مقاله صنعت تبلیغات در word دارای 61 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله صنعت تبلیغات در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله صنعت تبلیغات در word
فصل اول
تبلیغات در ایران و چالشهای آن در سال اخیر
مقدمه
نگرانی در شهر
- مناقصههای سئوال برانگیز
نقاط قوت یک آژانس تبلیغاتی عبارتند از:
نقاط قوت یک نگاه اقتصادی آگهی دهنده عبارتند از:
نقاط ضعف یک بنگاه اقتصادی آگهی دهنده عبارتند از:
فرصتهای صاحب آگهی یا بنگاه اقتصادی آگهی دهنده عبارتند از:
تهدیدیهای صاحب آگهی یا بنگاه اقتصادی آگهی دهنده عبارتند از:
فصل دوم
تبلیغات رسانه، گرافیک بازاریابی
تأثیرگذارترین رسانه تبلیغاتی کدام است؟
برابر تقریبی رادیو و تلویزیون
آیا وسیلهای تأثیر گذارتر از تلویزیون سراغ دارید؟!
حجم آگهی در مطبوعات
میزان تأثیر آگهی در مجلات
سوژههای مورد توجه
سطح مطلب و آگهی
نوع و ابعاد آگهیها
آگهی مجلات هنوز مؤثر
آگهی در تلویزیون باید حرف تازهای داشته باشد.
نظرتان در باره خلاقیت و نوآوری در آگهیهای تلویزیونی چیست؟
مقدمه
سالها پیش، زمانی که «سیهرو» سیاستمدار رومی گفت: « اگر بخواهی مرا متقاعد کنی باید اندیشه مرا بشناسی و اگر خواستی اندیشه مرا بشناسی، باید احساسات مرا درک کنی. پس باید یادگیری که با کلمات من حرف بزنی. ارشمیدس دائم میگفت: آیا من میتوانیم اهرمی داشته باشم که بتوانم با آن دنیا جابجا کنم. او نمیدانست که دهکده جهانی چگونه به دهکده اطلاعاتی تبدیل خواهد شده و با انتشار اطلاعات از طریق کتاب و رسانههای جمعی می توان دنیا را جابه جا کرد. والتر اسکات ، نویسنده معروف انگلیسی ، میگوید: جامعه هر روز با دو حرکت به حیات خویش ادامه میدهد. اولی حرکتی است که روزنامههای صبح به آن وارد میکنند و دومی تکانی است که روزنامههای عصر به آن میدهند
انقلاب کبیر فرانسه این پیام را به ارمغان میآورد: مطبوعات نقش سنتی نظارت بر جامعه را به عهده دارد. و جوان ملی و جوهر انسان اندیشمند است و اندیشه را در بستر آزادی میپروراند. در نتیجه از 1789 (سال پیروزی انقلاب کبیر فرانسه) تا سال 1800 میلادی یعنی ظرف 11 سال) 1350 روزنامه در فرانسه منتشر شد.[1] فراموش نکنیم دانش و خرد محصول مطالعه است، نه گوش دادن به رادیو و تلویزیون. مطالعه باعث خود با تکاری و خلاقیت میشود. هرگز رسانههای دیداری و شنیداری نمیتوانند با رسانههای مکتوب مقایسه شوند. زیرا رسانه های مکتوب محصول اندیشه است و رادیو و تلویزیون خاصیت ماندگاری را ندارند
ما در دنیای تحت کنترل رسانه ها زندگی میکنیم. رسانهها زندگی میکنیم. رسانهها به ما می گویند دنیا را چگونه باید بیینیم و باید در ایران قدرت تصویر، اثرگذاری تصویری، زمان تصویر و پیام تصویری را در رسانههایمان با شدت تجربه کنیم. ما ایرانیان قبل از میلاد مسیح (ع) صنعت کتابسازی داشتیم و 500 سال پیش، صنعت صحافی را اروپائیان از ما یاد گرفتند. از زمان صفویان ؟؟؟ در برای منتشر میشده و اکنون روزنامه دست نویس دربار محمد شاه قاجار در آرشیو ملی هند موجود است. همچنین از 1784 در هند و روزنامه فارسی و انگلیسی مشترک منتشر میشده و کمپانی هند شرقی 54 سال روزنامه به فارسی منتشر می کرد. ورود چاپ به ایران به آمریکا فقط 2 سال اختلاف داشت، ولی ما چون عاشق رسم الخط نستعلیق بودیم، نتوانستیم با چاپ روز دنیا کنار بیاییم. در نتیجه هرگز چاپ همزمان را تجزیه نکردیم.[2]
سال گذشته 1382، سال گذشته 1382 ، سال تصمیمگیری، مباحثه و چانه زنی درباره چگونگی هدایت چرخ سرگردان تبلیغات در ایران بود. سال اعلام خبر ایجاد مواردی که تاکنون وجود نداشتند و از قضا ماهیت آنها برای ساماندهی صنعت تبلیغات کشور بسیار ضرروی است؛ مانند اتحادیه کانونهای تبلیغاتی، رتبهبندی کانونها و قانون جامع تبلیغات بازرگانی
- امسال تبلیغات بازرگانی سازماندهی میشود
مجتبی آقایی مدیر کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 83 را نسبت به 1382 ، سال حرکت به سوی نهادینهتر شدن فعالیتهای تبلیغاتی و تشکیل صنف و انسجام این صنعت میداند. محمد صحفی، معاون مطبوعات و تبلیغات وزارت ارشاد، گردش مالی 2500 میلیارد ریال صنعت تبلیغات و به دنیال آن، جرایم متعدد و قانون شکنیهای مختلف در این عرصه خبر داد، شاید هدف او اشاره به ضرورت تصویب تک قانون جامعتر در زمینه تبلیغات برای مقابله با جرایم و از سوی دیگر ایجاد یک اتحادیه برای رسیدگی به امور صنفی دست اندرکاران این حوزه بود
دکتر محمد دهقان، رئیس انجمن صنفی تبلیغات، در این باره میگوید: «انجمن از پنج سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و به لحاظ گستردگی مبحث تبلیغات، لازم است برخورد تشکیلاتی با این حرفه داشته باشیم. از سال گذشته بحث ایجاد تادیه مطرح شود با این توجه اتحادیه خواهد بود و عضویت در اتحادیه اجباری است. هم چنین دهقان در مورد رتبهبندی شرکتهای تبلیغاتی می گوید: «در مهرماه 82 جلسهای با حضور مسئولان وزارت ارشاد برگزرا کردیم و در آن تصمیم گرفتیم کانونهای تبلیغاتی را به دو دسته آژانس و رسانه تقسیم و رتبهبندی بشوند. در این رتبهبندی، میزان تحصیلات، سابقه فعالیت، امکانات و تجهیزات و . . . ملاک خواهد بود. رئیس انجمن صنفی تبلیغات هدف از این اقدام را توجه به ویژگیهای حرفهای و تعیین جایگاه تبلیغات و جلوگیری از ورود افراد و غیرمتختصص به این حرفه می داند
از آنجاییکه آیین نامه 21 مادهای شورای انقلاب اسلامی در سال 1358 پاسخگوی حجم وسیع تبلیغات حوزههای متنوع رسانهای، شهری و الکترونیکی در دهه80 نبود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت به دعوت کارشناسان خبره این حوزه، پیش نویس قانون تبلیغات بازرگانی را در 58 ماده تهیه و اسفند سال 81 ارائه و پس از بازبینیهای مختلف به دفتر وزیر ارشاد ارائه کند. [3]
تأکید بر صیانت از حریم و حقوق کودکان و نوجوانان، ارائه مستندات ضروری برای تبلغ بعضی از کالاها و شرایط متن و گفتار در تبلیغات، از ویژگیهای بارز این پیش نویس است. بر اساس ماده 18 این پیش نیوس، در تبلیغات نباید از کودکان به صراحت خواسته شودکه شخصاً کالایی را خریداری یا از والدین و اطرافیان خود خرید کالا را درخواست کنند. هم چنین بر اساس ماده 34، تبلیغ در مورد موارد خاص داروها اعم از گیاهی و شیمیایی ممنوع است مگر تبلیغات که مستقیم برای متخصصان دارو و درمان ارسال میشود یا در نشریات علمی و تخصصی انتشار مییابد
نگرانی در شهر
از زمانی که شهردار در نیمه دوم سال 82، به معضل تبلیغات شهری و مناسبات غیرفرهنگی در عرصه تبلیغات محیطی و ضرورت بازنگری در ناهنجاریهای محتوایی این حوزه از تبلِغات تأکید کرده زمزمههایی درباره تغییرات اساسی در سیاستهای تبلیغات محیطی برخاست، شایعاتی که نشان از قصد شهرداری تهران برای دخالت و نظارت در حوزه محتوای تبلیغات شهری داشت، اقدامی که به گفته دکتر صحفی از وظایف وزارت ارشاد است. اما سید عادل سادات نژاد، معاون درآمد و تبلیغات سازمان زیباسازی که در نیمه اول اردیبهشت امسال به این منصوب شده است از طرح تازه این سازمان برای ساماندهی تبلیغات شهری سخن میگوید که نظارت بر محتوی فیزیکی از موارد آن است. وی هم چنین توضیح میدهد: « نظارت بر محتوا یکی از وظایف «رسانهدار» است و ما خود را مشغول یک رسانه می دانیم. البته تعیین قواعد چارچوبهای کلی در این زمینه با وزارت ارشاد است اما این حق را داریم که در چارچوب قوائد وزارت ارشاد، قواعد جزئیتر را تعریف کنیم. در واقع به عنوان صاحب رسانه، از حق ممیزی محتوا برخوردار هستیم، درست مانند سرویس یک روزنامه.[4]
- مناقصههای سئوال برانگیز
صحفی در یک مصاحبه مطبوعاتی درباره فضاهای تبلیغ شهری به صورت ناعادلانه، مباحثی مطرح کرده و گفته بود. «گزارشهایی دریافت کردهایم که نشان میدهد در واگذاری فضاهایی تبلیغاتی، امکان رقابت آزاد وجود ندارد. یعنی برخی از فعالیتها خارج از مناقصه، به برخی از مؤسسات سپرده میشود.[5] دکتر دهقان در جلسهای مشترک با اعضای این کانون درباره مسئله فوق، گفته است:« تابلوهای تبلیغاتی، یک ارزش مادی و یک ارزش معنوی دارد. ارزش مادی فضای آن است و ارزش معنوی آن پیکر تابلو است. به گفته معاون تبلیغات سازمان زیباسازی، اکنون حدود 50 تا 60 درصد محور بزرگراهها برای تبلیغات ظرفیت خالی وجود دارد، اما این به معنای افزایش کمی تبلیغات در شهر نیست
سادات نژاد تأکید میکند که با اعمال این سیاست ممکن است در برخی از فضاهای شلوغ، کاهش تبلیغات، «آرام سازی» صورت گیرد. وی اهداف این طرح را منطقی کردن درآمد شهرداری از متولد تبلیغات محیطی و نه صرفاً افزایش و کاهش درآمدها اعلام میکند و میافزاید: شهرداری باید به حق خود از درآمدهای شهری تبلیغات رسد. هدف دوم نیز توزیع عادلانه امتیاز و ثروت و حق شهروندان است و هدف آخر رعایت استانداردهای زیبا سازی در شهر وی هم چنین میگوید: ما صرفا شرکتهای تبلیغاتی و اشخاص حقوقی واجد شرایط و صاحب امتیاز فعالیت تبلیغاتی را، شرکت خواهیم داد و به نظر میرسد ظرفیتهای بالقوه فضاهای همشهری شرایط را خود به خود برای فعالیت شرکتهای جدید فراهم میکند. فصل دوم طرح ساماندهی نحوه پراکندگی ابزارهای رسانهای در شهر و نوع کارکرد هر یک را از نظر فناوری و قابلیت بررسی و نحوه ارائه کردن ابتکارات جدید پیشبینی کرده است
متولیان حوزه تبلیغات در کشور امیدوار هستند، با تصویب قانون تبلیغات بازرگانی و تشکیل اتحادیه صنفی کانونهای تبلیغاتی، نظام دهی هر چه زودتر رخ دهد. چون صنعت تبلیغات با توجه به توسعه سریع در سالهای اخیر و رشد و ارتقای شبکههای ارتباطی و وسایل ارتباط جمعی نیازمند خانه تکانی اساسی است
نظر یک عکاس تبلیغاتی در مورد تبلیغات در ایران
(کیوان بهپور، عکاس تبلیغاتی در آمریکا)
آنچه در ایران در تلویزیون و مطبوعات و بیلبوردهای ایران دیدم، به نظرم بچهگانه آمد. رویکرد ایران به تبلیغات بسیار ساده و مستقیم است. مثلاً «نوکیا عکس یک گوشی را همراه یک گیره روی بیلبورد چاپ میکند، ولی آیا شیوه مؤثرتری برای ارائه این محصول وجود ندا رد. آیا نمیتوان آن را در محیط تأثیرگذارتری قرار داد؟ برای همین تبلغیات اینجا بسیار ساده است. البته اگر از شما بخواهند که از ابتدا درون کادر تعریف شدهای کار کنید، مسلماً دستتان قدری بسته است ، ولی هنرمند، بخصوص عکاس، باید هدفمند حریف باشد. اگر دری را بستند، باید از در دیگری وارد شود. برای همین، فکر نمیکنیم محدودیتهای موجود در ایران را بتوان سدی برای پیشرفت تبلیغات دانست.[6]
بیلبردهای ناب و سیار و از آخر اتوبوسهای شرکت واحد ابزارهایی محدود برای روابط عمومی تبلیغات محیطی در شهر هساند که گزینه آخر (اتوبوسهای شرکت واحد) به نظر اکثر دست اندرکاران و مجریان تبلیغاتی ، بزرگترین رسانه تبلیغات محیطی است
همیشه در حرکت بودن تبلیغاتدار معرض دید بودن و ویژگی خاص این فضای تبلیغاتی است. که در مقایسه با بیلبورد یا پوستر وسیلک مطمئناً اتوبوس در حال حرکت همواره با تبلیغات بیشتر، توجیه بیشتری دارد و چه تبلیغات بیرونی آن و چه تبلیغات برای مسافرین (تبلیغات داخل اتوبوس)، بهترین زمان ما را برای عرضه پیام تبلیغ به مسافرین و مخاطب را فراهم میکند
تبلیغات ثابت بر روی اتوبوس و داخل آن برای کالاها و خدمات مناسب است و برای برگزاری مراسم و برنامههای زمان دار امکان نصب پوسترها بر روی اتوبوسها فراهم شده میتوان برای همایشها و برنامههایی که نیاز به تبلیغات میحطی است، گزینه مناسبی است و تأثیر آن بیشتر از چسباندن هزارت پوستر بر در و دیوار شهر است.[7]
روابط عمومی شرکت واحد مجری این تبلیغات است و در تجربه اتوبوسهای تبلیغاتی، در روزهای مقرر آماده و پوسترها به خوبی نصب میشد. از نظر هزینه هم نسبت به بیلبورد و چاپ سیلیک مقرون به صرفهتر بود. اما نباید از ترافیک بصری که باعث شد شهرداری این رسانه را محدود و حذف نماید به سادگی گذشت. وجود تبلیغات بر روی اتوبوس از نظر حرکت آن و پر مخاطبی جنبه مهمی در صنعت تبلیغات ایران دارد اما جلب نظر برای رانندگان وسایل نقلیه دیگر در هنگام رانندگی توسط تبلیغات اتوبوسها خطراتی نیز برای آنها و دیگران در پی دارد که شاید چندین برابر مقرون بصرفه بودن تبلیغات اتوبوس، هزینه تصادفات و خسارتها باشد. اما نباید از این رسانه مهم به سادگی گذشت بلکه باید به سیاستهای درست مسئولان و هم چنین طراحان گرافیک و مجریان تبلیغاتی از این رسانه به نحو عالی استفاده کرد
با آشنایی با نقاط قوت و ضعف به اهداف تبلیغات دست یابید
اما صفت نو پا و در حال مدرن شدن، تبلیغات ایران هنوز چالشهای زیادی را پیش رو دارد. در اسفند سال 1382، سومین سمینار تخصصی صنعت تبلیغات ایران با عنوان «همایش تبلیغات، فرصتها و تهدیدها» در تهران برگزار شد. در این همایش دکتر محمد بلوریان تهرانی که 30 سال سابقه تدریس و پژوهش در عرصه بازاریابی و تبلغیات را دارد، مقالهای را با همان عنوان همیشه، در این سمینار ارائه داد. که در زیر بخشهایی از مصاحبه ایشان با مجله دانش تبلیغات در حواشی و زمان برگزاری سمینار را از نظرتان میگذارانم
آقای دکتر. بحث فرصتها و تهدیدها در تبلیغات به چه معنایی است و چرا تا چند سال پیش ، نامی از آن برده نمیشد؟
چهار مفهوم «نقاط قوت و نقاط ضعف و فرصتها و تهدیدها» از زمانی در ادبیات مدیریتی ما وارد شد که لزوم تفکر استراتژی، دید سیستمی و طراحی و اجرای راهبردی برای رسیدن به هدف در بنگاههای اقتصادی ما احساس گردید. در حقیقت ما تا چند سال قبل که شرایط تجار و اقتصادی و محیط کسب و کار آرامتر از امروز بود، ورود و خروج شرکتها و بنگاههای رقیب به صحنه کار و تولید، کمتر از امروز بود، ریسک سرمایهگذاری کمتر بود، عوامل تولید، فراوان تر و ارزانتر بودند، تکنولوژی تولید ثبات بیشتری داشت دیرتر تغییر میکرد و خلاصه محیط کار و کسب با کمترین تغییر و تردید روبرو بود، بسیاری از بنگاهها و شرکت ها لزومی نمی دیدند که دارای برنامه راهبردی باشند و برای رسیدن به هدف، استراتژی طراحی کنند. در حالی که در شریط امروز، محیط کسب و کار پر تردید و متغییر، ورود و خروج رقبا زیاد، تغییرات تکنولوژی سریع و ریسک سرمایهگذاریها بالاست. در این شرایط حتماً شما باید برای کار و کسب خودتان برنامه داشته باشید و طبیعی است که این برنامهها یک هدف میخواهد و برای رسیدن به هدف، باید استراتژی طراحی کرد و یکی از روشهای شناسایی و تنظیم و طراحی استراتژی، همان «تجربه و تحلیل نقاط قوت، نقاظ ضعف، فرصت ها و تهدیدها» (swot ANAAYSIS) است و فرصتها و تهدیدها دو عنصر مهم این متدولوژی هستند
این چهار عنصر را کجا و چگونه میتوان پیدا کرد؟
نقاط قوت و نقاط ضعف شرکتها و بنگاهها با مطالعه و مشاهده و پژوهش در داخل سازمانها قابل شناسایی هستند. اما فرصتها و تهدیدها در محیط خارج از سازمان، در سطح ملی یا در سطح بینالمللی وجود دارند. البته گاهی اوقات استثنائاً فرصتها و تهدیدها در داخل شرکت هم پیدا میشوند. با چند مثال ساده میتوان با این چهار عنصر آشنا شد و آنها را لمس کرد
اول نقاط قوت، توانمندیها و یا امکانات که همه آنها را با (s) ، سرحرف کلمه STRENGTHS، نشان میدهیم. مانند: سهم بازار بالا، نقدینگی فراوان فناوری تولید جدید، کارمندان تحصیل کرده، مشتریان وفادار و
دوم: نقاط ضعف یا مشکلات یا کاستیها که همه آنها را با (w) ، حرف اول از کلمه WEAKNESSES، نشان می دهیم مانند : سهم بازار کم، نقدینگی اندک، فناوری عقب مانده ، کارمندان بی سواد، مشتریان ناراضی و . . . ملاحظه میفرمائید که (S) و (W) متضاد یکدیگر هستند و یک شرکت در یک پدیده یا دارای نقطه ضعف است یا نقطه قوت و اینها را میتوان در محیط داخل سازمان و از بررسی صورتحسابها و گزارشهای مالی و اداری یافت
سوم: فرصتها یا شانسها که همه آنها را با (O) حرف نخست از کلمه OPPORTUNITIES نشان میدهیم، مانند : قوانین مناسب و حمایت کننده از کار و کسب، معافیتها و موقعیت ممتاز و منحصر به فرد، فقدان رقیب، ضعف رقبا، ناراضی بودن مشتریان رقبا، بدی کیفیت محصولات رقبا و
چهارم: تهدیدها یا مخاطرات که همه آنها را با (T)، حرف اول از کلمه THREATS، نشان می دهیم. مانند: فقدان حمایتهای قانونی، منع فعالیتها، تعداد رقبا، تحریمها و . . . در اینجا هست که ملاحظه میکنیم که (O) و (T) مخالفت هم هستند. و یک پدیده نمیتواند برای یک شرکت، هم فرصت و هم تهدید باشد. البته یک پدیده میتواند برای یکی از رقبا، فرصت و برای رقیب دیگر تهدید باشد. فرصتها و تهدیدها نوعناً در محیط خارج از سازمان و در عرصه رقابت قابل شناسایی است
این (S) ها و (W) و (O) ها و (T) ها در تبلیغات کداماند؟ آیا این ها در کسب و کارهای مختلف با هم فرق دارند؟
اول: نقاط قوت، نقاط ضغف با فرصتها و تهدیدهای در هر بنگاه و شرکتی با دیگری متفاوت است
دوم: این تجزیه و تحلیل را میتوان برای یک شرکت، به رقیب، محصول یا صنعت انجام داد
سوم: اولین کاری که هر شرکت یا بنگاه اقتصادی پس از شناسایی 4 گروه عوامل فوق باید انجام دهد، رفع نقاط ضعف و برطرف کردن نارساییها است. با وجود نقاط ضعف و مشکلات، انتظار یک اقدام راهبردی نداشته باشید
چهارم: اگر ضعفها و کاستیها در بلند مدت باقی بمانند و رفع نشوند، بومی وفاداری شده و به تهدید تبدیل میشوند، یعنی مانع از رسیدن به هدف میشوند
پنجم: نقاط ضعف موجود شما برای رقیب تان، یک فرصت یا راه و محمل پیروزی است و نقاط قوت شما، برای او تهدید و مانع پیروزی است
ششم: اگر فرصتی در محیط کار و کسب خود پیدا نمیکنید، باید فرصت را بسازید
اما چگونه میتوان فرصت را پدید آورد؟
هر مدیر، در هر فعالیت اقتصادی باید توانایی فرصت سازی داشته باشد. یعنی باید بتواند شرایطی را به وجود آورد که مصرف کننده یا مشتری احتمالی و او تقاضای جدیدی را مطرح کند، از جمله: بازسازی و بهسازی و نوسازی شرایط کار و تولید، عرضه کالاها و خدمات جدید و بی سابقه، برقراری شریط کاملاً ویژه و استثنایی که محرک تقاضا باشد یا تحقیقات برای شناسایی نیازها و آرزوها و سعی در برآورده کردن آنها برای شرکتهای تبلیغاتی که اکثر مخاطبین ما را تشکیل می دهند، تجزیه و تحلیل و تحلیل SWOT، چه ابعادی دارد؟ یعی چه افراد یا سازمانهایی را باید مورد این بررسی قرار دارد؟
یک آژانس تبلیغاتی که میخواهد برای مشتری خود برنامه بدهد، باید حسب مورد این تجزیه و تحلیل را در مورد بنگاه مشتری، بنگاههای رقیب مشتری، تک تک محصولات وی و رقیبش انجام دهد. بدیهی است این آژانس تبلیغاتی قبلاً باید در مورد خود و رقبایش و نیز خدمات خودش (به عنوان یک محصول)، این تجزیه و تحلیل را انجام دهد
تک تک عوامل و مواردی که می توانند برای یک آژانس تبلیغاتی از یک سود مشتریان آن از سوی دیگر قوت، ضعف و فرصت یا تهدید باشند، کدام اند؟
در شرکتهای تبلیغاتی باید تجزیه و تحلیل SWWT هم در مورد مشتری و هم در در مورد خود شرکت انجام شود، زیرا در غیر این صورت، شرکت تبلغاتی فقط یک اجرا کننده خواهد بود. نهایت این که بیینیم تجزیه و تحلیلها شامل چه مواردی هستند من میتوانم در دو گروه مجزا و چهار مؤلفه نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها را هم در مورد یک آژانس تبلیغاتی و نیز مشتری، یا این پیش فرض بیان میشود که او درصد فعالیت تبلیغاتی باشد با این که اصولاً استراتژیهای تبلیغاتی در مورد او برای رسیدن به هدف، تجویز شده باشد