مقاله سنجش میزان تعهد سازمانی معلمان تربیت بدنی جدیدالاستخدام استان خراسان رضوی در سال 1389 word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سنجش میزان تعهد سازمانی معلمان تربیت بدنی جدیدالاستخدام استان خراسان رضوی در سال 1389 word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سنجش میزان تعهد سازمانی معلمان تربیت بدنی جدیدالاستخدام استان خراسان رضوی در سال 1389 word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سنجش میزان تعهد سازمانی معلمان تربیت بدنی جدیدالاستخدام استان خراسان رضوی در سال 1389 word :
سال انتشار: 1390
محل انتشار: ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران
تعداد صفحات: 11
نویسنده(ها):
رامین ایرجی نقندر – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت معلم تهران
پیمان مهرپویان – دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد
حسین پورسلطانی زرندی – استادیار پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر سنجش میزان تعهد سازمانی معلمان تربیت بدنی جدیدالاستخدام استان خراسان روضی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان تربیت بدنی جدید الاستخدام خراسان رضوی (N=980) تشکیل می دادند. با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 278 نفر برآورد شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه تعهد سازمانی (ایمانی نژاد، 1385) که مشتمل بر 10 سؤال پاسخ بسته در مقیاس پنج درجه ای لیکرت می باشد استفاده گردید. اعتبار پرسشنامه با بهره گیری از نظارت اصلاحی اساتید مدیریت و برنامه ریزی رشته تربیت بدنی به دست آمد و پایایی درونی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0/71 تعیین گردید. روش تحقیق با توجه به نوع مطالعه توصیفی است که به صورت میدانی اجرا شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آزمون های آماری کلموگروف اسمیرونف، ضریب همبستگی پیرسون، t مستقل، ANOVA و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج نشان داد بین تعهد سازمانی با تعهد عاطفی (r=0/746،P0/01) و تعهد هنجاری (r=0/709،P0/01) و تعهد مستمر (r=0/678،P0/01) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. رابطه بین تعهد عاطفی با تعهد هنجاری (r=0/503،P0/01) و تعهد مستمر (r=0/229،P0/01) مثبت و معنادار است و بین تعهد هنجاری با تعهد مستمر( P=0/309، r=0/069) رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین بین سن و تعهد سازمانی رابطه منفی ومعناداری( P=0/033، r= -0/145) وجود داشت. براساس نتایج آزمون t مستقل بین تعهد سازمانی معلمان مرد و زن و معلمان مجرد و متأهل تفاوت معناداری وجود ندارد (P>0/05) در بررسی تعهد سازمانی معلمان بر اساس سطح تحصیلات و مقطع تدریس، نتیجه آزمون ANOVA وجود تفاوت معنادار بین گروه های مختلف بر اساس سطح تحصیلات را تأیید کرد. همچنین نتایج آزمون تعقیب توکی نیز نشان داد که تفاوت بین معلمان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس و معلمان فوق دیپلم و فوق لیسانس معنادار است.