مقاله آسانسور در word دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله آسانسور در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله آسانسور در word
مقدمه
تعریف آسانسور
طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش
ویژگی های آسانسور هیدرولیک
آسانسور برقی ممکن است دارای
قطعات اصلی آسانسورهای الکتریکی عبارتند از
روشهای تعلیق و مکانیزم تعادل
2ـ6 عمر، نگهداری و تعویض سیم بگسلهای آسانسور
الف) قطر دایره گام پولی سیم بگسل
الف) ساختار سیم بگسل
الف) مقدار مطلق نیروهای کششی درسیم بگسل های آسانسور
الف) میزان شتاب و کاهش سرعت کابین
1ـ اندازه و ساختار سیم بگسل
موتور و گیربکس بالابر
4ـ1ـ1 کلیات
برخی از انواع موتور و گیربکس
ترمزها
5-1 انواع ترمزها
وزنه تعادل
هدایت کابین و وزنه تعادل
سیستم ترمز ایمنی( سیستم پاراشوت)
8 ـ 3 سیستم ایمنی آنی( لحظه ای)
درها و سر درها
انواع درب ها
برق اضطراری
15-2-7 حفاظت در مقابل آتش
15-2-2 اطلاعات اولیه برای انتخاب آسانسور
پیوست دو: جداول استاندارد ابعادی آسانسور
پیوست 3“ نحوه محاسبه تعداد و ظرفیت آسانسورها”
1ـ هدف و زمینه کاربرد
2ـ تعاریف
2-1 طبقه اصلی
2-2 میانگین زمان انتظار در طبقه اصلی
2-3 ظرفیت جابجائی( یک یا چند آسانسور)
2-4 زمان تئوری سفر
2-5 زمان اوج( ترافیک ورودی)
3ـ قواعد کلی
3-1 تعداد آسانسور ها و مشخصات آنها
3-2 ترتیب استقرار آسانسورها
3-3 تیپ درها
4ـ انتخاب برنامه
مقدمات و امکانات لازم جهت راه اندازی یک کارگاه ساخت درب و کابین آسانسور
مراحل نصب آسانسور
منابع و مآخذ
بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله آسانسور در word
1-«طراحی آسانسور» ، تالیف لامبیر جانوسکی ، ترجمه دکتر احمد اصل حداد- مهندس محمدرضا شاهرخی
2- «مقررات ملی ساختمان مبحث پانزدهم آسانسورها و پله های برقی» ، تهیه کننده : دفتر تدوین و ترویج مقررات ملی ساختمان ، ناشر : نشر توسعه ایران
3-بازدید ها و تحقیقات شخصی از کارگاه ها و شرکت های نصب و راهاندازی آسانسور .
مقدمه
با کمی تامل به تاریخ صنعت و تغییر و تحولات به وجود آمده در علم بشری در طی این سالها و پس از انقلاب صنعتی می بینیم که بشر همواره از علم به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در جهت پاسخگویی به بسیاری از مجهولات دنیای اطراف خود بکار می برد . و همچنین از علم خود در جهت ایجاد راحتی و انجام سریعتر امور و در نهایت سرعت بخشیدن به زندگی انسان بهره برده و می برد و در این میان یکی از آن ابزاری که در سایه تلاش علمی بشر در خدمت انسان به کمک تعلق بشر در آمده صنعت ساخت و طراحی و نصب آسانسور است که نقش بسزائی در بسیاری از امور زندگی و کمک به انسان دارد . مانند حمل بارهای سنگین و حمل بارهای بیمارستانی و حمل مسافرین در ساختمان بالای 5 طبقه به ویژه آسمان خراش و برج ها و حمل مصالح و بسیاری از کارهایی که در صورت نبودن آن انسانمی بایستی رنج محنت بسیار متحمل می شد برای انجام آن
در پایان اینجانب سعی کردم با جمع آوری برخی از اطلاعات مفید در رابطه با اجزاء و ساختمان آسانسور و مراحل نصب و مراکز فروض قطعات و قیمتهای آنها و بررسی خصوصیات مکانی کارگاه آسانسور بتوانم قدمی هر چند ناچیز در جهت اطلاع رسانی به افراد مشتاق این صنعت پویا به ویژه قشر دانشجو برداشته باشم
و در اینجا از استاد راهنمای عزیز و دلسوزم جناب آقای مهندس محمود محمد حسن که مرا در این پروژه یاری دادند کمال تشکر وسپاس قلبی خود را ابراز می دارم
تعریف آسانسور :
آسانسور وسیله ای دائمی برای بالا بردن بین و سطح توقف یا بیشتر است . این وسیله شامل کابین برای حمل مسافرین و یا بار است که حداقل قسمتی از آن در داخل ریلهای راهنمای صلب که به صورت عمودی با مورب با زاویه کمتر از درجه نسبت به محور قائم نصب شده حرکت می کند
طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش :
1-آسانسور برقی
2-آسانسور هیدرولیکی
3-آسانسور پنوماتیکی
ویژگی های آسانسور هیدرولیک :
آسانسور های هیدرولیک در ظرفیت های مختلف با طول مسیر حرکت کم به کار گرفته می شوند و معمولاً در ظرفیت های بالا نسبت به انواع کششی مقرون به صرفه تر می باشند ، حرکت نرم و روان و قابلیت تنظیم سرعت ، دقت توقف در تراز طبقه ، شروع و خاتمه حرکت بدون شوک از مزایای این نوع آسانسورها می باشد . عدم نیاز به پیش بینی موتورخانه در بالای چاه و امکان قرار دادن آن در فضای دورتری از چاه نیز از مزیتهای این نوع میباشد
سیستم محرکه آسانسورهای هیدرولیک می تواند از نوع مستقیم یا غیرمستقیم باشد . در نوع مستقیم جک مستقیماً به یوک کابین متصل می گردد و در نوع غیرمستقیم از طریق حرکت سیم بکسل متصل به یوک کابین موجب جابجایی آن می شود در صورتیکه سیستم از نوع مستقیم باشد جک باید دارای شیر اطمینان مخصوص باشد در صورتیکه از نوع غیرمستقیم باشد کابین باید مجهز به سیستم ترمز اضطراری (پاراشوت) و کاورنر باشد
در صورتیکه بیش از یک جک برای جابجایی کابین بکار رود باید بنحوی به همدیگر مرتبط شوند که فشار روغن آنها همواره یکسان باشد
در صورتیکه آسانسور هیدرولیک از نوعی باشد که نیاز به حفر چاه جهت استقرار جک باشد باید پیش بینی لازم جهت حفر این چاه به عمل آید
چاه جک (در صورت وجود) باید نسبت به نفوذ آب مقاوم شده و با دقت شاقولی 25 میلی متر در ارتفاع 3 متر اجرا گردد