برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 مقاله نقش COPOLCO (سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده) در word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش COPOLCO (سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده) در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله نقش COPOLCO (سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده) در word

COPOLCO چگونه کار می کند؟  
کمیته حمایت از مصرف کننده/ ایزو ISO/COPOLCO  
نقش استانداردها در تامین حقوق مصرف کننده  
مصرف کننده در استانداردسازی ذی نفع می باشد  
اهمیت مشارکت مصرف کنندگان در تدوین استانداردها  
اهمیت دیدگاه مشتریان برای استانداردها  
نقش مصرف کننده در فرایند استانداردسازی  
نقش مصرف کننده در اجرا استانداردها  
چگونگی مشارکت مصرف کنندگان  
حقوق مصرف کننده و ایزو  
ایزو و بهبود کیفیت  
مشارکت نمایندگان مصرف کنندگان  
وظیفه نمایندگان منتخب از سوی مصرف کننده  
برای مشارکت در استانداردها از کجا بایستی شروع کرد؟  
استاندارد مسئولیت پذیری اجتماعی SA 8000 )  
منابع :  

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله نقش COPOLCO (سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده) در word

-        موسسه استاندارد و تحقیقات ایران(کرج)

-      ماهنامه های استاندارد(ماهنامه ویژه سازمان استاندارد و تحقیقات ایران)

سخنرانی آقای دکتر حداد عادل به مناسبت روز جهانی استاندارد(22 مهر83)

- سخنرانی آقای مهندس جهانگیری وزیر سابق صنایع و معادن(19 آبان 83)

 

COPOLCO چگونه کار می کند؟

برای اطمینان ار اینکه صدای مصرف کننده در پیشرفت و توسعه استانداردهای ایزو شنیده شده است COPOLCO حوزه هایی را در کالاهای ایزو انتخاب می کند که حق تقدم با مصرف کننده است و سپس یک مشارکت همه جانبه توسط نمایندگان مصرف کنندگان در کمیته های فنی ایزو برای توسعه این حوزه ها در استانداردها می باشد. COPOLCO همچنین نشریات و انتشارات را برای بالا بردن مشارکت مصرف کنندگان در کار استانداردها و تعلیم نمایندگان برای این وظیفه یا کار توسعه و گسترش می دهد. به علاوه COPOLCO فعالیتهای ترتیبی وقایع و یا رویدادهایی که مصرف کنندگان با آن درگیر هستند و انجام استانداردسازی را یکسان می سازد

 COPOLCO کارگاههای سالیانه ای را سازمان می دهد که امکان می دهد نمایندگان مصرف کننده، مراجع عمومی، مالکین کارخانه ها و تولیدکنندگان و کارشناسان استانداردسازی باهم باشند. این کارگاهها در مکان های ویژه مخصوصی که در ارتباط با مصرف کنندگان باشند قرار دارند. آنها یک میدان برای ارایه پیشنهاد و اجرا کردن خط مشی سیاست و اظهارات سیاسی، راهنمایی هایی برای نویسندگان استانداردها و یا پیشنهادهایی برای حوزه های جدید استانداردسازی در COPOLCO آماده کردند.(کارخانجات وابسته به دیدگاه مصرف کننده، از جمه مثالهایی از موضوعات کارخانه ها یا کارگاههای جدید می باشند.)

کمیته حمایت از مصرف کننده/ ایزو ISO/COPOLCO

امروزه در محیط ساخت و ساز و تجارت جهانی، مصرف کنندگان به طور چشم گیری انتظار دارند که از کالا و خدمات گسترده ای بهره مند شوند، قیمت کمتر، اطلاعات بیشتر

آنها تمایل دارند کالاهایی که خریداری می کنند از کیفیت بالایی برخوردار باشند و به آسانی کاربرد داشته و از نظر ایمنی و تطبیق با محیط در حد مطلوب باشند. استانداردها به منظور رسیدن به این اهداف، ابزار حیاتی هستند; زیرا که آنها در یک فرایند آزاد توسعه یافته و موقعیتی را برای شرط بندان شامل مصرف کنندگان فراهم می نماید، نقطه نظرات آنان مورد توجه قرار می گیرد. این یک اصول کلیدی است بر اساس استاندارد کردن در سازمان بین المللی ایزو، زیرا که اثر بخشی استانداردها را تضمین می کند و بر اعتماد مصرف کننده نسبت به استفاده از کالاهای خریداری شده می افزاید. استانداردها بازوی اصلی حمایت از      مصرف کننده هستند، همانگونه که اغلب که قوانین ملی و طرحهای تایید صلاحیت را        پی ریزی می نمایند. از طریق فرایند توسعه طبق زیر استانداردها، محصولات و خدمات را بهبود می بخشند: – کیفیت و اعتبار- حمایت از ایمنی و بهداشت- سازگاری بین محصولات- توافق در ارائه خدمات-  انتخاب بهتر برای محصولات و خدمات- اطلاع رسانی شفاف در مورد محصول-   هزینه های کمتر و رقابت بیشتر، در نتیجه کاهش قیمت برای           مصرف کنندگان- تناسب محصولات برای جمعیت آسیب پذیر- حمایت زیست محیطی ISO/COPOLCO  یا به عبارتی کمیته حمایت از مصرف کننده سازمان بین المللی استاندارد، از طریق این کمیته، ایزو نسبت به موارد زیر متعهد می گردد

-        ارایه خدمات COPOLCO به هیات استانداردهای ملی(NSB ) در سراسر دنیا

-        حمایت از اعضاء در ترویج مشارکت مصرف کننده در زمینه استانداردسازی

-        چگونه مصرف کنندگان از استاندارد کردن بهره می گیرند

-        ایجاد نقش مثبت استانداردها که منجر به حمایت از مصرف کنندگان می گردد

-        تبادل تجربه در کار استانداردهای ذی نفع مصرف کننده

-        استفاده از نقطه نظرات مصرف کنندگان هم در پروژه های استانداردهای جاری و هم در پیش نویس کار جدید

نقش استانداردها در تامین حقوق مصرف کننده

استانداردها عنصر کامل حمایت از حقوق مصرف کننده می باشند که منجر به راحت زیستن، اطمینان، ایمنی از کالاها و خدماتی که ما استفاده می کنیم می گردند

از دستگاههای ضبط ویدئویی گرفته تا الزامات ایمنی جهت آشپزها، استاندارد کردن به مصرف کنندگان این اطمینان را می دهد کالاهایی که خریداری می شود و خدماتی که ارایه می گردد از کیفیت بالایی برخوردار هستند

آیا تا به حال فکر کرده اید که چطور می توانید از کارت اعتباری خود در تمام نقاط دنیا استفاده کنید؟ یا این که علایم روی داشبورد ماشین ژاپنی با ماشین فرانسوی در کشوری مثل ایران همانند هستند؟ و ;. اینها و دیگر مثالهایی که برای آسایش و راحتی مصرف کننده در زندگی امروزه وجود دارد، در نتیجه استاندارد سازمان های بین المللی است که توسط ISO و دیگر همکاران انجام شده است. در تولید کالاهای بین المللی که امروزه به سرعت انجام می گیرد، مشتریان توقع دارند که حق انتخاب بیشتر در کالاها و خدمات، قیمت کمتر، اطلاعات بیشتر بر پایه چیزی که انتخاب کردند را دارا باشند. همچنین در مقابل محصولات و خدماتی که خریداری می کنند انتظار دارند نه تنها کیفیت و دوام کالاها مد نظر باشند بلکه امنیت، از نظر اکولوژیکی نیز سازگاری داشته باشد. در پیگیری تمام نگرانی های مهم مشتریان    (مصرف کنندگان) استانداردهای ISO با ارایه بهترین روشها و دانشها و تجربیات موجود در دنیا به این امر کمک می کنند

قوانین و راهنمائیهایی که استانداردهای ایزو شامل می شوند کمک می کنند به اطمینان از

-        محصولات ایمن تر- سالم تر- سازگارتر با محیط زیست

-        قابلیت اعتماد و بهبود کیفیت

-        ثبات گسترده تر در ارایه خدمات(گسترش ثبات)

-        دسترسی آسان تر و حق انتخاب بیشتر در خدمات و کالاها

-        اطلاعات بهتر در زمینه محصولات

-        محصولات مناسب و راحت تر برای افراد آسیب پذیر

-        هزینه های کمتر برای مصرف کننده ها

مصرف کننده در استانداردسازی ذی نفع می باشد

به دلیل اینکه مصرف کنندگان مستقیما نمی توانند در راستای استانداردسازی ذی نفع باشند و سهیم باشند از تمام کشورهای عضو استانداردهای بین المللی نماینده های آنها در درون سازمان COPOLCO می باشد که بیشترین ارتباط را با این استانداردها دارند. برای مثال در زمینه های مختلف سلامت و بهداشت وایمنی و نگهداری محیطی و نواحی، که حوزه های استانداردهای کاری برای مصرف کنندگان از مقدم ترین چیزها می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وظیفه کمیسیون، ترویج استانداردهای مشخص مورد توجه مصرف کنندگان می باشد، که این استانداردها توسط کمیته های فنی توسعه داده می شود و بطور رضایت بخشی از نقطه نظر مصرف کنندگان نیازها را تامین می کنند

کمیته ایزو در سیاست حمایت از مصرف کننده 14 حوزه کاری از علایق مصرف کنندگان را در استانداردسازی بین المللی شناسایی کرده است. حوزه های مربوط به پوشش یک سطح وسیعی از نیازهای مصرف کنندگان، از نیازهای ایمنی تجهیزات خانگی گرفته تا محصولات و کالاهای ورزشی مربوط به کودکان و جریانات کار بر حسب تقدم در فهرست ذیل آمده

1-          وسایل خانگی از نظر ایمنی و اجرا

2-          خدمات(جهانگردی،خدمات مالی، برنامه ها یا طرح های مالی، تهیه آب)

3-          سالم سازی آب

4-          محصولات، خدمات و محیط(شرایط محیطی) برای افراد مسن و ناتوان

5-          جریانات(شرایط محیطی) (EMS ، تامین انرژی، تغییرات آب و هوایی)

6-          دستگاه پیشگیری

7-          کالاهای دست دوم

8-          دوچرخه

9-          مبل راحتی

10-      علایم یا نشانه های اطلاعات عمومی

11-      نشریات وابسته به بازارهای جهانی(از قبیل کد بندی یا رمزینه کردن و رسیدگی به شکایت)

12-      بی خطر و ایمنی سازی در برابر آتش

13-      دندان سازی

14-      اطلاع رسانی بهداشتی

اهمیت مشارکت مصرف کنندگان در تدوین استانداردها

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید