برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مقایسه سطح خواندن دانش آموزان دختر یک زبانه فارس زبان و دوزبانه کرددر فارس زبان روانسر word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه سطح خواندن دانش آموزان دختر یک زبانه فارس زبان و دوزبانه کرددر فارس زبان روانسر word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه سطح خواندن دانش آموزان دختر یک زبانه فارس زبان و دوزبانه کرددر فارس زبان روانسر word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه سطح خواندن دانش آموزان دختر یک زبانه فارس زبان و دوزبانه کرددر فارس زبان روانسر word :

سال انتشار: 1391

محل انتشار: همایش زبان مادری، مجال ها و چالش ها

تعداد صفحات: 10

نویسنده(ها):

حمیرا احمدی – مدرس دانشگاه پیام نور روانسر
مهناز محمدپور – دانشگاه پیام نور روانسر

چکیده:

در پژوهش حاضر تأثیر دوزبانگی بر میزان درک خواندن (لغت و قرائت) دانش آموزان دختر پایه سوم در کتاب فارسی بخوانیم، شهرستان روانسر مورد بررسی قرار گرفت. هدف بررسی تأثیر پدیده دوزبانگی برخواندن کودکان است. در این پژوهش روش تحقیق به صورت علی- مقایسه ای (پس رویدادی) می باشد. برای تحقیق این هدف 122 دانش آموزان دختر از بین دو گروه با زبان مادری کردی و زبان مادری فارسی برگزیدهشدند، پس از همگن سازی نمونه های انتخاب شده که توسط آزمون محقق ساخته (درک معانی) و آزمون کلاسی که روایی و پایایی آن قبلا تعیین شده بود و با هدف سنجش میزان درک معانی در دو گروه فارس زبان و کرد زبان انجام گردید. بررسی های آماری از طریق تحلیل واریانس چند متغیرهMANOVA) حاکی از این بودکه بین دو گروه فوق الذکر در زمینه خواندن تفاوت معناداری وجود دارد، به این معنا که میانگین درک معانیکلمات در دانش آموزان یک زبانه به مراتب بهتر از دانش آموزان دو زبانه است. مشکل اصلی فارسی زبانان دختر پایه سوم ابتدایی کمبود دانش واژگانی حاصل از آموزش است، در حالی که در گروه کرد زبان علاوه بر این عامل تداخل زبان مادری و تعبیر تحت الفظی و اشتباه گرفتن کلمات مترادف به جای کلماتی که با هم می آیند از اهم مشکلات می باشد. یافته های این پژوهش می تواند در برنامه های آموزشی تربیت معلمان و روش تدریس کاربرد داشته باشد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید