برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 تحقیق بررسی نقش مدیران آموزشی در کارآیی معلمان از دیدگاه معلمان در word دارای 95 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق بررسی نقش مدیران آموزشی در کارآیی معلمان از دیدگاه معلمان در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه تحقیق بررسی نقش مدیران آموزشی در کارآیی معلمان از دیدگاه معلمان در word

فصل اول
بیان مسئله
ضرورت واهمیت پروژه
اهداف پژوهش
محدودیت ها ومشکلات تحقیق
سوال ها یا فرضیه های اهم
محدودیت ها و مشکلات تحقیق
تعریف متغییرها یا اصطلاحات فنی
فصل دوم
بخش اول
مدیریت درجهان
مدیریت درایران
بررسی اجمالی مدیریت
ویژگیهای مدیران
وظایف مدیران
مهارتهای لازم برای مدیرآموزشی
شیوه هاواصول مدیریت
1 اصل مشورت
2 اصل برابری افراد در برابر قانون
3 اصل استفاده ازتشویق وتنبیه
4 تحریم استبداد
خصوصیات مدیرنمونه
1 اعتقاد و تعهد در کار
2 تخصص ومهارت
3 وسعت نظروانعطاف پذیری ودوری ازخودمحوری
4 انصاف وبی غرضی
5 قدرت تفکروابتکار
خوش رفتاری وصبروشکیبایی
6 قاطعیت،شهامت،اعتمادبه نفس
ویژگیهای مدیران موفق درمدارس
مشکلات اساسی مدیران
بخش دوم
پیشینه تحقیق
مدیریت مبتنی برقدرت سازمانی
تحلیل وبررسی انجام شده
فصل سوم
روش جمع آوری اطلاعات
روش تحقیق
روش نمونه گیری
جامعه آماری
روش آماری
توصیف شاخصهای مورد استفاده
روش تجزیه وتحلیل
فصل چهارم و پنجم
توصیف و استنباط نتایج مربوط به هر یک ا ز فرضیه ها
فرضیه (1)
فرضیه
فرضیه
فرضیه
تحلیل کلی موضوع به روش آمار توصیفی
تحلیل کلی موضوع به روش آمار استنباطی (خی دو)
مقایسه خی دوهای هر یک از فرضیه ها با جدول کای اسکوئر
فصل ششم
نتیجه گیری
پیشنهادات
الف) کاربردی
ب) برای محققان ارجمند
منابع و مآخذ
پیوستها

بخشی از منابع و مراجع پروژه تحقیق بررسی نقش مدیران آموزشی در کارآیی معلمان از دیدگاه معلمان در word

1 پور ظهیر ، دکتر علی تقوی ، برنامه ریزی آموزشی و درسی ، انتشارات آگاه ، چاپ نهم ، تابستان
2 دلاور ، دکتر علی ، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ف انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، مرداد
3 رسولی ، ابراهیم ، تحقیق در بررسی ساخت شخصیتی در ایران و تاثیر آن در کارایی معلمان
4 علاقه مند ، دکتر علی ، مقدمات در مدیریت آموزشی ، انتشارات پیام نور ،
5 علاقه مند ، دکتر علی ، جامعه شناسی آموزش و پرورش ، انتشارات فروردین ، چاپ
6 عسگریان ، مصطفی ، سازمان مدیریت آموزش و پرورش ، انتشارات امیر کبیر ،
7 فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، سالهای 71 – 72 –
8 فیلیپ کومبر ، ترجمه حسن و کوکب صفاری ، بحران جهانی تعلیم و تربیت
9 محمدی ، جمیله و لغزشی ، مریم ، تحقیق در مورد برخورد مدیران با معلمان و تاثیر آن در کارآیی معلمان
10 هدایتی ، مجید ، بررسی سبکهای مدیریت ،
11 مجله پزوهش های تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران
12 فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش زمستان سال
13 خلیلی شورینی ، دکتر سیاوش ، روش های تحقیق در علوم انسانی ، چاپ دوم ، انتشارات یادواره

بیان مسئله 

..نقش مدیران آموزشی درکارایی معلمان ،،مسئله یامشکلی که دراین تحقیق به دنبال یافتن پاسخ به آن هستیم مسئله نقش مدیران آموزشی درکارآیی معلمان می باشند. همه اهل فن واقف می باشندکه مدیرازنظرکاری ونقشی که در سازمان (مدرسه)به عهده دارد به عنوان پلی می باشدمیان اداره آموزش وپرورش منطقه آموزشی وکارکنان آموزشگاه ،دراین بین هم اداره وهم کارکنان مدرسه علی الخصوص معلمان ازمدیریت آموزشگاه انتظاراتی دارند.که مقاومت ازهم ولی مکمل یک دیگر (که نتیجه هردوانتظارات ،یعنی سازمان وکارکنان در جهت بهبودکارآیی می باشد)

دراین تحقیق سعی شده است درخصوص چگونه گی عملکرد مدیراموزشگاه دررابطه بامعلمان موردبحث وبررسی قرارگیرد.تامشخص گردد چقدراخلاق ورفتارمدیر،کارآیی معلمان راتحت تاثیرقرارمیدهد ویااینکه میزان آشنایی مدیربااهداف آموزشی ونحوه برنامه ریزی دقیق مدیربااستفاده ازاصول برنامه ریزی ویاثبات مدیریت واستفاده ازروابط انسانی شایسته درکارآیی معلمان موثرمی باشد وتا ثیرآنهاچقدرمی تواندباشد.تابااستفاده ازراه کارهای مناسب مدیریت مدرسه باچشمانی بازوآگاهی بیشتر درجهت رسیدن به اهداف سازمان همراه باایجاد فضای مناسب جهت رضایت معلمان حرکت نماید.وتا بتواند دیگر مدیران راهم در چگونه گی اداره مدرسه راهنمایی های لازم را ارائه نماید

ضرورت واهمیت پروژه 

تحقیق گرانبهاترین امر،برای آنانی است که به آزادی نائل شده اند،

آنان که دلی دردمند دارند،بامحیط خویش درتعاملندودربرخوردبا موقعیت های مسئله ای ،به آسانی از کنار آن نمی گذرند ودر تلاش حل مسائل ودستیابی به حقایق ،روزوشب می گذرانند،محققان واقعی را رقم می زنند[1] ودر این تحقیق سعی شده است در رابطه بااهمیت وحساسیت کار مدیرت وچگونگی تاثیرگذاری عملکردمدیر برروی کار آیی معلمان ،به صورت عملی هرچند بطور جزئی بحث وبررسی گرددتا به مدیران زحمتکش که به دنبال پیدا کردن راههای علمی وجهت خدمت به نظام آموزشی همگام با رضایت معلمان هستندراه کارهای نشان داده شود

اهداف پژوهش 

اهداف اصلی دراین پژوهش عبارت است از:

بررسی نقش مدیران آموزشی درکارآیی معلمان از دیدگاه معلمان میباشد وتمایل به بهسازی مدیریت درصحنه تعلیم وتربیت وتحقق آرمان های عالیه انسانی ازطریق،افزایش کارآیی وایجاد انگیزه وعلاقه مندی درمعلمان وکلیه دست اندر کاران تعلیم وتربیت ازطریق اعمال شیوه های صحیح ومطلوب مدیران آموزشی ونیز شناسایی نقش مدیران وکسب آگاهی درزمینه وظایف،ویژگیهای،مهارت ها،خصوصیا ت ها وهمچنین وضعیت آموزشی،اجتماعی وتحقیقی آنا ن

محدودیت ها ومشکلات تحقیق

کمبودمنابع مورداستفاده درزمینه مدیریت

هزینه بالای چاپ وصحافی

عدم همکاری دقیق بعضی ازمعلمان درپاسخ گویی به سوالات پرسشنامه

مشکلات ومسئولیت های زندگی وشغلی محقق

سؤال ها یا فرضیه های اهم

تاچه حدتوجه به روابط انسانی درمدرسه درکارآیی معلمان تاثیر دارد

2ثبات درمدیریت تاچه اندازه موجب برقراری تفاهم میان مدیروکارکنان می شود؟

3میزان آشنایی مدیران بااهداف آموزش وپرورش چه تاثیری برمیزان تحقق هدفها توسط معلمان دارد؟

4برنامه ریزی دقیق به وسیله معلمان تاچه حدکارآیی معلمان راتحت تاثیرقرارمی دهد؟

- محدودیت ها و مشکلات تحقیق

 تعریف متغییرها یا اصطلاحات فنی

1آموزش پرورش: فراگردی است که به واسطه آن افراددروضعیت های سازمان یافته اجتماعی درمعرض آموزش منظم دانشها به مهارات ها،رفتارها وگرایش های خاص قرار می گیرند.[2]

2سازمان: سازمان عبارت است ازهماهنگی معقول تعدادی ازافراد که برای تحقق هدف یامنظورمشترکی ازطریق تقسیم وظایف وبرقراری وروابط منظم ومنطقی به طورمستمرفعالیت میکنند.[3]

3برنامه ریزی: برنامه ریزی عبارت است ازتعیین نمودن هدف های اختصاصی وخطوط بزرگ عملیاتی سازمان وآماده نمودن امکانات لازم ازنظرمادی ونیروی انسانی دررابط بابرآوردهدفها.[4]

4مدیریت آموزش پرورش: مدیریت آموزش پرورش عبارت است ازایجادزمینه وفراهم ساختن وسیله به منظوربروزوبکارگیری استعدادهای دانش آموزان ودانشجویان،تحکیم بخشیدن به روابط انسانی اتخاذروش وتعیین خط مشی اصولی درکلیه اموربرای بارورساختن هدفهای تربیتی. [5]

5سازمان دهی: تعیین صریح حدودواختیارات وتفکیک وظایف مسئولان وبرقراری روابط منظم ومنطقی بین افرادبه منظورانجام دادن کاروتحقق هدفهای معین.[6]

6هماهنگی: یعنی هم سووهم جهت کردن ووحدت بخشیدن به فعالیت های واحدهای سازمان درجهت هدفهای آن.[7]

7مشکل:به معنای تفاوت بین عمل کردواقعی وعمل کردمطلوب.[8]

1 خلیلی شورینی ، دکتر سیاوش، روشهای تحقیق در علوم انسانی ، چاپ دوم

1 علاقه مند ، جامعه شناسی آموزش و پرورش ، سال 67 ، ص

2 علاقه مند ، مقدمات مدیریت آموزشی ، 1369 ، ص

3 سازمان و مدیریت آموزش و پرورش ، عسگریان ، ص

1 همان منبع ، ص

2 فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، پاییز 71 ، ص

3 فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، پاییز 71 ، ص

4 نیک نامی ، دکتر مصطفی ، نظارت و راهنمایی آموزشی ، ناشر ، سمت


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید