برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 تحقیق تاریخچه پست در word دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تاریخچه پست در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تاریخچه پست در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تاریخچه پست در word :

بخشی از فهرست تحقیق تاریخچه پست در word

بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم و تشکر
فهرست
چکیده
تاریخچه پست استان تهران
تعریف دفتر پستی
معرفی مرسولات پستی
شرایط قبول مراسلات پستی
انواع لفافها
حدود و ابعاد مرسولات پستی
واگذاری حقوق
گردش کار دائری فیش تلفن
گردش کار تغییر نام و مکان- زمان
گردش کار تعویض شماره
کابل برگردان داخلی
سالن دستگاه امتحان
انواع مراکز سالن دستگاه
کاربردهای مختلف سیم ماژولار در شبکه
ارتباط مراکز دیجیتال
مراکز بین شهر و بین المللی
مراکز مادر
طرز عملکرد دستگاه تلفن دیجیتال
MDF
PCM

پست مستقیم یکی از محصولات (خدمات)پستی می باشد که به منظور برقراری ارتباط ما بین اجزاء مختلف جامعه پی ریزی شده و طی چند سال گذشته در ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی از نرخ رشد بالایی برخوردار شده است .
پیشرفتهای ناشی از انفورماتیک ارتباطات و فن آوریهای اطلاعاتی ،اقتصاد جدیدی را خلق نموده اند که فرانسوی مرزهاست و تنها یک زبان مشترک دارد که حرف e کلیدی ترین واژه در آن بشمار می رود .
تجارت الکترونیکی ،مرسوله وپست الکترونیکی ،پرداخت و خرید الکترونیکی ،تمبر الکترونیکی و بیمه الکترونیکی واژه هایی هستند که در این محیط جدید مورد استفاده قرار می گیرند.
رشد سریع اقتصاد بر خط چالش ها و فرصت های زیادی را برای سرویسهای پستی که باید فعالیت خود را در یک بازار جدید و با تقاضاهای جدید از سوی مشتریان جدید هدایت نمایند،بوجود آورده است و در میان سرویسهای مختلف پستی ،'پست مستقیم' دارای اهمیت ویژه ای می باشد.
در دو سه سال اخیر محافل اقتصادی،مقامات دولتی و رسانه های گروهی بهره فراوانی از تجارت الکترونیکی بوده و فعالیتهای خود را در این زمینه متمرکز نموده اند .استفاده از اینترنت نسبت به تلفن و تلوزیون بسیار فراگیر شده بطوریکه که تعداد کاربران جهانی این شبکه هر صد روز دو برابر میشود و انتظار می رود تعداد مشتریان اینترنت در اروپا که در سال 1999 هفت میلیون نفر در سال بوده است تا سال 2004 به 131میلیون نفر برسد .در نبرد میان رسانه های دیجیتالی و رسانه های کاغذی،نامه های الکترونیکی از طریق اینترنت به خاطر جحم وسیع خود در ردیف غولهای ارتباطات آینده قرار خواهند داشت .در دهه 80،پست الکترونیکی و اینترنت موجب امیدواری نسبت به یک دنیای نسبتا'مطلوب عاری از کاغذ گردید.اخیرا'مطالعاتی به عمل آمد که بر اساس آن بخش فزاینده ای از فعالیتهای تجاری الکترونیکی شرکت ها تاءثیر بسیار مستقیمی در پست فیزیکی دارد.همچنین طبق تحقیقات انجام شده توسط شرکت مکینتل حجم فعالیتهای سنتی پست های برید(ترکیبی)در دنیای صنعتی از 80میلیارد مرسوله در سال 1998 به 145 میلیارد مرسوله در سال 2005 خواهد رسید.
یکی از اصلی ترین دلایلی که برخی از افراد در اعمال تجارت از طریق شبکه جهانی اینترنت تردید می کنند به جهت عدم اطمینانیست که آنان به امنیت و جفظ تبادل اطلاعات از این رسانه دارند.بنابراین امنیت مهمترین عامل موفقیت در تجارت الکترونیکی به شمار می آید و صحت و رعایت محرمانه بودن،شرایط اساسی برای تحقق معاملات در این فضای ارتباطی می باشند.
از قرنها پیش ادارات پست نقش مهمی در زمینه تسهیل تجارت و مبادلات ایفاء نموده اند.این ادارات به عنوان شخص ثالث مورد اعتماد میان خریدار و مشتری محسوب می گردند و به گونه ای رفتار می کنند که سفارشات،امانات ،صورت حسابها و یا هر گونه مکاتبه دیگر در امنیت کامل به مقصد برسد.
در میان سرویس های مختلف پستی 'پست مستقیم' یکی از مهمترین سرویس های موجود ،جهت مقابله با موج الکترونیکی می باشد و این مسئله تا آن حد مورد توجه قرار گرفته است که به نظر کارشناسان ،تنها شرط بقای ادارات پست در قرن 20 روی آوردند به سرویس های نوین بر پایه فن آوری اطلاعات و به ویژه پست مستقیم می باشد.
آنچه مسلم است این است که پست مستقیم هنوز جزء یکی از برنامه های انتخاب شده توسط بازاریابان مستقیم میباشد و به جای برنامه های دیگر مانند ایمیل و اینترنت به کار می رود. با این وجود در برخی از کشورها،جایی که نیاز و امکانات بالقوه برای استفاده از این رسانه ی تبلیغاتی وجود دارد ،پست مستقیم در دسترس نبوده و صنعت بازاریابی مستقیم گسترش نیافته است؟،در صورتی که توسعه و رشد پست مستقیم شانس بسیار زیادی را برای کاربران پستی در این کشورها می تواند به دنبال داشته باشد و با استفاده از ابزارهای جدید،مشتریان می توانند جهت تبلیغ و فروش محصولاتشان از طریق کاربران پستی،تجارت پستی را افزایش داده و از رشد این صنعت حمایت نمایند.
با توجه به اهمیت پست مستقیم و رشد آن در دنیا و به جهت آشنایی کاربران و بازاریابان بخشهای دولتی و خصوصی و همچنین لزوم آموزش دانشجویان بر آن شدم با استفاده ازمنابع در دسترس ،دست به تهیه پروژه حاضر بزنم تا شاید بتوانم قدمی در جهت معرفی این سرویس جهانی برداشته و دانش فنی کارگزاران و کاربران را ارتقاء دهم و نیز هدایت گر درونیم را که شوق و مسئولیت نگاشتن این پروژه راضی نمایم.

تاریخچه پست استان تهران
تا سال 1360 امور وفعالیت پستی استان تهران تحت عنوان مدیریت پست تهران و حومه مشتمل بر ادارات پست کشور و تجزیه و مبادلات و مناطق پستی تهران اداره می گردید .از سال 1360 با تفکیک،تجزیه و مبادلات و پست کشور اداره کل پست استان تهران با مجموعه ای شامل دفتر پست شهری ،روستایی،کارگزار مخابراتی و آژانسهای پستی به فعالیت خود ادامه داد تا سال 1360 کلیه امور مربوط به جمع آوری مرسولات و تخلیه صنادیق و همچنین توزیع مرسولات در شهر تهران به صورت متمرکز در منطقه 11 پستی واقع در خیابان امام خمینی انجام میگرفته که بر اساس برنامه ریزی و نظریه کارشناسان بلژیکی تهران به 8 منطقه پستی جهت تسریع در امر توزیع و رهسپاری مرسولات تفکیک گردید که بر اساس تقسیمات کد پستی هریک ازنواحی تهران را زیر پوشش پستی خود قرار داده اند .
با گسترش روز افزون جوامع و بزرگ شدن شهرها و به وجود آمدن وسایل ارتباطی جمعی ،ارتباط افراد بسیار آسان و سهل گردیده ،در این میان پست به عنوان یکی از سازمان ها و نهادهای موثر در امر ارتباطات مردمی نقش به سزایی در جوامع مختلف ایفا می نماید.
تاریخچه پست در گشور ما به سالیان نه چندان دور برمی گردد به طوری که بر اساس کتاب تاریخ پست ایران پست در سال 1276 در زمان صدارت امیرکبیر به صورت خاص شکل نسبتا' رسمی به خود گرفت ولی در آن زمان صرفا' مخصوص ارسال نامه ها و فرامین سلطنتی بود.درسه سال بعد ،در زمان صدارت علی خان عین الدوله به شکل عمومی درآمده و برای مکاتبات و نامه های مردم عادی نیز این امر صورت میگرفته و سرانجام در پیچ و خم گذشت زمان و پیشرفت علم و صنعت،هم زمان با جامعه رشد یافته تا این که به شکل سامان مند امروزی در آمده است و اکنون نیز راهی بس طولانی به سمت آینده در پیش دارد.
دفتر خدمات ارتباطی عامل نیز به عنوان یکی از خادمین جامعه و جزء کوچکی از نظام پستی کشور در راستای طرح خدمت به ارباب رجوع خدمات و مشاورهای گوناگونی را در این طرح روی می دهد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید