مقاله لیست حقوق و دستمزد بنیاد مسکن در word دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله لیست حقوق و دستمزد بنیاد مسکن در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله لیست حقوق و دستمزد بنیاد مسکن در word
مقدمه
تاریخچه
حسابداری حقوق ودستمزد
اهمیت فراگیری مطا لب مربوط به حقوق ودستمزد
دستمزد یا حقوق چیست؟;
مدت کارواضافه کار چیست؟
صورت دستمزد{حقوق ومزایا}
دفاترروزنامه-کل ومعین
لیست حقوق ودستمزد چگونه تهیه می شود؟
روش ثبت حقوق ودستمزد دردفتر روزنامه وکل
ثبت هزینه حقوق درحسا بها
پاداش ها;
جدول حقوق بدو استخدام ودوره کا راموزی کارمندان
تعیین قوق
تعریف فوق العاده انواع ان;
نحوه جمع اوری اطلاعا ت کارکرد ماهانه;
جمع بندی کلی ورود به سیستم;
انتقادات وپیشنهادات;
چارت سازمانی
مقدمه
یکی از ابزارهای آسایش روانی وجسمی برای هر موجود زنده انسانها یا جانداران و نیز گیاهان داشتن محلی مناسب با ویژگی های زیر است
1- داشتن حصار و دیواری برای تامین امنیت خود و خانواده
2- در دسترس نبودن دیگران از آن و احساس مالکیت محل زندگی
3- ایمن بودن از حوادث قهریه و طبیعی
انسان های اولیه بدلیل نداشتن سواد و امکانات معمولاًدر غارها و یا دره ها با وسایل در دسترس به ویژه سلاح برای دفاع از حریم محل زندگی که از چوب درختان ساخته می شد زندگی می کردند
با پیشرفت علم و تکنولوژی و جمعی بودن زندگی ها و منظم شدن برنامه ها و نیز پس از جنگ جهانی و تاسیس سازمان ملل در مقاطع مختلف سیاسی ، فنی ،هنری ، حقوق بشر و;و لزوم بازنگری به تمامی قوانین و مقررات پخش شده به صورت یکجا باعث شد تا کشورهای عضو نمایندگان فنی و مطلع خود را برای تدوین آئین نامه ساخت واحدهای مسکونی و تعیین استانداردها اعزام و پس از حث و تبادل نظر و بررسی علل ویرانی زلزله های حادث شده در کشورهای مختلف به نتیجه واحدی رسیدند
چون کشور ایران در مسیر گسل و زلزله قرار دارد وزارت مسکن و شهرسازی مکلف شد آئین چگونگی احداث ساختمان های مسکونی ، تجاری ،اداری ،آموزشی و غیره را بطور اصولی تدوین و پس از تصویب هیئت وزیران به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد
تاریخچه
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،اولین اقدام اساسی برای تحقق حقوق محرومان توسط امام خمینی صورت پذیرفت.امام که همیشه به فکرمحرومان و بی سرپناهان جامعه بود در 21 فروردین1358 اولین نهاد سازماندگی را برای رفع مشکل مسکن وتهیه سرپناه برای محرومان پایه گذاری کرد.حضرت امام حساب 100 رادر تمامی شعب بانک ملی افتتاح فرمودند وپایه واساس بنیادمسکن انقلاب اسلامی را بنا نهادند و برای رفع مشکل ازمردم برای همکاری دعوت نمودند.در واقع اصل این فرمان تاریخی برای دعوت همگانی به همکاری برای رفع این مشکل بود
اداره بنیاد مسکن شهرستان شوشتر در تاریخ 23/10/1359 با تنظیم صورت جلسه ای در فرمانداری شوشتر تاسیس و از تاریخ 24/10/1359 رسما” شروع به کار کرده اولین ساختمان اداری در شوشترنو و فعالیت آن معطوف به بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در اثر سیل 1358 می باشد و محل کارگاه تولید بلوک و انبار بنیاد در 50 متوی ساختمان اداری بوده است و در سال 1363 به آخر جاده صاحب الزمان (عج ) منتقل و مجددا” در سال 1369 به ساختمان اداری اصلی خود واقع در پشت ترمینال مسافر برای انتقال یافت و تعداد پرسنل درزمان تاسیس 5 نفر بود ولی به مرور زمان و به خاطر گستردگی حجم کار تعداد پرسنل آن افزایش یافت و پس از بازسازی کامل روستاها تا سال 1362 تعداد پرسنل کاهش یافت و مجددا” در اثر سیل 1365 و با بالا رفتن حجم کار بازسازی مجددا” تعداد پرسنل افزایش یافت و نهایتا” پس از تصویب اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی از سال 1366 تعداد پرسنل کاهش یافت و آیین نامه های پرسنلی و استخدامی به دلیل ماهیت تخصصی بودن بنیاد تدوین که تاکنون با ایجاد تغییرات جزئی تعداد پرسنل به 22 نفر رسیده است
حسابداری حقوق و دستمزد در بنیاد مسکن
حقوق و دستمزد یکی از مهمترین واحدهای وابسته حسابداری در مؤسسات است ، در شرکتهای تولیدی شناخت حقوق و دستمزد چنان اهمیت دارد که اولین عامل قیمت تمام شده است و نوسان قیمت تمام شده می باشد و در شرکتهای خدماتی نیز اهمیت زیادی دارد . مدیریت هزینه با دریافت اطلاعات دقیق از حقوق و دستمزد ، تصمیم هایی را می گیرد ، چنانچه اطلاعات به صورت دقیق یا ناقص واصل گردد ، تصمیم مدیریت باعث افزایش تولید کالا یا ارائه خدمات و نهایتا در آمد و در کل تضعیف شرکت و زیان خواهد بود
در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، حقوق و دستمزد کارکنان تعریف شده است یعنی کارکنان در هر قسمت که به فعالیت مشغولند حقوق آنها از همان محل تامین و پرداخت می گردد . در زیر ، توزیع حقوق و دستمزد ذکر می گردد
کارکنان ستادی- محل حقوق جاری
کارکنان ماده 133 قانون برنامه سوم- همان محل
کارکنان طرح های عمرانی- از محل پرداخت حقوق طرح های عمرانی
کارکنان وام ویژه بهسازی- از محل پرداخت وام ویژه
کارکنان مسکن شهری- از محل کارگاه
کارکنان ماشین آلات سنگین- از محل کارکرد ماشین آلات
تعاریف و اصطلاحات حقوق و دستمزد بنیاد
1-کارکنان ستادی
کارکنان رسمی شاغل در هر یک از واحدهای بنیاد را کارکنان ستادی گفته و محل اعتبار حقوق آنان جاری است
2-کارکنان شاغل در ماده 133 قانون برنامه سوم
در دوره قبل (برنامه دوم) این ماده به نام ماده 140 تعریف داشته و با این عنوان است که واحدهای مسکونی یا تجاری یا اداری روستاهای بالای 100 خانوار می بایست دارای سند مالکیت رسمی باشند
برای این کار موارد ذیل اقدام می شود
الف) شناسایی روستا توسط بنیاد
ب) عملیات نقشه برداری روستا توسط بنیاد
ج) تهیه فرم های اداری و فنی توسط بنیاد
د) تشکیل پرونده و ارسال به ادارات ثبت اسناد و املاک- صدور سند مالکیت توسط اداره ثبت و تحویل به بنیاد- تحویل سند مالکیت به مالک از طریق بنیاد
3- کارکنان شاغل در طرح های عمرانی (تملک دارایی ها)
کارکنان شاغل در این واحد محاسبات ، دارای مدرک کارشناسی در رشته عمران ، گرایش راه سازی داشته باشند
در این قسمت ، کارکنان دارای وظیفه نظارت بر اجرای پرونده ها و انعکاس موانع موجود به نظارت عالیه است
4-کارکنان شاغل در وام ویژه بهسازی مسکن روستایی
بنیاد مسکن برای نظارت بر اجرای ساخت و ساز در روستاها ضوابطی را معین نموده تا با اجرای آن نسبت به مقاوم سازی واحدهای روستایی در مقابل سوانح طبیعی به ویژه زلزله و سیل اقدام و خسارات به حداقل برسد. برای اجرایی کردن این امر خدماتی مانند اعطای وام ، کارمزد 5% و اقساط طولانی مدت که گاهی به 10 سال هم می رسد ، پرداخت مبلغی بلاعوض و تحت عناوین مختلف اعطا می گردد
***برای موارد 4،3،2 اعتبارات از محل دریافت های ذیحساب پرداخت می گردد
5- مسکن شهری
در هر شهرستان حداقل یک نفر کارشناس راه و ساختمان با گرایش ابنیه برای نظارت در ساخت واحدهای مسکونی شهری و به نام پروژه به کار گرفته می شود هزینه آن از محل هزینه کارکنان پروژه و سرفصل حسابداری آن هزینه دستمزد مستقیم می باشد
6- هزینه ماشین آلات
برای رانندگان وسایط نقلیه سنگین مانند لودر و کمپریسی است که از محل کارکرد آن ، هزینه ها تامین و پرداخت می شود
برای یکسان سازی حقوق کارکنان و صرفه جویی در وقت ، هزینه ها ، یک نفر در بنیاد استان متصدی حقوق و دستمزد است که عملیات آن بصورت مکانیزه بوده و لیست های حقوق را بصورت مجزا تنظیم و برای پرداخت بصورت تکی (یک نفره لیست ) به حسابداری تحویل می نماید
اهمیت فراگیری مطالب مرتبط با حقوق و دستمزد
کسانی که در رشته های امور مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری را فرا می گیرند یکی از انواع هزینه هایی را که با آن آشنا می شوند هزینه حقوق و دستمزد است و به تبع روش حسابداری و ثبت این هزینه را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت ولی باید توجه داشت بحث هزینه حقوق و دستمزد دارای مطالب زیادی می باشد که هر فرد حسابدار یا کسی که در واحد حقوق و دستمزد سازمان یا مؤسسه ای کار می کند نیاز به داشتن دانش تخصصی در این زمینه خواهدداشت این اطلاعات را به صورت خلاصه می توان شناخت سیستم های کنترلی حقوق و دستمزد ، شناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موارد قانونی همچون اضافه کاری و ماموریت و تهیه اسناد و مدارک ثبت لیست های حقوق و دستمزد و سایر موارد نام برده که در ادامه بحث با آن آشنا خواهیم شد
می دانید هزینه نیروی کار بخش اعظمی از بهای تمام شده تولید کالا و خدمات یک موسسه یا واحد اقتصادی را به خود اختصاص می دهد و در واقع تاثیر قابل توجه ای به سود واحدهای تجاری خواهد داشت البته اهمیت هزینه حقوق و دستمزد در واحدهای مختلف متفاوت است ولی بطور معمول هزینه حقوق و دستمزد از درآمد های واحدهای اقتصادی و تجاری را به خود اختصاص می دهد سیستم حقوق و دستمزد چگونه باید باشد
در قسمت بالا اشاره شد که هزینه حقوق و دستمزد بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های یک موسسه را به خود اختصاص می دهد پر واضح است مدیریت واحدهای اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظمی در این زمینه دارند و از طرفی می دانید کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند و همچنین باید توجه داشت که محاسبات تعیین حقوق و دستمزد پر حجم و گسترده است و در ضمن معمولاً قوانین کشورها ، واحدهای اقتصادی را ملزم نموده اند تا اطلاعاتی از تعداد کارکنان،حقوق و دستمزد و مزایای مربوطه را همه ماهه به دستگاههای ذی ربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق و سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات ارسال دارند در نتیجه موارد فوق ایجاد یک سیستم منظم و دقیق را برای حقوق و دستمزد ضروری کرده است
بنابراین یک سیستم حقوق و دستمزد باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوری و مبلغ صحیح قابل پرداخت به هر یک از کارکنان و دستگاههای مربوطه را محاسبه کند و در ضمن روشهای کنترلی مناسبی برای جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیر قانونی به افراد سوء استفاده کننده را ایجاد نماید
باید اشاره کرد امروزه رایانه بخش عمده ای از محاسبات حقوق و دستمزد را در مدت زمان کوتاه انجام می دهد و لیکن رایانه یک ابزار ، در دست کاربران می باشد و داشتن اطلاعات در ارتباط با حقوق و دستمزد لازم و ضروری می نماید
دسمزد یا حقوق چیست ؟
مزد ثابت عبارت است از مجموع مزد شغل مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل،در کارگاههایی که دارای طرح طبقه بندی و ارزیابی مشاغل نیستند . منظور از مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل مزایایی است که بر حسب ماهیت شغل یا محیط کار و برای ترمیم مزد در ساعات عادی کار پرداخت می گردد از قبیل مزایای سختی کار، مزایای سرپرستی، فوق العاده شغل و ;. ولی مزایای رفاهی و انگیزه ای از قبیل کمک هزینه مسکن، خواروبار، حق اولاد، پاداش افزایش تولید و سود سالانه جزء مزد ثابت و مزد مبنا محسوب نمی شود
مزد ممکن است بر اساس قرارداد روزانه یا هفتگی یا 15 روز یک بار پرداخت شود، اگر پرداخت مزد به صورت ماهیانه باشد حقوق می گویند . در ماههای سی و یک روزه حقوق و مزایاء بر اساس سی و یک روز پرداخت می شود . حقوق و دستمزد مشمول بیمه تأمین اجتماعی و مالیات می باشند و مالیات آن براساس جدول مالیاتی حقوق که هر ساله با ضریب سال جاری اعلام می شود محاسبه می شود
مدت کارو مدت اضافه کاری چیست ؟
ساعات کار عادی کارگر 8 ساعت در شبانه روز یا 44 ساعت در هفته یا 176ساعت در ماه می باشد
طبق ماده 59 قانون کار و تأمین اجتماعی ارجاع کار اضافی به کارگر زمانی مجاز است که شرایط زیر را داشته باشد
الف) موافقت کارگر
ب)پرداخت 40% اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی
ضمناً ساعات اضافه کاری کارگر از 4ساعت نباید، بیشتر باشد مگر در مواردی استثنائی با توافق کارگر اگر کارگری بیش از 44ساعت در هفته یا 176 ساعت در ماه کار کند آن ساعات اضافی به عنوان اضافه کاری محسوب می شود
نوبت کاری
طبق ماده 55 قانون کار و تأمین اجتماعی کار نوبتی عبارت است از کاری که در طول ماه گردش دارد به نحوی که نوبت های آن در صبح یا عصر یا شب واقع می شود
طبق ماده 56 اگر کارگری نوبت کاری او در صبح و عصر واقع شود 10% و اگر نوبت کاری صبح و عصرو شب قرار گیرد 15% اگر نوبت کاری صبح و شب یا عصر و شب باشد 5/22% علاوه بر مزد به عنوان فوق العاده نوبت کاری دریاقت خواهد کرد
شب کاری
طبق ماده 53 کارهایی که زمان انجام آن از ساعت 6 بامداد تا 22 باشد کار روز می گویند و کارهایی که زمان انجام آن بین 22 تا 6 بامداد قرار گیرد کار شب گویند
اگر قسمتی از ساعات کار در شب و قسمتی از ساعات کار در روز باشد کار مختلط گویند
اگر کارگری نوبت کاری نباشد و ساعات کار او بین 22 تاد 6 بامداد باشد شب کاری محسوب می شود و به ساعات شب کاری او 35%شب کاری علاوه برساعات کار عادی او تعلق می گیرد
حق اولاد