گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان در word دارای 54 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان در word
عنوان
مقدمه
تاریخچه
مشخصات سالن مونتاژ 1 و
فرم اعلام زونبندی سالن مونتاژ
شرح خلاصهای از عملیات مونتاژ پیکان وانت 1600 در سالن
مرحله صافکاری
مرحله نقاشی
مرحله تزئینات
مرحله تکمیلی کاری
کنترل کیفیت
وظایف دایره کنترل کیفیت
اصول پیشرفت دوایر کنترل کیفیت
عنوان
مفهوم کیفیت
کنترل کیفیت فراگیر
نهادهای اداری کنترل کیفیت
فعالیتهای دایره کنترل کیفیت
کنترل کیفیت در شرکت ایران خودرو
خلاصهای از عملیات مونتاژ پیکان وانت 1600 در سالن 1، مرحله صافکاری، مرحله نقاشی، مرحله تزئینات، مرحله مکانیکی ،مرحله تکمیل کاری کنترل کیفیت، وظایف دایره کنترل کیفیت، اصول پیشرفت دوایر کنترل کیفیت، مفهوم کیفیت، کنترل کیفیت فراگیر، نهادهای ادای کنترل کیفیت ،فعالیتهای دایره کنترل کیفیت، کنترل کیفیت در شرکت ایران خودرو
اهداف پروژه:
بررسی چگونگی مونتاژ وانت پیکان سالن مونتاژ
چکیده:
بازدید از خط تولید خودروهای وانت و آشنایی با قسمتهای مختلف فرایند تولید بعضی از قسمتها و اصطلاحات مربوط به تولید از جمله اینکه: خط تولید وانت شامل مرحله صافکاری، نقاشی، مرحله تزئینات می باشد که در مرحله تزئینات شامل قسمتهایی از قبیل: چسباندن موکتهای کف اطاق، وصل کردن تودوزیهای داخل اتاق، وصل کردن جلوداشبرد و انداختن شیشههای خودرو، وصل بوستر،اکسل ، سیمکشی و غیره می باشد. همچنین بررسی مرحله مکانیکی که شامل قسمتهای وصل کردن موتور، دیفرانسیل، گیربوکس و غیره می باشد
بازدید از تکمیل کاری که شامل مراحل صندلیبندی، تست جاده و غیره صورت گرفته است . همچنین در مورد مفهوم کنترل کیفیت و وظایف و فعالیتهای مربوط به آن توضیحاتی ارائه گردیده است
مقدمه
صنعت خودروسازی یکی از کارخانجات تولید خودرو بنام ایران خودرو (ایران ناسیونال) می باشد
ایران خودرو یک شرکت با سهامی عام و زیر نظر وزارت صنایع سنگین می باشد که یکی از قدیمیترین و شاید هم اولین تولید کننده خودرو در ایران می باشد
این شرکت در ابتدا اقدام به تولید خودروی ملی یعنی پیکان نموده است که البته در ابتدا امتیاز این شرکت متعلق به یکی از شرکتهای انگلیسی که بعد از چندین سال کشور ما این امتیاز را خریداری کرد و مستقیماً شروع به ساخت تولید و مونتاژ این خودرو نمود و هم اکنون در شرکت ایران خودرو، ماشینهای زیادی از جمع پیکان سواری، وانت پیکان، مینیبوس، اتوبوس و جدیداً پیکان RD و پژو GL405 و GLX می باشد. که البته پژو 405 خودروی فرانسوی می باشد و شرکت امتیاز آن را خریداری کرده است و با وارد کردن بعضی لوازم ساخت آن شروع به ساخت و تولید و مونتاژ این خودرو نموده است و پیکان جدید یعنی همان پیکان RD نیز طرح ظاهری آن همان طرح ظاهری پژو می باشد ولی موتور آن موتور پیکان می باشد که اجازه ساخت آن رانیز از کشور فرانسه دریافت نمودهاند و ناگفته نماند که بدنه و اسکلت آن در خود شرکت تهیه و ساخته می شود . و اما این گزارش مربوط می شود به تولید وانت پیکان که یکی از تولیدات شرکت ایران خودرو می باشد
وانت به خودروایی که بیشتر برای کار باربری و در واقع برای حمل و نقل کالا به میزان معین ساخته می شود . که جریان ساخت آن تقریباً بجز قسمت تکمیل کاری مابقی که شامل اسکلت سازی، صافکاری ،نقاشی، تزئینات ،مکانیکی می باشد همه و همه در سالن 1 این شرکت یعنی در یک سالن انجام میپذیرد. تولید خودوروی وانت دراین سالن به سه بخش نیمهاول تولید، نقاشی یا رنگکاری ونیمه دوم تقسیم کردهاند و یک قسمت دیگر به نام تکمیل کاری که در سالن دیگری که در مجاورت همین سالن قرار دارد انجام میگیرد
تاریخچه شرکت ایران خودرو:(ایران ناسیونال)
شرکت ایران خودرو به منظور تولید اتوبوس و قطعات مختلف ماشین در تاریخ 27/ مرداد /1341 با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال و تعداد یکهزار سهم یکهزار ریالی به ثبت رسید و در مهرماه 1342 کارش را عملاً با ساخت اتوبوس آغاز کرد. و این سرمایه تا سال 1357 به بیش از 13 میلیارد ریال افزایش یافت و در تاریخ 30/3/1357 سرمایه این شرکت به 15 میلیارد و 680 میلیون ریال که منقسم به 15 میلیون و 680 هزار سهم یکهزار ریالی بود
در تاریخ 16/4/1358 شورای انقلاب اسلامی به اعتبار نوع صنعت، این شرکت را ملی اعلام کرد. و به موجب مصوبه 28/2/1365 هیات وزیران سهام شرکت از طرف دولت به نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صادر شد و تحت این سازمان با مدیریت منتخب دولت به کار خود ادامه داد
شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال با مجوزصادره از سوی هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تاریخ 27/2/1362 به نام شرکت ایران خودور «سهامی عام» تغییر یافت
سهام این شرکت در تاریخ 20/11/1370 وارد بازار بورس شد و توانست خود را با بازار بورس تطبیق دهد
مشخصات سالن مونتاژ 1 و
سالن مونتاژ 1 و
سالن مونتاژ 1 و تکمیل کاری
assembly shop & Final acceptance
مساحت به متر مربع