برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اثربخشی آموزش دلگرمی بر بهزیستی روانشناختی مادران کودکان کم شنوا word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش دلگرمی بر بهزیستی روانشناختی مادران کودکان کم شنوا word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش دلگرمی بر بهزیستی روانشناختی مادران کودکان کم شنوا word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش دلگرمی بر بهزیستی روانشناختی مادران کودکان کم شنوا word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی روان شناسی و علوم رفتاری
تعداد صفحات: 11
نویسنده(ها):
محبوبه کارخانه – کارشناس ارشد روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

چکیده:
تولد کودک با آسیب شنوایی، واقعه ای تنش زا و غیرمنتظره است. و در این بین مادران به علت نقش مراقبت، مسئولیت های بیشتری در قبال کودکان خود دارند. در نتیجه با مشکلات روان شناختی بیشتری مواجه می شوند هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش دلگرمی بر بهزیستی روانشناختی مادران کودکان کم شنوا بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی از جمله آماری مادران کودکان کم شنوا در شهر تهران که فرزند آنها در مراکز داخله و توان بخشی ویژه کودکان کم شنوا نام نویسی کرده بودند مرکز توان بخشی حمایت از کودکان با افت شنوایی به عنوان نمونه انتخاب شد و 30 نفر از مادران به صورت تصادفی انتخاب، و در مرحله بعد به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جای گماری شدند. سپس گروه آزماشی تحت 10 جلسه آموزشی دلگرمی به صورت گروهی قرار گرفتند (دو جلسه 90 دقیقه ای در هر هفته)، اولین سنجش با اجرای پیش آزمون قبل از آموزش دلگرمی و دومین سنجش با یک پس آزمون بعد از آموزش دلگرمی انجام شد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج بیانگر آن بود که بهزیستی روانشناختی مادران کودکان کم شنوا پس از شرکت در جلسات آموزشی دلگرمی در مقایسه با پیش از شرکت در جلسات درمانگری به طور معناداری (P>0/001) افزایش یافته است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید