درمانی بازی
بازی نه تنها به کودک برای رفع نیاز های جسمی و رشد و تقویت اندامهای او کمک می کند ، بلکه فرصتی به وجود می آورد تا کودک بتواند از نظر روانی نیز ارضاء شود . او از طریق بازی ، فشارهای درونی خود را به طور نا خود آگاه تخلیه نماید . کودک توسط بازی رفتار خود را متعادل می سازد
3) ویژگی اجتماعی بازی
کودک در مراحل رشد خود پی می برد که با دیگران رابطه بر قرار کند و این شناخت را در خلال حرکات وی می توان دید تربیت و آموزش صحیح می تواند در میزان این شناسایی موثر شود ، یکی از بهترین وسائلی که می تواند در فرآیند شناخت کودک از خود ، مورد استفاده قرار گیرد بازی است کودک از طریق بازی نخستین گامها را برای اجتماعی شدن بر می دارد . او همکاری و تعاون را با گروه می آموزد
4- ویژگی آموزش بازی :کودک در خلال بازی از حواس مختلف خود کمک می گیرد او صداهای مختلف را می شنود ، نرمی ، زبری ، نازکی و کلفتی اشیاء را لمس می کند ، بوهای مختلف را حس می کند و همه ی اینها سبب تقویت حواس او و شناخت بیشتر وی از محیط پیرامون و گسترش و تعمیق آموخته های وی می گردد
عوامل موثر در بازی کودکان
1) سن : کودک در سنین مختلف بازی های خاصی را می پسندد . نوزاد ، دست و پا زدن را دوست دارد . وقتی که کودک بزرگتر می شود از قایم با شک بازی با مادرش لذت می برد ، قبل از دبستان بازی کودکان بیشتر حالت انفرادی دارد و کمتر بازی گروهی انجام می دهند
2) جنس : بازی دخترها و پسرها متفاوت است . پسرها بازی هایی را دوست دارند که با فعالیت فیزیکی بیشتری همراه باشد در صورتی که دختر ها بازی گرام و ساکت را ترجیح می دهند . در سنین 8 تا 10 سال اختلاف بازی بین دو جنس کاملاً مشهود است ، در این سنین کودکان ترجیح می دهند که با هم جنس خود بازی کنند
3) محیط : کودکان در سراسر دنیا به بازی نیاز دارند و محیط تنها در نوع بازی آنها تأثیر می گذارد . در بسیاری از مناطق که از امکانات اقتصادی محرومند ، به دلیل آن که خانواده ها توان اقتصادی مناسبی جهت خرید وسایل و اسباب بازی های گران قیمت برای خود ندارند ، کودکان به بازهای سنتی پدر انشان روی می آورند
4) هوش: اگر چه هوش مستقیماً بابازی تاثیر نمی گذارد ولی می تواند در چگونگی وسایل بازی و انتخاب انواع بازی ها موثر باشد است کودک با ضریب هوش بالا سعی در انجام بازی های ابتکاری و سمبلیک با اسباب بازی خود می نماید و یا حتی ممکن است از روی کنجکاوی آن را بررسی نموده و نز هم باز نماید . کودکان تیز هوش سعی
می کنند وسائلی رابرای بازی انتخاب نمایند که بتوانند آنها به ابتکار و ابداع دست زده و قوای ذهنی خود را به کار گیرند
اسباب بازی
اسباب بازی ها اشیایی هستند که علاوه بر سرگرم کردن کودک می توانند به عنوان وسیله ای برای فعالیت کودک افزایش تحرکات و شرکت فعالانه او در کارها و نیز اهداف آموزشی با تشخیص ، درمان و همچنین درمان کودکان محلول و کودکان دارای مشکلات رفتاری مورد استفاده واقع می شوند
در واقع اسباب بازی می تواند به کودک کمک نماید تا مرزهای ادراک خود را در محیط پیرامون وسعت بخش د و محدودیتهای محیط را کاهش داده و یا از بین ببرد
نیاز کودکان به بازی
والدین یا مربیان کودک و تربیتی می تواند با استفاده و بهر برداری از بازی ، کودکان را جهت زندگی اجتماعی مفید و کار آمد آماده نمایند . علاوه بر اینکه در جریان بازی کودک نیاز اساسی خود را بر آورده می سازد ، می تواند مسیر رشد و تعالی خود را به راحتی و موفقیت ادامه دهد البته در نظر داشته باشید که کودک در بازی تنها نیازهایی را که ذکر شده اند را بر آورده نمی سازد بلکه کلیت نیاز های حسی – حرکتی کودک و به نوعی نیاز های روان شناختی کودک از طریق بازی بر آورده می شود
به همین دلیل به درک بازی کودکان برابر است با توجه و درک نیازهای اساسی کودکان در زندگی و پرداختن به تعلیم و ترتیب بهتر آنان ، پس در بازی کودک نوعی از زندگی اجتماعی را تجربه می کند که در آ» تعیین کننده اصلی خود او بوده و می تواند روند و حرکت ارتباط را به صورتی تنظیم کند که دلش می خواهد ، یا نیاز دارد به همین خاطر اغلب کودکان به بازی های عروسکی روی می آورند
عروسک یکی از قدیمی ترین وسایل بازی کودکان است و کودکان بدون توجه به جنسیت خود از بازی با آن لذت می برند
جنس عروسک می تواند از پارچه ، پلاستیک نرم و شکننده باشد عروسکهای کودکان باید در اندازه ها و شکلهای مختلف تهیه شوند تا کودک بتواند با آنها ارتباط بر قرار کند
همچنین تهیه لباس برای عروسک بسیار مورد علاقه کودک است عروسک بازی یکی از عبوب ترین بازیهای کودکان است . کودکان از عروسکهای خود برای ایفای نقش های گوناگون استفاده می کنند . آنها با عروسکهای خود حرف زده ، احساسات خود را به نمایش می گذارند هر چه عروسک با ساختار فرهنگی کودک شبیه تر باشد نزدیکی با عروسک بیشتر می شود
میل به داشتن هم صحبت و عروسک بازی