مقاله تعریف و اهداف از ساخت قاب در word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تعریف و اهداف از ساخت قاب در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله تعریف و اهداف از ساخت قاب در word
تعریف ساختمانهای قابی
قابهای فلزی شیبدار
روش ساخت قابها و مونتاژ آنها
ابعاد ساختمانی
بادبندی قابهای فلزی شیبدار ( بادبندی قائم و افقی )
بادبندها
بادبندها و هدف از به کارگیری آنها
پروفیلهای مورد مصرف در بادبندها
شیوه نصب بادبندها اعم از خار مغزی و جوشی
نکات کلی در اجرای اسکلت فلزی
درز انبساط
درز انقطاع
نحوه اتصال ستون فلزی با آجرکاری
نکات اجرایی دیوارهای غیر باربر در اسکلت فلزی
انواع جوش;
راههای حفاظت و نگهداری ساختمان اسکلت فلزی
انواع سازههای کابلی
نصب پلهای قوسی
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله تعریف و اهداف از ساخت قاب در word
1- آیین نامه
2- اجرای سازههای فولادی , دکتر فریدون ایرانی
3- اصول ساختمان , دکتر مهدی فرشاد
4- مبحث 10 مقررات ملی ساختمان
5- مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی نشریه 55 سازمان برنامه و بودجه
6-طرح و محاسبه و اجرای کف ستونها , دکتر مهدی قالیبافان
7- دستورالعمل طرح و محاسبه و تهیه نقشههای اجرایی سازههای بتن مسلح , دکتر مهدی قالیبافان
8- ضوابط فنی منتشر شده توسط سازمان برنامه و بودجه
9- دوام فلزات و حفاظت عناصر فولادی در ساختمانها , مرکز تحقیقات مسکن
10- طرح و محاسبات ایستایی ( 3 جلد ) , آرک – مگردیچیان
11-طرح و محاسبه قابهای شیبدار , مهندس کرمی
12- طرح و محاسبه قابهای شیبدار , آرک – مگردیچیان
13-ساختمانهای فلزی , دکتر ابوالقاسم فخری
14- طرح سازههای جوش شده , مهندس شاپور طاجونی
15- تکنولوژی ساختمان , ترجمه شده اردشیر اطبائی
16- طرح و محاسبه سالن , دکتر ابوالقاسم فخری
17- آییننامه جوشکاری , مهندس مقدم نیا
18- استراکچر , عباس دستگاه
19- اصول نوین جوشکاری , مترجم سلطان بیگی
20- طرح پل , دکتر علیرضا رضائی
21- تحلیل سازهها , حجتالله عادلی
22-نشریات جوشکاری و فولاد , سازمان برنامه و بودجه
23- درس فنی سال چهارم ساختمان
تعریف ساختمانهای قابی
بنا به تعریف سازه هایی هستند که از اتصال اعضای باربر به یکدیگر تشکیل می شوند
اسکلت قابی متشکل از شبکه های چهارضلعی و سه بعدی است که از اعضای قائم ( ستونها ) و اعضای افقی ( تیرها ) تشکیل شده است و ممکن است اعضای قطری نیز داشته باشد
اعضای اصلی سازه های قابی عبارتند : از تاوه ها، تیرها، ستونها، مهارها، شالوده ها و از عمده ترین اعضای فرعی آن دیوار برشی است
سیستمهای سازه های قابی بخصوص در ساختمانهای چند طبقه کاربرد فراوان دارند. بار سقف در سازه های چند طبقه قابی، ابتدا توسط سقفها و از طریق تیرچه ها به تیرهای اصلی و از طریق تیرها به ستونها انتقال می یابد
قابهای فلزی شیبدار
قابهای فلزی شیبدار در پوشش دهانه های بزرگ در ساختمانهای صنعتی مانند کارخانه ها ، انبارها، آشیانه هواپیما، سالنهای ورزش و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پوشش نسبت به انواع خرپاسازی دارای مزایای چندی است که مهمترین آنها عبارتند از : صرفه جویی در مصالح و مدت ساخت و نصب، نمای زیباتر و استفاده بیشتر از فضای زیر پوشش
بنابراین، قابهای شیبدار در مهندسی مدرن اهمیت ویژه ای کسب کرده است و به تدریج جای ساختمانهای سیستم خرپایی را گرفته و می گیرد. شکلهای زیر انواع مختلف قابهای شیبدار را نشان می دهد
وقتی که دهانه قاب بیش از 15 متر است و یا در مواردی که نسبت ارتفاع به طول دهانه کوچک است، رانش افقی پایه ها که بر شالوده تاثیر می کند، بزرگ می شود. در نتیجه برای مقابله با آن، استفاده از شالوده های منفرد معمولی غیر عملی است. در چنین حالتی، از شالوده های منفرد با شکل هندسی مخصوص مطابق شکل استفاده می شود
در حالت کلی و در دهانه های بزرگ رانش بین دو پایه، باید با گذراندن کش فلزی در بین دو پایه گرفته شود. این کشها برای تمام ران بین دو پایه محاسبه می شود و با اتصال پنجه مفصلی به صفحه پای ستون متصل می گردد و اغلب لازم است که با گذاردن بست قورباغه ای آنها را به حالت تنیده در آورد
وقتی که کش در محل صحیح خود قرار گرفت و به اندازه لازم تنیده شد، می توان برای جلوگیری از زنگ زدگی، تمام آن را در بتن قرار داد
روش ساخت قابها و مونتاژ آنها
قابها را می توان از نیمرخهای نورد شده، مقاطع مرکب و یا ترکیب این دو ساخت. قابهای شیبدار ساخته شده از نیمرخهای نورد شده تا دهانه های حدود 10 متر با سادگی و صرفه جویی مخصوص به خود کاربردهای فراوانی دارد. از طرف دیگر ، اتصال جوش از نظر ساخت شکلهای مرکب با ارتفاع متغیر در مقطع، یا ماهیچه های منحنی در گوشه، تسهیلات خوبی را فراهم می کنند؛ همچنین اتصال جوش در این گونه قابها به مقدار زیادی به ظرافت و زیبایی ظاهر آنها کمک می کند؛ بنابراین، توصیه می شود در سخت قابهای شیبدار از اتصال جوش استفاده گردد. در کارگاه ( کارخانه سازنده )، شکل قاب مورد نظر بر سطح مسطحی پیاده می شود و از روی شکل الگو برداشته شده با استفاده از پروفیلهای انتخاب شده و ورق آهن برابر الگو بریده شده و سپس جوش می گردد
ابعاد ساختمانی
قابهای فلزی را می توان با صرفه جویی در دهانه های حدود 8 تا 60 متر و بیشتر به کار برد. فاصله قابها از یکدیگر بر حسب مقدار بار و دهانه، معمولا بین 5/4 تا 10 متر است و می توان ارقام زیر را به عنوان راهنما در طرح ساختمان در نظر داشت
دهانه به متر
فاصله قابها به متر
9 تا
5/
12 تا
5/
18 تا
بیش از
5/1 تا 6/1 دهانه
بادبندی قابهای فلزی شیبدار ( بادبندی قائم و افقی )
همانطور که قبلا در مبحث بادبندی قابهای خرپایی گفته شد، در مورد ساختمانهای با قاب فلزی شیبدار عیناً عمل می شود. لازم به یادآوری است که بادبندی افقی در سقف قابها معمولا با میلگرد انجام می گیرد. پروفیلهای مورد مصرف در بادبندیهای قائم در قابهای یک طبقه معمولا از میلگرد، نبشی تک یا نبشی دوبل هستند
بادبندها
بادبندها و هدف از به کارگیری آنها
در ساختمانهای بلند اسکلت فلزی مرکب از تیر و ستون استحکام و مقاومت آنها در مقابل نیروهای جانبی ( باد و یا زلزله ) بستگی به درجه گیرداری اتصالات تیر و ستونشان دارد
اگر اتصالات بین تیر وستون طوری مستحکم باشند که زاویه میان آنها تغییر نکند، ساختمان می تواند نیروهای عرضی را تحمل کند و از حالت شاغولی خارج نشود
اگر گیرداری بین تیر و ستون موجود نباشد و مثلا اتصالات نزدیک به حالت مفصلی باشند، با وارد شدن نیروهای جانبی، زاویه بین تیرها و ستونها تغییر خواهد کرد. واضح است که در این وضع، حالت تعادل پایدار نیست و سرانجام به خرابی ساختمان منجر خواهد شد
در حالت اخیر، اگر یک دهانه از قابهای ساختمان را در ارتفاع، با گذرادن قطعات چپ و راست به صورت شکلهای مثلثی در آوریم تغییر ناپذیری را به وجود خواهد آورد و قسمتهای دیگر با تکیه بر روی آن حالت پایدار به خود خواهند گرفت، زیرا زوایای هر مثلث بدون تغییر طول اضلاع آن تغییر نخواهد کرد؛ به دیگر سخن، نیروی بسیاری لازم است تا طول اضلاغ تغییر یابد
شکلهای مثلثی از نوع گفته شده را مهاربندی یا بادبندی چپ و راست ( Bracing ) می نامند. معمولا بادبندی به این صورت در ساختمانها، همیشه امکان پذیر نیست، زیرا در سطوحی که بادبند قرار داده می شود، احداث در یا پنجره دچار اشکال می گردد. که در این صورت ، میزان تاثیر آنها به اندازه بادبندی ضربدری نخواهد بود
پروفیلهای مورد مصرف در بادبندها
در نیمرخهای زیر ، انواع پروفیلهای مختلف که قطعات قطری بادبند را معولا از آنها انتخاب می کنند، مشاهده می شود
IPE IPB ناودانی سپری قوطی دایره ورق
شیوه نصب بادبندها اعم از خار مغزی و جوشی