برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت مدیریت تحول سازمان در word دارای 303 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت مدیریت تحول سازمان در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت مدیریت تحول سازمان در word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت مدیریت تحول سازمان در word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت مدیریت تحول سازمان در word :

اسلاید 1 :

   تحول یک ضرورت اجتناب‌ناپذیراست.هرسیستمی اگرایستاو ثابت باشد پس ازچندی بدلیل وجودقانون آنتروپی مثبت نابود خواهد شد.برای پیش‌گیری ازفنا ونابودی،تزریق آنتروپی منفی ضروری است واین چیزی جزپویایی،انعطاف وقابلیت واکنش دربرابرمحیط متغیرنیست.

   دریک برهه زمانی لزوم نگرش کاربردی به تئوریهای رفتاری باعث پیدایش مفاهیمی تحت عنوان مدیریت تحول شد. محققینی نظیر:کرت لوین،رنسیس لیکرت، رابرت بلیک،جین موتن،لری گرینر،سعی داشتندتا پاسخ دوپرسش زیررا بیابند.

اسلاید 2 :

   اول)آنکه بسیاری ازمسائل رفتاری که درسازمان وجود داشت وبروز میکرد،دلایلی غیررفتاری داشتند.

   دوم)اینکه مدیریت همواره به فکر تثبیت موقعیت نیست و لذا جهت جوابگویی به نیازهای محیطی،نیازبه اعمال تغییرات را درخود می‌دید.   

   پاسخ به این دوسؤال بحثی رامطرح کردتحت عنوان بهسازی ونوسازی سازمانها که ابتدا درقالب مفاهیم توسعه سازمانی وسپس مدیریت تحول سازمانی مطرح شد.

l

اسلاید 3 :

سازمان گویا نیاز به تعامل مؤثر با محیط دارد که به دو شکل صورت می‌پذیرد:

نوع اول: مدیریت انطباق سازمان با محیط

نوع دوم: مدیریت تطبیق محیط با سازمان

سازمانهابااستفاده از(Benchmarking) و(Innovation) قصد

دارند که بتوانند با راههای جدیدی نیازهای متنوع را پاسخگو باشند و

این بدلیل آنست که اکثرسازمانها درفضای آینده‌سازی قرارگرفته‌اند و

سعی در گذشته‌ نگری، حال ‌نگری و حتی آینده ‌نگری را ندارند بلکه

می‌خواهند آینده‌ سازی بکنند.

           بهترین و کوتاهترین راه رسیدن به آینده ساختن آنست.

اسلاید 4 :

در اینجا چهار حالت را در برابر مدیران داریم:

گذشته نگری:

مدیریت ارتجاعی با تکیه برتجارب پیشین بدون توجه به ایده‌های آینده؛

حال‌نگری :

مدیریت محافظه‌کارانه با فکررفع ورجوع امورواصلاح نسبی آنها؛

آینده‌نگری:

مدیریت بلند پروازانه بدون درس گرفتن از گذشته و سنجیدن امکانات حال و تنها به فکر طرح و برنامه آتی؛

آینده‌سازی:

آینده‌سازی=تجربه ازگذشته +سنجش امکانات حال +طرح وبرنامه آینده

اسلاید 5 :

اهداف فصل : آشنایی با

lسیر تکوین بحث تحول سازمانی

lمفاهیم و نظریات تحول سازمانی

lمقدمه‌ای بر مدیریت سازمانهای آینده

lمبانی و نیازهای اولیه به تحول در سازمانها

اسلاید 6 :

1- نیاز اجتماعی

ازآنجاییکه سازمانهادرخلاء فعالیت نمی‌کنندوهریک درمحیط

ویژه خودشان برمحیط پیرامون خوداثرگذاشته واثر می‌پذیرند

عملاًسازمانهابمنظوررفع نیازهای اجتماعی بوجودآمده و از

آنجا که این نیازهادرطول زمان دچار تغییرمی‌گردند.

سازمانها به منظورپاسخگویی به نیازهای آتی بایدتغییراتی را

بپذیرند.

اسلاید 7 :

3- نیاز مدیریتی

     برای پیشی گرفتن درعرصه رقابت بایستی دوکاربکنیم:

1- تبدیل منابع به منافع تحت عنوان ظرفیت آفرینی

2- تبدیل زمینه‌ها به فرصت رشد تحت عنوان مزیت آفرینی

پس در راستای ظرفیت آفرینی یا قابلیت سازی شما بایستی نقاط قوت را افزایش و

نقاط ضعف سازمانی راکاهش دهید ودرراستای مزیت آفرینی یا ارزش آفرینی باید

فرصتها را افزایش و تهدیدات سازمانی را کاهش دهید.مدیران به منظورانجام چنین

عملی یعنی دو شرط اصلی تفکر استراتژیک خودشان نیازمند تغییروتحول هستند.

چون بدون حرکت نمی‌شود ضعفها را به قوتها وتهدیدات را به فرصتها  تبدیل کرد.

حال بادرنظرگرفتن این واقعیت وبه دلیل دونیازمطرح شده(social need) و

 (organizational need) شما نیاز (managerial need) را می‌بینید.

اسلاید 8 :

نوع اول : تغییرات برنامه‌ریزی شده یا ابتکاری

انسان باتوجه به پیش‌شرط ذهنی وبمنظورحل مشکل ویا بهره گیری

از فرصتی مناسب لزوم تغییررا طراحی وبه مورد اجرا می‌گذاردمانند

 ارایه محصولی به بازاربنام «نگهبان کارت» ویژه کارتهای سوخت

نوع دوم : تغییر برنامه‌ریزی‌نشده یا اتفاقی

در اینجا احساس نیاز به تغییر توسط مدیر در درون سازمان یا توسط

کارکنان آن سازمان صورت نمی‌پذیرد بلکه فرد، سازمان، یا کشوری

دیگری آنرااحساس کرده و تغییررا ایجاد کرده وامواج آن بطوراتفاقی

ما رامجبور به تغییر میکند. مانند به بازار آمدن تلفن همراه .

اسلاید 9 :

     برحسب اینکه سازمان درحال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد میزان تحول مورد نظردرآن تعیین میشود.

    حالت اول :فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب ما بسیار کم باشد،مدیریتی که بکار خواهیم برد مدیریت تثبیت و تداوم است.

    حالت دوم : بین وضع موجود و وضع مطلوب ما فاصله اندکی وجود دارد اما قابل ترمیم است.

   دراینجا ازمدیریت بهسازی و اصلاح استفاده ‌کرده و سعی می‌کنیم با تغییرات تدریجی (Incremental Change) به بهسازی سیستم بپردازیم.

   (پیشگام آینده کسی است که این نیازها را بشناسد و جوابگوی آن باشد یعنی عملاً بهسازی سازمانی را سرلوحه کارش داشته باشد).

   

اسلاید 10 :

   حالت سوم : بین وضع موجود و مطلوب فاصله زیادی وجود داشته باشد.

  دراینجا نیاز به نوسازی سیستم است دیگر تغییرات تدریجی جواب نمی‌دهد بلکه تغییر سریع یا انقلابی (radical or revolution change) مورد نیاز است که بتواند بنیانها را عوض کند و تغییر تدریجی یا جزئی در بخشهای معیوب سیستم پاسخگو نخواهند بود.

   مدیریت تحول عبارت‌است از: بهسازی ونوسازی سیستم درجهت توسعه وتکامل

l


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید