مقاله لایروبی بهینه و تخلیه مناسب در بندر شهید رجایی word دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله لایروبی بهینه و تخلیه مناسب در بندر شهید رجایی word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله لایروبی بهینه و تخلیه مناسب در بندر شهید رجایی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله لایروبی بهینه و تخلیه مناسب در بندر شهید رجایی word :
سال انتشار: 1391
محل انتشار: نهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی
تعداد صفحات: 2
نویسنده(ها):
قاسم عسکری نسب – کارشناس ارشد ، بندر شهید رجایی
حسین مروتی – استاد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
ارسلان پناهی – کارشناس ارشد، بندر شهید رجایی
چکیده:
صنعت لایروبی در کشور ما که دارای گستره وسیعی از سواحل و مرزهای آبی در شمال و جنوب آن می باشد از جایگاه و اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. شرط اصلی پذیرش کشتیها، مخصوصا آنهایی که از ابعاد و آبخور بیشتری برخوردارند، افزایش ظرفیت پذیرش بنادر و بویژه ازنظر عمق پای اسکله ها، حوضچه های مانور و چرخش وکانالهاو آبراههای منتهی به آنها است. بعلاوه حفظ اعماق ایجاد شده از اهمیت بهمراتب بالاتری نسبت به اصل ایجاد برخوردار است.بنابراین نیاز به لایروبی مستمر و اصولی از نیازهای هر بندری می باشد وحیات هر بندر در گروه لایروبی آن بندر می باشد. در این تحقیق به مطالعه میزان رسوبگذاری، بهینه سازی لایروبی و تخلیه مناسب در بندر شهید رجائی پرداخته می شود که دارای یک کانال دسترسی به طول 8000 متر و عرض متوسط 250 متر و آبخور15/5مترنسبت به سطح صفر و17/8 متر نسبت به سطح متوسط دریا است که قابلیت عبور همزمان دو کشتی اقیانوس پیما را دارا می باشد. دارای پنج حوضچه می باشد که حوضچه اصلی آن3/2 میلیون متر مربع وسعت داردکه در قسمت شرقی دارای آبخور متوسط11/5مترودرقسمت غربی دارای ابخور 1/5 مترنسبت به CDمی باشد،