گزارش کارآموزی شرکت انرژی گستران در word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد گزارش کارآموزی شرکت انرژی گستران در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه گزارش کارآموزی شرکت انرژی گستران در word
موقعیت و تاریخچه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی
عملکردگروه کارشناسان تشکیلات وبرنامه ریزی نیروی انسانی
اهم فعالیت های اداره کارگزینی
عملکرد امور مالی
اطلاعات شرکت برق باختر
انبارهای شرکت برق باختر
مکان جغرافیایی
از نظر ساختاری
انواع قفسه بندی
قفسه بندی سبک
قفسه بندی سنگین
حقوق و دستمزد شرکت برق باختر
اضافه کاری
نوبت کاری یا شیفت
مرخصی
عیدی و پاداش
ماموریت
مالیات
بیمه
معافیت مالیاتی
محاسبه مالیات کارمندان دولت
قوانین بیمه تامین اجتماعی
بیمه درمان وزارت نیرو
بیمه عمر
بیمه حوادث کارکنان
طریقه وام دهی شرکت برق باختر
وام رفاهی
خرید اقساطی
وام جعاله
مقدمه
من دوره کارآموزی خودم را در واحد حسابداری شرکت توزیع برق استان مرکزی گذرانده ام
واحد حسابداری این شرکت به چند بخش تقسیم مشود که در مجموع توسط رئیس امور مالی و پشتیبانی کنترل و نظارت می شود ؛ که شامل قسمت حسابداری و عمومی و حسابداری مالی و حسابداری دولتی و قسمت رایانه میباشد کلا واحد حسابداری شامل 12 نفر است که 1 نفر از آنها ریاست کل حسابداری را برعهده دارد
ابتدا سندهای حسابداری که شامل سندهای بدهکار و بستانکار و; شرکت میباشد توسط مسئولین ذیربط تهیه می گردد که این افراد یک سری از مدارک خریدها را از مسئول تنخواه دریافت میدارند که شامل خریدهای جزئی شرکت با ارائه فاکتور می باشد .که درآمد شرکت توزیع برق بیشتر از فروش ترانسهای برق و انشعاب کنتور برق و لوازمات جانبی آن می باشد و کلا کلیه درآمدها و بدهی ها و همه مسایل مالی به واحد حسابداری ارائه و این واحد توسط 3 نفر حسابدار با تجربه به صورت دستی برای هر فعالیت 1 سند حسابداری می زند و مدارک مربوطه را پیوست سند و ضمیمه کار می نماید
بعد از اینکه سند حسابداری زده شد آنها را در دفتر روزنامه و دفتر کل نیز ثبت می نماید مسئول این سند ها هر روز سندها را تحویل مسئول رایانه می دهد (که شامل 3 خانم حسابدارهستند که با کامپیوتر و برنامه های حسابداری مثل Excel آشنایی کامل دارند.) این افراد سند های حسابداری را تک تک وارد کامپیوتر میکنند و شماره زده و ذخیره می کنند . وقتی آنها را ثبت کردند دوباره سندهای دستی را تحویل حسابداران می دهند که آنها را در زونکنهای مخصوص بایگانی کنند .همچنین حسابداران ماهانه موظفند که تراز آزمایشی و ترازنامه و صورت مغیرات بانکی بگیرند و صورت حساب سود و زیان نیز هر شش ماه یکبار گرفته می شود . صورت مغایرات بانکی یعنی بررسی بین اختلافهای بانک و شرکت در صورت وجود
وارد شدن به اسناد حسابداری شرکت چه در کامپیوتر و چه به سندهای دست محال است زیرا این اطلاعات محرمانه می باشند و به همین دلیل حتی برنامه های کامپیوتری مخصوص این کار دارای رمز مخصوص است که مسئول رایانه و کاربر مورد نظر فقط از آن آگاهی دارد . یکی دیگر از فعالیتهای واحد حسابداری تهیه میزان پرداخت وام به کارکنان اداره است . (کل وام پرداختی هر نفر چقدر است اقساط پرداخت شده چقدر است باقی مانده وام چقدر است ) اقساط کسر شده از حقوق هر نفر چقدر است که این اطلاعات هم طی یک برنامه نرم افزار مخصوص در سیستم ثبت شده است . هرگونه دریافت وام و پرداخت اقساط و تصفیه حساب ماهانه در سیستم تغییر می کند . یکی دیگر از واحدهای حسابداری واحد حقوق و مزایاست که به بررسی و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان بر مبنای نوع کار و پایه حقوق و سابقه کاری می پردازند
البته حقوق هر نفر با توجه به متاهل بودن حق همسر و حق فرزند و حق مسکن و ساعات اضافه کاری متفاوت است . که توسط حسابداران محاسبه و در پایان هر ماه طی یک پرونده مخصوص به تفکیک هر فرد و واحد رایانه ثبت و فیش حقوقی بعد از تائید رئیس حسابداری صادر و پرداخت می گردد
کل واحد حسابداری در کل مربوط به همه فعالیت های مالی شرکت است . این خلاصه ای از روند فعالیتهای واحد حسابداری در این شرکت بود که من دوره کار آموزی ام را در آنجا گذرانده ام
من هم در این مدت در روز های اول بیشتر آشنایی با سند های حسابداری و طریقه سند زدن و نحوه عملکرد این واحد بود . و همچنین آشنایی با صورت مغایرت بانکی و نحوه انجام آن بود . و یک روز نیز با کامپیوتر به ثبت حقوق بازنشستگان اداره برق و محاسبه آن پرداختم . و در کل تجربیاتی درباره حسابداری بطور عملی به دست آوردم
موقعیت و تاریخچه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی
این شرکت در محدوده استان مرکزی شامل 15 شهرستان و 1539 دهستان و روستا و از لحاظ جغرافیایی در محدوده ای ، از شمال به برق منطقه ای تهران و زنجان ، از غرب به استان همدان ، از جنوب به استان لرستان و از شرق به استان اصفهان قرار دارد وسعت استان 2944284 کیلومتر مربع و جمعیت آن بالغ بر 1317842 نفر با رشدی معادل 76/1 درصد سالیانه با آب و هوایی خشک و سرد می باشد
اولین مولد برق در سال 1304 توسط آقایان سهام سلطان ، مرتضی قلی خان بیات، ابراهیم و ابوالقاسم نوروزی در محل فعلی شرکت با قدرت 75 کیلو وات نصب گردید ، در سال 1320 شرکت برق اراک با نصب مولدهای دیگر تامین و در سال 1348 برق اراک تحت پوشش برق منطقا ای غرب قرار گرفت ودر سال 1350 به شبکه برق سراسری کشور پیوست و در سال 1365 با تاسیس برق منطقه ای باختر مدیریت برق اراک به ساختار جدید پیوست و در مورخه 26/5/1371 با تشکیل شرکتهای توزیع در سراسر کشور ، شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز تحت پوشش برق در سراسر کشور ، شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز تحت پوشش برق منطقه ای باختر تاسیس گردید . این شرکت دارای 576 نفر کارمند و کارگر با 4 معاونت ، یک مدیریت و 6 امور اجرایی با 14 قسمت و اداره برق می باشد که تعداد کل مشترکین استان در پایان سال 80 به 362125 مشترک و از 1539 روستای استان 1107 روستای آن برقدار می باشند و بعبارت دیگر هیچ روستای بالای 20 خانوار در این استان بدون برق نمی باشند
عملکردگروه کارشناسان تشکیلات وبرنامه ریزی نیروی انسانی
- مطالعه تشکیلات موجود و ارائه پیشنهادات لازم جهت اصلاح آن
- مطالعه و بررسی الگوهای سازمانی واحدهای برق شهرستان و ستاد شرکت توزیع نیروی برق که توسط سازمان توانیر بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی تهیه شده و تطبیق آن با وضعیت شرکت
- تهیه گزارشات در زمینه تشکیلات شرکت به تفکیک بخش مشاغل کارکنان و نوع فعالیت های شرکت در مطابقت با الگوهای سازمان توانیر بهمراه جداول و نمودارهای مربوطه و ارائه به مدیریت
- ارائه پیشنهاد و راهکار در زمینه های تشکیل شرکت و نوع وظایف (حاکمیتی و تصدی گری )جهت افزایش سطح بهره وری
- بررسی الگوهای سازمانی از دیدگاه سبک نظارتی و ارائه گزارش به مدیریت
- بررسی نیازهای شرکت در زمینه نروی انسانی طبق دستورالعمل نیاز سنجی و تامین نیروی انسانی و تهیه اطلاعات مربوط در قالب فرمهای پنجگانه
- تهیه گزارشات و دلایل توجیهی در خصوص جذب نیروی انسانی و ارائه به مدیریت و هیئت مدیره و اخذ مجوزات لازم
- پیگیری و اخذ مجوز ریاست مجمع عمومی و وزارت نیرو برای جذب 43 نفر نیروی مورد نیاز در مقاطع مختلف دیپلم ، کاردانی ، و کارشناسی
- تهیه و تنظیم اطلاعیه استخدامی و برگزاری آزمون کتبی با شرکت 529 داوطلب
- تهیه برنامه و انجام مصاحبه حضوری با 129 نفر داوطلب استخدام
- تهیه و آمار و اطلاعات نیروی انسانی و ارائه به مقامات مسئول
- برنامه ریزی آموزشی کارکنان و تهیه تقویم آموزشی توسط کارشناس آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی
اهم فعالیت های اداره کارگزینی
1- تهیه و تنظیم صدور احکام کارگزینی در چارچوب دستور العمل افزایش حقوق سالیانه ارتقاء گروه ، محاسبه امتیاز دوره آموزشی و برقراری کمک هزینه عائله مندی
2- انجام کلیه مراحل بکارگیری افراد متقاضی و معرفی شده از مراکز آموزشی وزارت نیرو اعم از رسیدگی به تقاضای آنان ، تکمیل پرونده انجام مکاتبات لازم جهت استخدام متقاضیان و اخذ مجوز و معرفی جهت آزمایشات و استعلامات و بکارگماری افراد پذیرفته شده
3- تشکیل جلسات کمیته پذیرش و انتصاب متقاضیان شایسته
4- تشکیل جلسات کمیته طبقه بندی مشاغل و تنظیم صورتجلسات
5- صدور احکام مرخصی استحقاقی و استعلاجی، بدون حقوق و صدور کارت و ثبت و کنترل مرخصیها و اعلام ذخیره مرخصی به همکاران و همچنین تهیه لیست کارکرد ماهیانه کارکنان جهت ارسال به امور مالی
6- تهیه آمار نیروی انسانی بطور ماهانه و ارسال به مراجع در خواست کننده
7- برگزاری آزمون مهارت فنی کارگران بصورت کتبی و شفاهی و صدور احکام مربوطه